26.2 C
Athens
Πέμπτη, 27 Ιουνίου, 2024

Hyundai Ioniq 5N – Η απολαυστική πλευρά της ηλεκτροκίνησης

Ειδήσεις Ελλάδα

Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία βρίσκεται το Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai στην Κορέα, όπου γεννήθηκε η ιδέα, και το Nürburgring, όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai, όπου η σειρά N εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε περαιτέρω. Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν (διπλή στροφή), το λογότυπο «N» ενσαρκώνει αυτή την πτυχή – ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία.

Η απόδοση συναντά τη βιωσιμότητα στο σχεδιασμό
Το IONIQ 5 N παρουσιάζει μια δυναμική και μοναδική σχεδίαση που ξεπερνά την απλή αισθητική προσέγγιση, καθώς κάθε οπτικό στοιχείο εξυπηρετεί και ένα λειτουργικό σκοπό. Συμβάλλοντας στο σπορ χαρακτήρα, την αεροδυναμική ή την απόδοση πέδησης, ο σχεδιασμός του ενισχύει την οικονομία ενέργειας, την ευκολία και την οδηγική απόλαυση. Το εξωτερικό του ενσωματώνει πολλά στοιχεία σχεδίασης που ενισχύουν τις επιδόσεις. Ο χαρακτηριστικός εμπρός προφυλακτήρας N διαθέτει ενεργές γρίλιες, κουρτίνες αέρα και εμπρός ενεργά πτερύγια αέρα που συνεργάζονται για την ενίσχυση της αεροδυναμικής. Η πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και οι αεραγωγοί τονίζουν το σπορ χαρακτήρα και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Μια αεροτομή τύπου χείλους διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει τη χαμηλή στάση του αυτοκινήτου και να κάνει σαφείς τις επιδόσεις του.

Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το IONIQ 5 με αλλαγή των αναλογιών του: πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς. Το IONIQ 5 N αποπνέει ένα πιο επιθετικό στήσιμο, το οποίο συμπληρώνεται από τους καινούργιους προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα. Είναι συνολικά 20 χιλιοστά πιο χαμηλό, 50 χιλιοστά πιο φαρδύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί πιο φαρδιά ελαστικά και 80 χιλιοστά πιο μακρύ λόγω του πιο τονισμένου διαχύτη. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση σε πίστα.

Η εμπρός και η πίσω ανάρτηση έχουν σχεδιαστεί σχολαστικά από την αρχή, βελτιστοποιώντας αποτελεσματικά την κινηματική ώστε να συνεργάζονται με τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και χαμηλώνοντας τη θέση του καθίσματος κατά συνέπεια και του κέντρου βάρους για να βελτιστοποιηθεί η οδηγική συμπεριφορά. Το IONIQ 5 N διατίθεται σε δέκα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποκλειστικών αποχρώσεων Hyundai N – Performance Blue Glossy και Performance Blue Matte. Ξεχωρίζει το νέο χρώμα έμφασης Hyundai N για τα EV, το Luminous Orange Matte. Στο πίσω μέρος, η αποκλειστική αεροτομή N, μαζί με έναν διαχύτη και μια εξαγωγή αέρα με πορτοκαλί απόχρωση, συμβάλλει στον έλεγχο της ροής του αέρα για την υποστήριξη της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης. Αυτό αναδεικνύει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του IONIQ 5 N και προσθέτει στην επιθετική του σχεδίαση. Ενσωματωμένο στην αεροτομή είναι το τριγωνικό φως φρένων, ειδικά σχεδιασμένο για το μοντέλο N.

Το IONIQ 5 N διαθέτει επίσης έναν πίσω προβολέα ομίχλης στο κέντρο του πίσω διαχύτη, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο μια πιο σπορ εμφάνιση. Κάτω από την πέμπτη πόρτα υπάρχει ένα αποκλειστικό Ν μαύρο κάλυμμα προφυλακτήρα με γραφικά αντανακλαστικά καρό σημαίας, ενώ ο πίσω υαλοκαθαριστήρας εξασφαλίζει τη βελτιωμένη ορατότητα προς τα πίσω. Το θέμα της καρό σημαίας, είναι εμπνευσμένο από τις πίστες και βρίσκεται στα εικονικά παραμετρικά εικονοστοιχεία του IONIQ 5 αλλά  μπορεί να βρεθεί και στις πόρτες, στα μεταλλικά πεντάλ και στο υποπόδιο, αντιπροσωπεύοντας το αγωνιστικό πνεύμα της μάρκας N.
Το εσωτερικό του IONIQ 5 N έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept, δίνοντας προτεραιότητα στην ιδανική εργονομία του οδηγού με σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ N, με πιο χαμηλή θέση του καθίσματος, ένα νέο τιμόνι αποκλειστικά για το N με ειδικά πλήκτρα λειτουργίας και μια σταθερή κεντρική κονσόλα επίσης αποκλειστικά για το N. Τα καθίσματα διατίθενται σε μια επιλογή: δέρμα & Alcantara. Το εσωτερικό του μεταδίδει την εμφάνιση της οικογένειας N με την εφαρμογή στοιχείων με το σήμα N, όπως στο τιμόνι, στα καθίσματα, στις πόρτες και τα μεταλλικά πεντάλ, που είναι σχεδιασμένη για οδήγηση σε πίστα. Στο καινούργιο τιμόνι N εμφανίζεται για πρώτη φορά σε περίοπτη θέση το λογότυπο N, το οποίο πλαισιώνεται από πλήκτρα  N από τα οποία επιλέγεται το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης, ώστε να καλύπτει τις επιθυμίες του οδηγού.

Τα προγράμματα οδήγησης μπορούν να προσαρμοστούν και να αντιστοιχιστούν σε κάθε πλήκτρο σε διάφορους συνδυασμούς, ώστε να μεγιστοποιηθεί το fun to drive πνεύμα του IONIQ 5 N. Το κουμπί N Grin Boost (NGB), τοποθετημένο στις «3 η ώρα», επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση στην κορυφαία επιτάχυνση και την οδηγική διασκέδαση για δέκα δευτερόλεπτα. Τα paddles είναι άριστα τοποθετημένα στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-Shift και N Pedal, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης όταν οι λειτουργίες αυτές δεν χρησιμοποιούνται.
Σύστημα μετάδοσης –  ηλεκτρικές επιδόσεις με μηχανική ακρίβεια
Το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν στις έως και 21.000 στροφές ανά λεπτό. Το αποτέλεσμα είναι μία απόδοση ροπής (478 kW/ 650 PS και 770 Nm και 448 kW/ 609 PS και 740 Nm με ενεργοποιημένο το NGB), με μετατροπέα δύο σταδίων στον πίσω κινητήρα για αυξημένη ισχύ με συνθήκες υψηλού φορτίου ή αυξημένη ενεργειακή απόδοση σε χαμηλό φορτίο. Το IONIQ 5 N μπορεί να φτάσει τα 260 km/h και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα (3,4 δευτερόλεπτα με ενεργοποιημένο το NGB). Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσφέρει αυτονομία 448 χιλιόμετρα (WLTP).

Το IONIQ 5 N εξοπλίζεται με ελαφριές, in-house σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών και φαρδιά, υψηλής πρόσφυσης, ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35 R21, βελτιώνοντας την οδήγηση, το κράτημα και την πρόσφυση στην πίστα. Το σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων αποτελείται από μεγάλους δίσκους διαμέτρου 400 χιλιοστών και 360 χιλιοστών, μπροστά και πίσω, αντίστοιχα. Η χρήση των νέων, μεταλλουργικής υβριδικής κατασκευής, δίσκων με μονοπίστονες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων εμπρός, τακάκια φρένων υψηλής τριβής και ειδικές εισαγωγές αέρα βελτιώνουν την απόδοση και την ψύξη των φρένων. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα αναγεννητικής πέδησης εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που εξασφαλίζει σταθερή απόδοση πέδησης και εξαιρετική διαχείριση της θερμότητας χωρίς την ανάγκη για κεραμικά δισκόφρενα.

Το σύστημα N Brake Regen προσφέρει κορυφαία μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 G, ενισχύοντας περαιτέρω τις δυνατότητες φρεναρίσματος και ταυτόχρονα μειώνοντας την κόπωση των φρένων λόγω του σχετικά υψηλού βάρους του EV. Τα υδραυλικά φρένα εφαρμόζουν πρόσθετη δύναμη πέδησης όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας αυξημένη αντοχή στην πίστα. Ο συνδυασμός μεταξύ του N Brake Regen και των υδραυλικών φρένων δημιουργεί μια ομαλή μετάβαση που δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.

Το N Pedal αναπτύχθηκε ως μια λύση για την αντιμετώπιση του εγγενούς βάρους και μεγέθους των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών ελέγχου και κρατήματος που χαρακτηρίζουν τα i20 N WRC της Hyundai που κατέκτησαν το πρωτάθλημα ράλι. Αυτή η έξυπνη λειτουργία λογισμικού σχεδιάστηκε για να παρέχει άμεση συμπεριφορά στις στροφές και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι. Βασισμένο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης του i-Pedal, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στα γρήγορα περάσματα από τις στροφές έναντι της ενεργειακής απόδοσης. Χρησιμοποιώντας την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο απότομη είσοδο στις στροφές.

Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας πλαγιολίσθησης, εξισορροπώντας πολλαπλούς χειρισμούς του αυτοκινήτου που ανταποκρίνονται σε εισόδους στις στροφές. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία kick (κλωτσιά) του συμπλέκτη των πισωκίνητων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια οδήγησης που απαιτούν πιο άμεση drift επιτάχυνση.

Η λειτουργία N Torque Distribution (NTD) παρέχει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Χρησιμοποιώντας το ρυθμιστικό slider στην οθόνη AVN, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν την επιθυμητή αναλογία κατανομής της ροπής.
Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e–LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα, ελέγχει το ποσό της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, βελτιώνει το κράτημα στη στροφή με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την ολίσθηση των τροχών. Με αυξημένη ροπή έως 1.800 Nm, το e-LSD επιτυγχάνει βελτιωμένο έλεγχο, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η ευρύτερη ικανότητα απόσβεσης με αυξημένο μέγεθος αμορτισέρ αναβαθμίζουν τη λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό