Η Hyundai είναι ένα πολύ σπάνιο παράδειγμα εταιρίας με εξωπραγματικά ευρεία γκάμα όσον αφορά στο design των νέων μοντέλων της. Σαφώς υπάρχει μία εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα αλλά ταυτόχρονα, κάθε μοντέλο έχει τον δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα και διαφοροποιείται αισθητά από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Πάρε για παράδειγμα τα Kona, Tucson και Ioniq 5. Έχουν στοιχεία που υποδηλώνουν ότι ανήκουν σε ένα σύνολο αλλά δεν βασίζουν ολόκληρη την προσωπικότητα τους στο γεγονός ότι… είναι Hyundai. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι το ολοκαίνουριο Santa Fe.
“Όταν έφτασε η ώρα να σχεδιάσουμε το νέο Santa Fe βρεθήκαμε μπροστά σε μία μεγάλη πρόκληση. Επειδή είναι ένα μοντέλο που, φυσικά, θα λανσαριστεί στην Αμερική, την Ευρώπη και την εγχώρια αγορά της Hyundai, συνειδητοποιήσαμε ότι χρειαζόμασταν κάτι εντελώς νέο.
Συνειδητοποιήσαμε ότι σε αυτή την κατηγορία, όλα τα αυτοκίνητα τείνουν να μοιάζουν μεταξύ τους. Είναι όλα… κεκλιμένα και προσπαθούν με κάποιον τρόπο να είναι sport SUV, που δεν είναι. Είναι μεγάλα, τεράστια.”
Δήλωσε ο επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της Hyundai, Nicola Danza και συνέχισε λέγοντας ότι η ομάδα σε συνδυασμό με τους προϊσταμένους πήρε μία συνειδητή απόφαση να δημιουργήσει ένα “anti-design αυτοκίνητο”. Ένα πιο πρακτικό και κατά συνέπεια πιο… τετράγωνο όχημα. Κάπως έτσι, η Hyundai πήρε την απόφαση να κάνει το τετράγωνο, τα κουτιά, τα περίπτερα, cool ξανά. Αστειευόμενη δε, όταν η ομάδα σχεδιασμού παρουσίασε την πρώτη εκδοχή του νέου Santa Fe στους ανωτέρους, του χάρισε τετράγωνους τροχούς!
Πέραν από την πλάκα όμως, ο σχεδιασμός του νέου Santa Fe, όσο δημιουργικός και διασκεδαστικός κι αν ήταν ως διαδικασία, είχε προκλήσεις και δυσκολίες. Δεν είναι εύκολο να δημιουργήσεις ένα κουτί που ο κόσμος θα θέλει να αγοράσει, όσο πρακτικό κι αν είναι. Ο Danza λοιπόν, δεν αρνείται το γεγονός ότι το Santa Fe αντλεί επιρροές από διάφορα μοντέλα με πρώτο και κυριότερο το πρώτο Jeep Grand Wagoneer – εξ ου και το στιλ του υπερυψωμένου station wagon που όσο πρακτικό είναι, τόσο προσφέρεται για εξατομίκευση ακόμα και σε ακραίο επίπεδο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Danza, στην Κορέα το νέο Santa Fe θα είναι διαθέσιμο σε μία έκδοση ονόματι “Calligraphy”, με μικρότερη απόσταση από το έδαφος και μεγάλους τροχούς ενώ ταυτόχρονα, μπορεί να το φανταστεί στις Η.Π.Α. με υπερυψωμένη ανάρτηση και all-terrain ελαστικά ως ένα είδος overlander. Τίποτα δεν αποκλείεται. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο Hyundai Santa Fe ξεχωρίζει από τις μάζες.