26.5 C
Athens
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου, 2024

Fiat 600 Hybrid DCT – Η Fiat ανακάμπτει δυναμικά

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που έχουμε ισχυριστεί ότι τα τελευταία χρόνια η Fiat έμεινε αρκετά αδρανής σε σχέση με την ανανέωση και επέκταση της γκάμας της, χωρίς να είναι σε θέση να ακολουθήσει τις ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της αυτοκίνησης. Ωστόσο όπως φαίνεται αυτό πλέον θα αλλάξει, καθώς η Ιταλική μάρκα αφενός έχει παρουσιάσει έναν πολύ ενδιαφέρον οδικό χάρτη δημιουργίας νέων μοντέλων, αφετέρου το ολοκαίνουριο 600, που είναι και το αντικείμενο της δοκιμής μας, αποδεικνύει με σαφή και αδιαμφισβήτητο τρόπο πως η Fiat είναι εδώ, πιο ζωντανή και ζωηρή από κάθε άλλη φορά τα τελευταία χρόνια.

Αυτό διότι η ανάκαμψή της ξεκινάει με ένα μοντέλο που ανήκει στη καρδιά της πιο δύσκολης, ανταγωνιστικής αλλά και δυναμικής συνάμα κατηγορίας, αυτής των B SUV. Το νέο Fiat 600 μπορεί κάποιος να το δει ως συνέχεια του 500Χ, στην πραγματικότητα ωστόσο είναι πολλά περισσότερα τόσο σε ουσία όσο και σε συμβολισμό, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας. Kαι φυσικά οι Ιταλοί φρόντισαν αφενός να το προικίσουν με διάφορα καλούδια σε όλους τους τομείς, αφετέρου να διατηρήσουν την τιμή του, σε λογικά, για την εποχή μας, επίπεδα.

Με έντονη Ιταλική εμφάνιση
Ανέκαθεν οι σχεδιαστές της Fiat είχανε πράγματα να πούνε και να δείξουν μέσα από την εμφάνιση και την εικόνα των αυτοκινήτων τους. Και ευτυχώς αυτό εξακολουθεί να ισχύει και στις μέρες μας, με την σχεδίαση του νέου 600 να αποτελεί ένα απτό παράδειγμα. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος του, το οποίο άλλωστε είναι και το πιο έντονο σχεδιαστικά, δεν  μπορείς να μην σταθείς και να μην σχολιάσεις τα χαρακτηριστικά «βλέφαρα» που σκεπάζουν τους προβολείς και την όμορφη μάσκα με το αριθμητικό λογότυπο στο κέντρο της, δημιουργώντας μία ομολογουμένως πρωτότυπη εικόνα. Από εκεί και πέρα τα πλαϊνά μαύρα προστατευτικά, το γλυκό τελείωμα της οροφής που «κουπεδίζει» ελαφρώς με την ευμεγέθη μαύρη αεροτομή να προσφέρει μία ξεχωριστή διχρωμία.

Οι έντονες ακμές, τα 20 παρακαλώ εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και φυσικά, τα λογότυπα «600» που κοσμούν τον εξωτερικό σχεδιασμό,  δίνουν το δικό τους τόνο στον σχεδιασμό του μοντέλου. Πολύ σημαντικό είναι και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο ολοκληρώνει με τον σωστό τρόπο τον διαφορετικό τόνο της σχεδίασης που χαρακτηρίζει το Fiat 600 στο σύνολό του. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, αυτές βρίσκονται στα 4,171 μέτρα το μήκος, 1,536 μέτρα το πλάτος, 1,592 μέτρα το ύψος ενώ το μεταξόνιο του είναι 2,557 μέτρα.

Με πλούσιο εξοπλισμό και άνετους χώρους
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την βασική έκδοση του νέου Fiat 600, η οποία ωστόσο κάθε άλλο παρά «βασική» είναι με τον εξοπλισμό που διαθέτει. Ξεκινώντας ωστόσο από την σχεδίαση του εσωτερικού να πούμε πως είναι αρκετά μινιμαλιστική, με σύγχρονη όμως αισθητική, ικανοποιητική άνεση χώρων και σωστή εργονομία. Πιο συγκεκριμένα το τιμόνι με τις δύο ακτίνες προέρχεται από το 500e, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” μέσω του οποίου ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες, όπως η λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη 10,25” που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect με δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας Apple Carplay και Android Auto.

H απόκριση είναι γρήγορη και τα γραφικά καθαρά και ευανάγνωστα. Με την ύπαρξη ελληνικού μενού να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τον χειρισμό. Η χρήση των διαφόρων λειτουργιών είναι εύκολη υπόθεση με το πάνελ των φυσικών διακοπτών κάτω από τους αεραγωγούς να αυξάνει την εργονομία και την προσφερόμενη ασφάλεια, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται να αποσπά για ώρα την προσοχή του από τον δρόμο. Η πρακτικότητα βρίσκεται επίσης σε πολύ καλό επίπεδο με τα 15 λίτρα των μικροθηκών να είναι ένα ικανοποιητικό μέγεθος. Πολύ βολική είναι και η βαθιά θήκη στη βάση της κονσόλας, όπου υπάρχουν δύο θύρες USB, μια A και μια C.

Με εξαίρεση τις υφασμάτινες επενδύσεις στις πόρτες, στα σημεία που ακουμπά το χέρι, η καμπίνα του νέου 600 καλύπτεται από σκληρά πλαστικά, των οποίων ωστόσο η συναρμογή είναι ποιοτική και δείχνει ικανή να αντέξει στο χρόνο.   Στα θετικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγονται οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες. Τέσσερις ενήλικοι θα ταξιδέψουν με το χωρίς παραχωρήσεις, ενώ και τα 385 λίτρα του χώρου των αποσκευών, με το διπλό δάπεδο και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, είναι μία ικανοποιητική χωρητικότητα.

Mε υβριδική καρδιά
Και ερχόμαστε στο κυρίως θέμα, που δεν είναι άλλο από το μηχανικό σύνολο που βρίσκεται κάτω από το καπό του νέου Fiat 600. Aυτό αποτελείται από έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Παράλληλα υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 21 KW ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη των έξη σχέσεων (eDCT) με χειριστήρια στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Το μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,89 kWh και μπορεί να συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, βελτιώνοντας τόσο την απόκριση όσο και την ελαστικότητά του.

Όπως είναι φυσικό, χάρη στην περιορισμένη της χωρητικότητα, η μπαταρία σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που δεν ξεπερνά το 1 χλμ., με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 χλμ./ώρα.  Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο σύστημα είναι εξελιγμένο ώστε να προσεγγίζει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης, με στόχο να εξασφαλίζει όσο το δυνατόν καλύτερη οικονομία καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση βρέθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, με τις περισσότερες μετακινήσεις να γίνονται σε αστικό περιβάλλον. Τέλος τα 10.5’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 185 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι προφανώς ικανοποιητικά νούμερα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο
To πρώτο που παρατηρείς από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Fiat 600 είναι πως στην πράξη το ήπια υβριδικό σύστημα του λειτουργεί πολύ καλύτερα απ’ ό,τι περιμένεις. Η ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα μερικές φορές είναι αρκετή έντονη όταν αφήνεις το γκάζι και πάντως πιο έντονο απ’ ό,τι στα υπόλοιπα mild-hybrid της κατηγορίας. Ιδιαίτερης σημασίας και πρακτικής αξίας είναι το γεγονός πως το Ιταλικό μοντέλο διαθέτει από τη βασική έκδοση δισκόφρενα εμπρός πίσω.  Το τρικύλινδρο μοτέρ είναι πρόθυμο από χαμηλά όταν βυθίσεις στο πάτωμα το δεξί πεντάλ. Κάτι που οφείλεται και στην έξτρα ώθηση που παίρνει από τον ηλεκτροκινητήρα και συνολικά σου δίνει την αίσθηση ότι διαθέτει πολλά περισσότερα από τα 100 άλογα της ισχύος του.

Στο οδηγικό κομμάτι το Fiat 600  είναι ένα άνετο και φιλικό στην καθημερινή συμβίωση. Στις αστικές μετακινήσεις με χαμηλή ταχυτητα, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας θα δώσει το παρών, ενώ όσο ανεβαίνουν οι ταχυτητες τόσο καλύτερες γίνονται οι αποσβέσεις των ανωμαλιών. Οι τροχοί των 16’’ με τα μεγάλου προφίλ ελαστικά της έκδοσης της δοκιμής μας, αφενός είναι ότι καλύτερο για τους ελληνικούς δρόμους, αφετέρου συμβάλλουν σημαντική στη ποιότητα κύλισης. Η τελευταία σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση, δεν επιτρέπουν σε θορύβους από το δρόμο ή αεροδυναμικούς να εισέρχονται στην καμπίνα των επιβατών ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού, κινούμενοι εντός των ορίων.

Σε κλειστό επαρχιακό κομμάτι με στροφές, το Fiat 600 θα τα καταφέρει μία χαρά, χωρίς ωστόσο να ενθουσιάσει στη γρηγορη οδήγηση, καθώς άλλωστε δεν είναι και αυτός ο λόγος ύπαρξής του. Η κλίση στις στροφές θα κάνει την εμφάνισή της, με το περιθώριο πρόσφυσης όμως να παραμένει υψηλό και τις αντιδράσεις να παραμένουν φιλικές όσο πλησιάζεις τα όριό του.  Η βασική έκδοση της δοκιμής μας, διαθέτει πολλά περισσότερα από τα αναγκαία, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης της λωρίδας κίνησης, cruise control, ανίχνευση τυφλού σημείου, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, infotainment Uconnect με οθόνη αφής 10,25”, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” και προβολείς LED Reflector.

Με την τιμή του να βρίσκεται στα 25800 Ευρώ η οποία μέσω μίας ενέργειας που τρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία πέφτει στα  23990 Ευρω, το Fiat 600 είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις πιο ανταγωνιστικές προτάσεις της κατηγορίας. Αυτό διότι διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό, φρέσκια εμφάνιση, είναι ήπια υβριδικό με λογική κατανάλωση και προσφέρει στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο.

 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό