21.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Honda – Μας ταξιδεύει στη δεκαετία του ’80

Ειδήσεις Ελλάδα

Αν νιώθεις πως το 2024 είναι υπερβολικά… βαρύ και δύσκολο, πάρε μερικά λεπτά για να ταξιδέψεις μαζί με την Honda, έστω και νοητά, στο μακρινό 1984. Τότε που η ιαπωνική μάρκα παρουσίαζε στην έκθεση του Τορίνο το εντυπωσιακό HP-X concept – το πρώτο πρωτότυπο της που σχεδιάστηκε από τον οίκο Pininfarina και 40 χρόνια μετά, ανακατασκευάστηκε για να λάβει μέρος στην κατηγορία “Wedge-Shaped Concept Cars & Prototypes” των φετινών εκδηλώσεων στο Pebble Beach.

Το Honda HP-X (εκ του Honda Pininfarina eXperimental) είναι απρόσμενα compact με μήκος που δεν υπερβαίνει τα 4.16 μέτρα ενώ όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, είναι απίστευτα χαμηλό με ύψος με μήκος που αγγίζει αλλά δεν ξεπερνά τα 1.11 μέτρα. Το σφηνοειδές σχήμα  του είναι χαρακτηριστικό της δεκαετίας του ’80 αλλά δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην πρακτικά ενιαία γραμμή που ξεκινά από την μπροστά αιχμή του καπό, στη εξαιρετικά λεπτή μάσκα του πρωτότυπου και καταλήγει στην οροφή και σε συνδυασμό με τις έντονες γραμμές στο πλάι του τονίζουν περαιτέρω το αεροδυναμικό design και το πόσο μπροστά είναι τοποθετημένη η καμπίνα. Το HP-X δεν διαθέτει συμβατικές πόρτες αλλά ένα ενιαίο κουβούκλιο που κατασκευάζεται από συνθετικό υλικό και ανασηκώνεται προς τα εμπρός για να αποκαλύψει την διθέσια καμπίνα ενώ η διχρωμία με το λευκό και το μπλε που χωρίζονται από μία λεπτή, κόκκινη γραμμή ολοκληρώνουν το look.

Το ιαπωνικό πρωτότυπο διέθετε προηγμένη, για την εποχή εκείνη, αεροδυναμική ενσωματώνοντας τόσο ένα αερόφρενο στο πίσω μέρος του κουβουκλίου όσο και στοιχεία ground-effect ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την εκτενή, για τα δεδομένα της δεκαετίας του ’80 και πάλι, χρήση ανθρακονημάτων και Kevlar που κρατάνε το βάρος χαμηλά. Στο κέντρο του πρωτότυπου βρίσκεται ένας δίλιτρος V6 κινητήρας ο οποίος βασίζεται σε αυτόν που χρησιμοποιούσε η Honda στην Formula 2 και στην καμπίνα ξεχωρίζουμε τις δύο οθόνες (!!) που παρέχουν στον οδηγό τηλεμετρία σε πραγματικό χρόνο, δυνατότητες πλοήγησης και ενημέρωση για την κατάσταση του οδοστρώματος χάρη στο σόναρ με το οποίο εξοπλιζόταν το concept!

Φυσικά το Honda HP-X Concept δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή αλλά όπως δηλώνει η εταιρία, οι φιλόδοξες νέες ιδέες του, οι τεχνολογίες και οι μηχανολογικές αρχές του επηρέασαν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Honda και της Acura και ειδικά το κεντρομήχανο, διθέσιο NSX που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του λίγα χρόνια αργότερα. Σχεδιασμένη και εξελιγμένη στην Ιαπωνία η πρώτη γενιά του NSX ενσωμάτωνε πολλές καινοτομίες που εξερευνήθηκαν για πρώτη φορά στο HP-X και γι’ αυτό η Honda επέλεξε να μας θυμίσει αυτή την εντυπωσιακή δημιουργία της.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό