24.5 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Honda CR-V e:HEV 184 PS AWD – Πληθωρικό

Ειδήσεις Ελλάδα

Μετά από σχεδόν 30 χρόνια πορείας του στην αγορά, καθώς παρουσιάστηκε το 1995 και πέντε γενιές μεγάλης εμπορικής επιτυχίας, το Honda CR-V πέρασε στην έκτη του γενιά με τεράστιες αλλαγές σε όλους τους τομείς. Αυτό φυσικά ήταν αναγκαίο, καθώς η αγορά των μεσαίων SUV έχει πλέον εκτοξευτεί, τόσο σε σχέση με τις πωλήσεις και την δυναμική της, όσο βεβαίως και σε ότι έχει να κάνει με τις διαθέσιμης προτάσεις. Φυσικά οι άνθρωποι της Honda γνώριζαν πολύ καλά αμφότερα τα στοιχεία αυτά και φρόντισαν η νέα γενιά του best seller μοντέλου τους, ναι σωστά διαβάσατε, το CR-V είναι πιο επιτυχημένο εμπορικά από το Civic, να διαθέτει μία πληθωρικότητα σε όλα του τα σημεία. Από την εμφάνιση και τους χώρους, μέχρι την τεχνολογία και την οδική του συμπεριφορά. Φυσικά για να τα πετύχουν όλα αυτά, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν η άσκηση. Το αν και σε ποιο βαθμό τα κατάφεραν, θα αναλύσουμε στη συνέχεια του άρθρου, αφού πρώτα κάναμε σχεδόν δύο χιλιάδες χιλιόμετρα με το CR-V σε κάθε πιθανό και απίθανο δρόμο.

Αύξηση διαστάσεων και επιβλητική εμφάνιση
Η δημιουργία και τοποθέτηση στη γκάμα της Honda του ZR-V ανάγκασε τους σχεδιαστές της Ιαπωνικής μάρκας να αυξήσουν σημαντικά τις διαστάσεις του νέου CR-V έτσι ώστε να διαφοροποιείται αισθητά. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το μήκος μεγάλωσε κατά οκτώ πόντους, φτάνοντας πλέον τα 4,71 μέτρα, με το πλάτος να βρίσκεται στα 1,866 μέτρα, το ύψος στα 1,684 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα. Παράλληλα οι σχεδιαστές του μετέφεραν τις κολόνες Α πιο πίσω, μεγάλωσαν το καπό και έδωσαν μία πιο έντονη και σπορ χροιά στη σιλουέτα του.

Η δυναμική της εμφάνισης του CR-V ενισχύεται από τη νέα μάσκα με το χαρακτηριστικό της πλέγμα σε σκουρόχρωμο φινίρισμα, η οποία μοιάζει να ενώνεται με τους νέους μακρόστενους προβολείς τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα εκτείνονται κατά μήκος της πέμπτης πόρτας, ενώ καλύπτουν τις πίσω κολόνες. Τέλος οι μαύρες ζάντες, αφενός δημιουργούν μία έντονη διχρωμία με το χρώμα του αμαξώματος, ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής, αφετέρου ενισχύουν ακόμη περισσότερο την εικόνα του αυτοκινήτου, η οποία σαφώς και δεν περνάει απαρατήρητη.

Ευρυχωρία και υψηλή τεχνολογία
Ανέκαθεν η ευρυχωρία και η πρακτικότητα ήταν ένα από τα δυνατά χαρτιά του CR-V. Και αυτό στη νέα γενιά του είναι ακόμη πιο έντονο και γίνεται άμεσα εμφανές από το άνοιγμα των θυρών σε γωνία 90 εκατοστών. Ωστόσο ολόκληρη η φιλοσοφία στο εσωτερικό του κινείται στον αστερισμό της άνεσης. Η προσπάθεια των δημιουργών του να προσφέρουν απλόχερα την αίσθηση του χώρου, είναι αντιληπτό από τη πρώτη στιγμή. Το πιο μακρύ μεταξόνιο σε σχέση με πριν αύξησε τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά 1,6 εκατοστά, που σημαίνει ότι ακόμη και επιβάτες με ύψος 1,95 μέτρα θα μπορέσουν να βολευτούν.   Το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο λίγο ψηλότερα απ’ ό,τι τα εμπρός και τρεις ενήλικες μπορούν να μεταφερθούν με άνεση. Χωρίζεται σε δύο τμήματα, με αναλογία 60/40, τα οποία μπορούν να συρθούν εμπρός πίσω σε μήκος έως 19 εκατοστά.

Με αυτόν τον τρόπο οι επιβαίνοντες μπορούν να δίνουν προτεραιότητα είτε στην άνεσή τους είτε στην αύξηση του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινάει από τα 579 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1634.   Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός, που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους αεραγωγούς, με τις σκουρόχρωμες αποχρώσεις να τονίζουν την ποιοτική εικόνα των υλικών. Tην ενημέρωση του οδηγού αναλαμβάνει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας 10,2 ιντσών, ενώ η αυτόνομη οθόνη 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων συνεχίζει να δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, ενώ και εδώ υπάρχει ξεχωριστό πάνελ χειρισμού του κλιματισμού. Η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας έχει γίνει με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή πρακτικότητα. Κάτω από τις διαθέσιμες θύρες παροχής ρεύματος, υπάρχει μία ειδική επιφάνεια ασύρματης φόρτισης που λειτουργεί με ισχύ 15W. Για να εξασφαλιστεί μάλιστα πιο σταθερή φόρτιση, ένας ανεμιστήρας ψύξης έχει επίσης ενσωματωθεί σε αυτή την επιφάνεια, περιορίζοντας την ανάπτυξη υψηλής θερμοκρασίας από το smart τηλέφωνό σας.

Τα εμπρός καθίσματα είναι στάνταρντ θερμαινόμενα και αεριζόμενα στην έκδοση Advance της δοκιμής μας, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο, ειδικά το καλοκαίρι όπου οι θερμοκρασίες που ανέβαζαν τα επίσης στάνταρ μαύρα δέρματα, ήταν απλησίαστες για το σώμα. Το νέο CR-V έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια και είναι το πρώτο ευρωπαϊκό όχημα που διαθέτει το πιο προηγμένο πακέτο τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού, το Honda SENSING 360, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στον στάνταρντ εξοπλισμό.  Με την προσθήκη δύο επιπλέον πλευρικών ραντάρ, το εξελιγμένο σύστημα μπορεί να προσφέρει περιμετρική εποπτεία του χώρου γύρω από το όχημα. Το σύστημα Front Cross Traffic Warning, που προσφέρεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda, μειώνει την πιθανότητα μετωπικών συγκρούσεων σε διασταυρώσεις με κακή ορατότητα. Ντεμπούτο στο CR-V κάνει και το Traffic Jam Assist, που μειώνει το φόρτο του οδηγού σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλές ταχύτητες, βοηθώντας το όχημα να παραμείνει στη λωρίδα του, ξεκινώντας από στάση.

Όταν η ροή της κυκλοφορίας αποκατασταθεί, το αυτοκίνητο μεταβαίνει απρόσκοπτα στο Lane Keeping Assist System. Εξόχως σημαντικό είναι το γεγονός πως όλα αυτά τα συστήματα μπορούν εύκολα να απενεργοποιηθούν από το τιμόνι, χωρίς να χρειάζεται να ψάχνεται για ώρες στο μενού, με εξαίρεση το σύστημα που σας προειδοποιεί για το όριο ταχύτητας. Αυτό απενεργοποιείται μόνο μέσα από το μενού και μόνο όταν είστε σε θέση parking. Σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια, το νέο Honda CR–V είναι εξοπλισμένο με έντεκα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου εμπρόσθιου κεντρικού αερόσακου για την αποφυγή ενδεχόμενου τραυματισμού μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και ενός νέου αερόσακου γονάτων τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.

Φουλ υβριδικό και αποδοτικό
To υβριδικό CR-V e:HEV διαθέτει τα ίδια μηχανικά χαρακτηριστικά είτε είναι δικίνητο είτε τετρακίνητο, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πιο συγκεκριμένα διαθέτει έναν τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και δύο ηλεκτρομοτέρ με την συνολική ισχύ να βρίσκεται στους 184 ίππους και τη ροπή στα 335 Nm. Tο υβριδικό σύστημα κίνησης της Honda λειτουργεί με τρεις τρόπους. Ηλεκτρικά με ενέργεια από την μπαταρία, ηλεκτρικά μέσω της ενέργειας που παράγεται από το θερμικό μοτέρ που χρησιμοποιείται ως γεννήτρια, και θερμικά. Για να κάνει αυτή την τελευταία δυνατότητα ακόμα πιο αποτελεσματική, η Honda πρόσθεσε μια δεύτερη (κοντύτερη) σχέση μετάδοσης για να συνδέσει τον θερμικό κινητήρα με τους τροχούς και σε χαμηλότερες ταχύτητες.

Έτσι, ειδικά με σταθερή ταχύτητα, ο θερμικός κινητήρας μπορεί τώρα να κινήσει απευθείας τους τροχούς μέσα στην πόλη, αλλά και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Φυσικά στη πράξη ο οδηγός δεν κάνει απολύτως τίποτα, καθώς τα πάντα γίνονται αυτόματα από μόνα τους. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.4’’ ενώ η τελική του ταχύτητα βρίσκεται στα 187 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό στοιχείο ωστόσο είναι η κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται σε ταξίδι στην εθνικό οδό, βρέθηκε στη περιοχή των οκτώ λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τιμή εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος του τετρακίνητου CR-V. Εδώ να σημειώσουμε πως εντός πόλης η κατανάλωση αυτή είναι σαφώς χαμηλότερη.

Επί της οδηγικής ουσίας
Οδηγώντας το νέο Honda CR–V, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι ότι τα οδικά χαρακτηριστικά βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας  να έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα των αναρτήσεων. Στην έκδοση e:HEV της δοκιμής μας υιοθετούνται αμορτισέρ διπλού εμβόλου τεχνολογίας ARD που αυξάνουν ή μειώνουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα κραδασμών όπως αυτές καθορίζονται από τις οδηγικές συνθήκες. Χάρη στις επεμβάσεις που έχουν γίνει στα υποπλαίσια, η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος είναι άκρως αποτελεσματική.

Παρά το μεγάλο ύψος του, το νέο CR–V συμπεριφέρεται πολύ σωστά στις στροφές, χωρίς να εμφανίζει τάσεις πλεύσεις ή ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος, ενώ ο έλεγχος διευκολύνεται από το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Όταν ανέβει ο ρυθμός τότε δείχνει τον όγκο του, το βάρος και την απόσταση από το έδαφος, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση συμπεριφέρεται άτσαλα και να τρομάζει οδηγό και συνεπιβάτες. Επιπλέον σιγουριά προσφέρει η μόνιμη τετρακίνηση, ελαχιστοποιώντας τις περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης. Σε ό,τι αφορά τις χωμάτινες αναζητήσεις σας, υπάρχει η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος και το σύστημα hill descent, ενώ με ένα σετ πιο χωμάτινα ελαστικά θα πάτε αρκετά μακριά και εκτός δρόμου

Μπορεί η κατηγορία D στην οποία ανήκει το CR–V να μην είναι από τις πιο δημοφιλείς στην εγχώρια αγορά, αυτό όμως δε μειώνει τη σπουδαιότητα του νέου Honda CR–V. Τα οδικά χαρακτηριστικά είναι μία ευχάριστη έκπληξη, ενώ η υβριδική τεχνολογία διατηρεί μέσα στο πνεύμα της εποχής τις οικολογικές επιδόσεις του νέου CR–V, χωρίς να γίνεται καμία θυσία στον τομέα των χώρων, αλλά και των εκδρομικών προοπτικών, χάρη και στο σύστημα μηχανικής τετρακίνησης. Το εξαιρετικό φινίρισμα, ο premium αέρας κατασκευής και ο πλούσιος στάνταρντ εξοπλισμός της τετρακίνητης έκδοσης Elegance, που γίνεται πολύ πλούσιος στην Advance έκδοση της δοκιμής μας, έχουν αντίκτυπο στην τιμή, η οποία βρίσκεται στα 55.900 στη πρώτη περίπτωση  και στα 59.900 ευρώ στη δεύτερη.

Συνοδεύεται πάντως από πέντε χρόνια εγγύηση, επέκταση πανευρωπαϊκής οδικής βοήθειας μέσω του προγράμματος Honda Assist, που επίσης θα φτάνει τα 5 χρόνια και τα 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για διατήρηση του 70% και άνω της χωρητικότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης. Παράλληλα προσφέρεται ένα καινούργιο προωθητικό πρόγραμμα με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9% (40% προκαταβολή, έως 60 μήνες εξόφληση) και 5 χρόνια δωρεάν service.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό