20.3 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια μετατρέπονται σε… πάρκινγκ!

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα εισαγόμενα, αμιγώς ηλεκτρικά στην πλειοψηφία τους, αυτοκίνητα αρχίζουν να μεταμορφώνονται σε ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για τα ευρωπαϊκά λιμάνια που βλέπουν με την σειρά τους να μετατρέπονται σε αχανείς χώρους στάθμευσης λόγω της μείωσης του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και των κωλυμάτων που παρουσιάζονται στον κλάδο των logistics, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης οδηγών. Σύμφωνα με στελέχη τόσο των λιμένων όσο και της βιομηχανίας αυτοκινήτου, πηγή του προβλήματος είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό κινέζικες εταιρίες οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις κλείνουν θέσεις για την μεταφορά των αυτοκινήτων αλλά χωρίς να έχουν προγραμματισμένη την περαιτέρω μετακίνηση τους με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν τους χώρους προσωρινής στάθμευσης των λιμανιών ως μακροχρόνιο πάρκινγκ.
Κάποια αμιγώς ηλεκτρικά κινέζικα αυτοκίνητα κάθονται σε ευρωπαϊκά λιμάνια για έως και 18 μήνες ενώ δεν είναι τόσο σπάνιο όσο θα περίμενε κανείς για κάποια λιμάνια να ζητούν από τους εισαγωγείς απόδειξη για την συνέχιση του δρομολογίου του αυτοκινήτου. Η Κίνα από την πλευρά της, απάντησε μέσω του γενικού γραμματέα της China Passenger Car Association, Cui Dongshu ότι “η χερσαία μεταφορά στις ευρωπαϊκές αγορές αποδεικνύεται δύσκολη” και συμπλήρωσε ότι “πρέπει να αλλάξει ο ανταρτοπόλεμος των εξαγωγών που θα πετάξει σε μία εξαιρετικά δυσμενή κατάσταση”. Η BLG Logistics, μία εταιρία που λειτουργεί το τέρμιναλ αυτοκινήτων στο γερμανικό λιμάνι του Bremerhaven, το δεύτερο πιο πολυάσχολο λιμάνι όσον αφορά στα οχήματα, ανέφερε ότι καταγράφονται μεγαλύτεροι χρόνοι “αναμονής” των αυτοκινήτων από την ώρα που η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας κατάργησε τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέρυσι τον Δεκέμβριο και κάπου εκεί εντοπίζεται ένας από τους παράγοντες που δυσχεραίνουν την κατάσταση.

Όλα αυτά, τη στιγμή που πολλές κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες μεταξύ των οποίων η BYD, η SAIC, η Great Wall κ.ά. προγραμματίζουν μία ολομέτωπη επίθεση εξαγωγών στην Ευρώπη, τόσο για να διατηρήσουν σε λειτουργία τα εργοστάσια τους όσο και για να καθιερωθούν σε μία αναπτυσσόμενη αγορά. Αξίζει να αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν το 2023 κατά 58% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο ο υπουργός εμπορίου της Κίνας, Wang Wentao δήλωσε από το Παρίσι την περασμένη Κυριακή ότι οι κατηγορίες περί πλεονάζουσας παραγωγής είναι αβάσιμες αν και συμπλήρωσε ότι η δυσκολία εύρεσης φορτηγών που θα παραλάβουν τα οχήματα από τα λιμάνια για να τα μεταφέρουν στον τελικό προορισμό τους, είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα. Δεδομένου του φαινομένου ντόμινο, προβλήματα αναφέρουν και οι ναυτιλιακές, με την United European Car Carriers για παράδειγμα να δηλώνει ότι έχει βιώσει “πολλές εκνευριστικές εμπειρίες” με καθυστερήσεις των πλοίων τόσο στο Λιβόρνο της Ιταλίας όσο και στο λιμάνι του Πειραιά. Φυσικά, αυτή η… συμφόρηση που αναφέρεται από διάφορα ευρωπαϊκά λιμάνια είναι το τελευταίο πρόβλημα που μαστίζει τον κλάδο των logistics και στην προκειμένη περίπτωση, μένει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό