25.2 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Πόσο τεχνολογικά προηγμένο μπορεί να γίνει ένα ελαστικό;

Ειδήσεις Ελλάδα

Η τεχνολογία στον χώρο των αυτοκινήτων έχει προοδεύσει σε ανησυχητικό βαθμό. Τα μοντέρνα και σύγχρονα επιβατικά έχουν χαρακτηριστεί εδώ και καιρό ως “υπολογιστές με ρόδες” και όσο κωμικός κι αν είναι ως χαρακτηρισμός, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Αρκεί η σύγκριση με ένα μοντέλο από τις αρχές του 2000, για να μην πάμε ακόμα παλαιότερα, για να συνειδητοποιήσει κανείς την αύξηση στην υπολογιστική ισχύ που έχει φτάσει στα χέρια μας ακόμα και στα λεγόμενα mainstream αυτοκίνητα αλλά υπάρχουν κάποιοι τομείς που δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε την πρόοδο. Ένας από αυτούς είναι αναμφίβολα τα ελαστικά και παρότι αδιαμφισβήτητα ως σύνολο είναι πολύ καλύτερα σε σύγκριση με προηγούμενες δεκαετίες, αναρωτιόμαστε για το τι περιλαμβάνει ο όρος “τεχνολογικά προηγμένο” όταν χρησιμοποιείται για ένα λάστιχο. Στην τελική, λάστιχο είναι…
Κι όμως, η Goodyear και η ZF ανακοίνωσαν μία συνεργασία που θα συνδυάζει την τεχνολογία Sightline της πρώτης με το cubiX “οικοσύστημα” της δεύτερης με στόχο την δραστική και ουσιαστική βελτίωση της εμπειρίας οδήγησης προσφέροντας περισσότερη άνεση, έλεγχο και αποδοτικότητα. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το σύστημα Goodyear Sightline είναι μία ολοκληρωμένη σουίτα τεχνολογιών “έξυπνων ελαστικών” το οποίο μπορεί να ανιχνεύσει ένα επικείμενο συμβάν όπως το φαινόμενο της υδρολίσθησης ή το μπλοκάρισμα ενός τροχού λόγω έλλειψης πρόσφυσης. Η ειδοποιός διαφορά σε σύγκριση με συστήματα όπως το ABS ή αυτά ελέγχου πρόσφυσης είναι ότι αυτά αντιδρούν σε κάτι το οποίο έχει ήδη συμβεί ενώ το Sightline προβλέπει και προλαμβάνει. Το ZF cubiX από την άλλη, είναι ένα λογισμικό που συντονίζει όλες τις πτυχές των δυναμικών χαρακτηριστικών ενός οχήματος οπότε το αποτέλεσμα του γάμου τους ανοίγει έναν ολόκληρο κόσμο δυνατοτήτων μεταξύ των οποίων το λεγόμενο “συνδεδεμένο ελαστικό” που περιλαμβάνει τον διαμοιρασμό πληροφοριών ανάμεσα στα κατάλληλα εξοπλισμένα αυτοκίνητα σχετικά με την κατάσταση του δρόμου παραδείγματος χάριν.

Το cubiX της ZF από την άλλη, είναι ένας “εγκέφαλος” που ελέγχει πρακτικά ολόκληρο το πλαίσιο και την ανάρτηση συνδέοντας κυριολεκτικά και μεταφορικά όλες τις λειτουργίες του chassis όπως το σύστημα διεύθυνσης, πιθανώς ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης εφόσον υπάρχει, το σύστημα πέδησης αλλά και το κινητήριο σύνολο. Ήδη από το 2020 η ZF δήλωνε ότι το καινοτόμο λογισμικό της θα φέρει ένα νέο επίπεδο ελέγχου και τώρα που συνδέεται με το Sightline της Goodyear, το πλαίσιο μπορεί να είναι έτοιμο να αντιδράσει σε οτιδήποτε θα συμβεί προσαρμόζοντας σε σαφώς μικρότερο χρόνο όλες τις απαραίτητες παραμέτρους ώστε οι επιπτώσεις του επικείμενου συμβάντος να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες ή ήπιες. Πάντως, ενώ η συνεργασία της Goodyear με την ZF είναι προς το παρόν μοναδική στη βιομηχανία, υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές ελαστικών που δουλεύουν πάνω σε “συνδεδεμένα ελαστικά” τα οποία υπόσχονται να μεταμορφώσουν τον τρόπο που βλέπουμε και σκεφτόμαστε ένα από τα σημαντικότερα μέρη του αυτοκινήτου.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό