16.9 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Η Bentley θεωρεί ότι το Επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης, είναι επικίνδυνο

Ειδήσεις Ελλάδα

Πριν προχωρήσουμε στην απολύτως σεβαστή στάση της Bentley, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τι είναι το Επίπεδο 3 όταν μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση; Το Επίπεδο 0 χαρακτηρίζει ένα αυτοκίνητο χωρίς κανένα σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, όπως τα ξέραμε μέχρι πριν από μερικά χρόνια. Στο Επίπεδο 1 ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο αλλά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης κάνουν ακριβώς αυτό που λέει το όνομα τους, τον βοηθούν! Στο Επίπεδο 2, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης μπορούν να ελέγχουν την εγκάρσια και διαμήκη δυναμική του οχήματος ταυτόχρονα αλλά ο οδηγός έχει την πλήρη ευθύνη του ελέγχου του οχήματος. Με πιο απλά λόγια, μπορεί να πάρει τα χέρια και τα πόδια του από τα χειριστήρια, παραχωρώντας την πράξη της οδήγησης στα συστήματα του αυτοκινήτου αλλά πρέπει να έχει διαρκώς τα μάτια του στον δρόμο. Η διαφορά ανάμεσα στο Επίπεδο 2 και το Επίπεδο 3 είναι ότι στο 3 μπορεί να μην είναι συνέχεια σε ετοιμότητα να παρέμβει. Υπό συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο και να κάνει οτιδήποτε δεν σχετίζεται με την παρακολούθηση της λειτουργίας του συστήματος και γι’ αυτό η Bentley θεωρεί ότι το τρίτο επίπεδο είναι το πιο επικίνδυνο.
“Πιστεύουμε ότι το Επίπεδο 3 είναι επικίνδυνο από την ανάλυση των δοκιμών που έχουμε κάνει επειδή βασίζεται υπερβολικά στην ανάκτηση της προσοχής και της παρέμβασης από τον οδηγό.”
Δήλωσε ο επικεφαλής της αγγλικής μάρκας, Adrian Hallmark, συμπληρώνοντας ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Bentley θα εστιάσει στα λεγόμενα Επίπεδο 2+ και Επίπεδο 2++ και κάπου εδώ έγκειται και ένα επιπλέον πρόβλημα με την λεγόμενη αυτόνομη οδήγηση. Αν ρωτήσεις 10 διαφορετικές εταιρίες θα πάρεις 10 διαφορετικές απαντήσεις για το τι εστί Επίπεδο 2+ και ποιες είναι οι διαφορές του με το Επίπεδο 2++ και με την ίδια λογική, πού διαφέρει το Επίπεδο 2++ με το Επίπεδο 3. Ας μην το αναλύσουμε περαιτέρω όμως.

Ο Hallmark πιστεύει λοιπόν ότι το Επίπεδο 3 είναι επικίνδυνο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσει η εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα καθώς οι δοκιμές έχουν δείξει ότι “το Επίπεδο 4 είναι πολύ πιο ασφαλές”. Για την ιστορία, στο Επίπεδο 4 το όχημα μπορεί να λειτουργήσει πλήρως αυτόνομα υπό συγκεκριμένες συνθήκες και όταν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις ο οδηγός δεν είναι υποχρεωμένος να είναι έτοιμος να παρέμβει. Προς το παρόν δεν υπάρχει κατασκευαστής που να προσφέρει αυτό το επίπεδο της  τεχνολογίας στο κοινό ενώ δεν υπάρχει ούτε καν το απαραίτητο νομικό πλαίσιο, σε αντίθεση για παράδειγμα με το Επίπεδο 3 που είναι ήδη διαθέσιμο για το αγοραστικό κοινό από ελάχιστες εταιρίες (οι οποίες αναλαμβάνουν πλήρως και τη νομική ευθύνη για ατυχήματα που θα συμβούν όσο λειτουργεί το σύστημα τους) και ορίζεται από νομοθεσία των Η.Ε. Οι κατασκευαστές όμως δεν σταματούν την εξέλιξη με την Volkswagen για παράδειγμα, την μητρική της Bentley, να έχει υπογράψει μία συνεργασία με την Mobileye για να φέρει συστήματα Επιπέδου 4 στα μοντέλα της μέχρι το 2026.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό