18.6 C
Athens
Σάββατο, 15 Μαΐου, 2021

Fiat 500e. Το στιλ συναντά τη τεχνολογία

Ειδήσεις Ελλάδα

Από τη πρώτη στιγμή που η Fiat αποφάσισε να αναβιώσει το 500, φρόντισε να του προσδώσει ένα ξεχωριστό στιλ και έναν διαφορετικό χαρακτήρα και ως ένα βαθμό να το διαχωρίσει και από τα υπόλοιπα μοντέλα της. Kαι εκ του αποτελέσματος η απόφαση συνολικά κρίνεται επιτυχημένη, καθώς το 500 έχει καταφέρει όχι μόνο να διαγράψει μία πολύ επιτυχημένη εμπορική πορεία, αλλά και να καθιερωθεί ως ένα life style όχημα.Φυσικά η Fiat όφειλε να ακολουθήσει τις προσταγές της εποχής για εξηλεκτρισμό και έτσι εκτός από το υβριδικό 500, προχώρησε και στην πλήρως ηλεκτρική του έκδοση, το 500e. O τρόπος με τον οποίο υλοποίησε το εγχείρημα και κυρίως το τελικό αποτέλεσμα τη δικαιώνει και με το παραπάνω. Σε σημείο μάλιστα που ο υπογράφων έφτασε να ισχυριστεί πως πρόκειται για το πρώτο 500 που του άρεσε και μάλιστα πολύ.Αυτό διότι αφενός τα life style αυτοκίνητα δεν είναι του προσωπικού μου γούστου, αφετέρου διότι οι διαστάσεις του 500 δεν συμβαδίζουν με τις δικές μου. Και η αλήθεια είναι πως η άποψη μου για το αυτοκίνητο άρχισε να αλλάζει ύστερα από ένα ταξίδι Θεσσαλονίκη Αθήνα με την υβριδική έκδοση και η πλήρης αλλαγή έγινε μετά τη συμβίωσή μου με το ηλεκτρικό 500. Ας δούμε όμως τους λόγους που συνέβη αυτό.Με ακόμη πιο στιλάτη εμφάνιση έξω και μέσαΟι Ιταλοί ήταν απολύτως αποφασισμένοι να δώσουν ένα ακόμη απτό δείγμα γραφής των σχεδιαστικών και όχι μόνο ικανοτήτων τους. Έτσι λοιπόν  ξεκίνησαν από λευκή κόλλα χαρτί και έδωσαν στο διαχρονικό σχήμα του 500 σύγχρονη σχεδιαστική αύρα με πολλές φουτουριστικές λεπτομέρειες, σεβόμενοι πάντα το παρελθόν αλλά βλέποντας και το μέλλον. Και για ακόμη μια φορά αποδείχθηκαν πολύ δημιουργικοί καθώς δεν σας κρύβουμε ότι το ηλεκτρικό πεντακοσαράκι μας άρεσε περισσότερο από κάθε άλλο «αδελφάκι» του. Ξεκινώντας από το εμπρός τμήμα, στο κέντρο της “κλειστής” γρίλιας κυριαρχεί το 500. Ακριβώς από κάτω, η κυψελωτή επιφάνεια δημιουργεί ένα όμορφο και ευχάριστο στο μάτι σύνολο.Προφανώς τα πολύ ξεχωριστά φωτιστικά σώματα είναι αυτά που μαγνητίζουν το βλέμμα των περαστικών, με τους χαρακτηριστικούς δακτυλίους τύπου LED να ενισχύουν την κομψότητα του μοντέλου. Στα πλαϊνά του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν πλέον οι κλασικές χειρολαβές που εξέχουν από το αμάξωμα, Τη θέση τους πήραν ειδικές εσοχές, όπου εσωτερικά υπάρχουν διακόπτες για να ανοίγουν τις πόρτες. Από την άλλη, τα φλας εξέχουν πολύ από το αμάξωμα, δημιουργώντας μια διαφορετική πινελιά στο 500e.  Στο πίσω μέρος συναντάμε το λογότυπο της μάρκας, καθώς και το 500e, ενώ ακολουθεί την ίδια κομψή φιλοσοφία με φανάρια με μοναδικά γραφικά.Οι δημιουργοί του φρόντισαν ανάλογα και το εσωτερικό του, ώστε να συνοδεύει τη διαφορετικότητα του συνόλου που ήθελαν να δημιουργήσουν. Και εδώ οι  Ιταλοί έβαλαν φαντασία και σχεδίασαν κάτι ξεχωριστό, μόνο για το 500e. Ξεκινώντας από το μοντέρνο δερμάτινο flat bottom τιμόνι με τις δύο ακτίνες, το οποίο φέρει στο κέντρο του το λογότυπο “500”, ενώ ακριβώς πίσω του υπάρχει ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων επτά ιντσών με όλες τις σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι μεν σκληρά ωστόσο έχουν πολύ καλή αίσθηση.Στο κέντρο υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, με το γνωστό UConnect αλλά με σημαντικές επεμβάσεις στο layout. Το infotainment εξοπλίζεται με έναν ικανό επεξεργαστή, καθώς δεν δημιουργεί ενοχλητικά κολλήματα κατά τη χρήση της οθόνης. Η ασύρματη σύνδεση με το σύστημα επιτρέπει και τη χρήση Mirroring. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού και πιο κάτω συναντάμε το charging pad, όπου γίνεται δυνατή η φόρτιση οποιουδήποτε smartphone ασύρματα. Τέλος, υπάρχουν τα κουμπιά για την επιλογή της κίνησης καθώς απουσιάζει ο κλασικός λεβιές επιλογής σχέσης ή κάποιος άλλος περιστροφικός διακόπτης.Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, είναι ικανοποιητικοί εμπρός και περιορισμένοι πίσω. Εκεί οι θέσεις απευθύνονται μάλλον σε παιδιά, κυρίως σε ότι αφορά το χώρο για τα γόνατα, ενώ με όγκο 185 lt το πορτμπαγκάζ θα φιλοξενήσει τα ψώνια του σουπερμάρκετ ή τα απολύτως απαραίτητα για μια μικρή εκδρομή. Με μήκος μόλις 3,63 μέτρα όμως δεν περιμένεις πολλά περισσότερα.Επί της ηλεκτρικής ουσίαςΟ λόγος φυσικά για τον ηλεκτροκινητήρα του νέου Fiat 500e, ο οποίος προσφέρεται είτε με απόδοση 95 ίππων είτε με 118 ίππων και με μπαταρία 23,8 kWh και 42 kWh αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τη μεγάλη μπαταρία  η οποία σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να τροφοδοτεί με ενέργεια το αυτοκίνητο για 320 χιλιόμετρα. Και η αλήθεια είναι πως κινούμενοι σε αποκλειστικά αστικό περιβάλλον, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τη τιμή αυτή, καθώς διανύσαμε πάνω από 350 χιλιόμετρα, με προσεκτική οδήγηση και κάνοντας  ανάκτηση ενέργειας, σε μεγάλο βαθμό.Αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας πολύ και σωστά το πρόγραμμα οδήγησης range. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης στο Fiat 500e. Το ‘Normal’  που προσφέρει άμεση επιτάχυνση, το ‘Range’ με το οποίο ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive” και  σου επιτρέπει να χρησιμοποιείς μόνο το πεντάλ του γκαζιού, καθώς όταν το πατάς επιταχύνεις και όταν το αφήνεις το αυτοκίνητο επιβραδύνει σαν να πατούσες φρένο.Έτσι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία. Λειτουργία την οποία συνηθίζεις γρήγορα προβλέποντας π.χ. την απόσταση από το μπροστινό όχημα που φρενάρει στο φανάρι. Το τρίτο πρόγραμμα ονομάζεται ‘Sherpa’ και μεγιστοποιεί την αυτονομία περιορίζοντας την ανώτατη ταχύτητα στα 80 km/h, καθώς και την κατανάλωση ενέργειας σε άλλα συστήματα του αυτοκινήτου.Η δυνατότητα ταχυφόρτισης με 85 kW δίνει λύση σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν με το ηλεκτρικό 500, καθώς προσφέρει αυτονομία 50 χιλιομέτρων μέσα σε μόλις πέντε λεπτά ή φόρτιση από το 0 στο 80% εντός 35 λεπτών. Σε μία απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW χρειάζονται περίπου 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως, ενώ με wallbox και δυνατότητα φόρτισης με 11 kW, ο χρόνος υποχωρεί στις 4 ώρες και 15 λεπτά. Η Fiat προσφέρει και τη λύση του easyWallbox (7,4 kW), το οποίο εγκαθίσταται εύκολα και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς τον κίνδυνο να υπερφορτωθεί το δίκτυο του σπιτιού.Περισσότερο από ευχάριστοΟδηγώντας αποκλειστικά σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον το νέο Fiat 500e μας άρεσε περισσότερο από κάθε άλλο πεντακοσαράκι που έχουμε οδηγήσει. Αυτό διότι αφενός το ξεχωριστό στιλ του συνάδει απόλυτα με τη σύγχρονη έκφραση του εξηλεκτρισμού, αφετέρου διότι οι μηχανικοί της Fiat δεν άφησαν τίποτα στη τύχη του. Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου καταφέρνουν να απορροφούν με περισσή ευκολία τις δυσκολίες των ελληνικών δρόμων, ενώ παράλληλα φροντίσουν να διαχειρίζονται με τέτοιο τρόπο τα επιπλέον κιλά της κατασκευής, ώστε όχι μόνο να μην επηρεάζεται η οδική του συμπεριφορά, αλλά να αναδεικνύεται κιόλας.Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά άμεσο, η πρόσφυση είναι άριστη και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και υποβοήθησης της οδήγησης επεμβαίνουν όταν χρειάζεται αρμονικά, βοηθώντας τον οδηγό να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια. Στο άριστο κράτημα συνδράμει το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στις μπαταρίες που είναι τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου.Όλοι οι παραπάνω λόγοι λοιπόν ευθύνονται για το γεγονός πως το ηλεκτρικό 500 μας άρεσε και μάλιστα πολύ. Ο ακόμη πιο ξεχωριστός χαρακτήρας του ταιριάζει απόλυτα με το εξηλεκτρισμένο προφίλ του και το τελικό αποτέλεσμα είναι συνολικά ωραία. Τα  18.970 ευρώ από τα οποία ξεκινάει, αν υπολογίσουμε και την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και 1.000 ευρώ απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου, το καθιστά την πιο οικονομική πρόταση για αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό