35.5 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024

Hyundai Ioniq 6 – Το αντίδοτο στο range anxiety με 614 χιλιόμετρα αυτονομίας!

Ειδήσεις Ελλάδα

Το Ioniq 6 είναι το καινούριο, τολμηρό βήμα της Hyundai στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Ένα βήμα αναμενόμενα προκλητικό, τουλάχιστον όσον αφορά στο design, μετά το εντυπωσιακό Ioniq 5 αλλά και το μηχανικό υπόβαθρο να υποστηρίξει τις βλέψεις και τις φιλοδοξίες της κορεατικής μάρκας, δεδομένου ότι βασίζεται στην προηγμένη αρχιτεκτονική E-GMP που του επιτρέπει να προσφέρει τρεις διαφορετικές εκδόσεις όσον αφορά στους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες: μία πισωκίνητη με μπαταρία 53 kWh και 151 ίππους με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, μία με έναν ηλεκτροκινητήρα 228 ίππων στον πίσω άξονα και μπαταρία 77.4 kWh και μία με την ίδια μπαταρία αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα και συνδυαστική ιπποδύναμη της τάξης των 325 ίππων. Το μοναδικό ερωτηματικό που είχε απομείνει, αφορούσε στην αυτονομία αλλά όλα δείχνουν πως και αυτόν τον τομέα, το Ioniq 6 διαπρέπει.

Σύμφωνα με την Hyundai, το αμιγώς ηλεκτρικό fastback sedan μπορεί να διανύσει έως και 614 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις, επιτυγχάνοντας μία κατανάλωσης της τάξης των 13.9 kWh ανά 100 χιλιόμετρα που το καθιστά ένας από τα πιο ενεργειακά αποδοτικά ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά όταν λανσαριστεί αργότερα εντός του τρέχοντος έτους. Η επίδοση αυτή είναι εφικτή εν μέρει χάρη στην E-GMP αρχιτεκτονική και εν μέρει χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική του αμαξώματος, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd που δεν υπερβαίνει το 0.21 – τον χαμηλότερο που έχει πετύχει η Hyundai στην ιστορία της και ένα από τα χαμηλότερα σε ολόκληρη την βιομηχανία αυτοκινήτου. Διάφορα σχεδιαστικά στοιχεία όπως το ενεργό flap, οι “αεροκουρτίνες” στους τροχούς, το ενσωματωμένο πίσω spoiler και οι μειωτήρες που ελαχιστοποιούν το κενό ανάμεσα στον εμπρός προφυλακτήρα και τα ελαστικά συνεισφέρουν στην αεροδυναμική απόδοση του Ioniq 6 που με την σειρά της παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην συνολική αποδοτικότητα του οχήματος. Κι όταν εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας, η αρχιτεκτονική 800V επιτρέπει υπερ-ταχεία φόρτιση που το αναπληρώνει από το 10, στο 80% σε μόλις 18 λεπτά και υποστηρίζει φόρτιση 400V χωρίς την ανάγκη για επιπλέον εξαρτήματα ή αντάπτορες.

Οφείλουμε να αναφέρουμε βεβαίως ότι τα 614 χιλιόμετρα αυτονομίας αφορούν την έκδοση με την μπαταρία των 77.4 kWh, τον έναν ηλεκτροκινητήρα και τους τροχούς 18 ιντσών. Για να έχεις εικόνα του αντίκτυπου που έχουν οι τροχοί και μόνο στην αυτονομία, αρκεί να αναφέρουμε πως το ίδιο setup με ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών δεν καταφέρνει περισσότερα από 545 χιλιόμετρα! Αν από την άλλη η τετρακίνηση ή τα επιπλέον άλογα της διαμόρφωσης με τους δύο ηλεκτροκινητήρες είναι απαραίτητα, η εμβέλεια μειώνεται στα 583 χιλιόμετρα με 18άρες ζάντες και στα 519 με τις μεγαλύτερες ενώ τέλος, η βασική έκδοση με την μικρή μπαταρία των 53 kWh και ζάντες 18 ιντσών μπορεί να διανύσει έως και 429 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό