16.6 C
Athens
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024

Ferrari F80 – Ο βασιλιάς είναι εδώ!

Ειδήσεις Ελλάδα

Κάθε 10 χρόνια περίπου συμβαίνει κάτι φανταστικό, καθώς η Ferrari λανσάρει τη νέα ναυαρχίδα της. Το μοντέλο που για να το αποκτήσεις, πρέπει να κληθείς από την εταιρία. Το μοντέλο που κοιτάει υποτιμητικά οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά. Το μοντέλο που δανείζεται τα περισσότερα από τις προσπάθειες της ιταλικής εταιρίας στον χώρο των motorsports. Μιλάμε φυσικά για τον διάδοχο της F40, της F50, της Enzo και φυσικά της LaFerrari, το νέο hypercar της Ferrari που παρουσιάζεται ελάχιστα μετά τον αντίπαλο της. Μιλάμε για την Ferrari F80, η οποία υιοθετεί στοιχεία και τεχνολογία τόσο από την 499P που κατάκτησε το Le Mans, όσο και από τα μονοθέσιο της ομάδας από το Maranello.

Στην καρδιά του κτήνους δεν βρίσκεται κάποιος V12 όπως στον προκάτοχο του. Αντιθέτως, η Ferrari ακολούθησε μία διαφορετική λογική. Τόσο η GTO όσο και η F40 εξοπλίζονταν με turbo V8 επειδή τα μονοθέσια της F1 χρησιμοποιούσαν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Τώρα τόσο στην F1 όσο και στο WEC τα κινητήρια σύνολα αποτελούνται από θερμικούς V6 που συνδυάζονται με ένα υβριδικό σύστημα 800V. Καταλαβαίνεις πού πηγαίνει η υπόθεση. Σφηνωμένος στο κέντρο του οχήματος βρίσκεται ένας 3-λιτρος, υπερτροφοδοτούμενος V6 που στροφάρει με άνεση μέχρι τις 9.200 σ.α.λ. και χάρη σε πολλά… καλούδια από το αγωνιστικό της Ferrari στο World Endurance Championship, καταφέρνει να παράγει 900 ίππους. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ενώ μοιάζει με τον κινητήρα της 296 GTB (επίσης 3-λιτρος, twin-turbo V6) οι αναβαθμίσεις του επιτρέπουν να παράγει 237 ίππους παραπάνω από αυτόν και ταυτόχρονα, να μην ζυγίζει γραμμάριο περισσότερο! Σαν να μην έφτανε αυτός, υπάρχει και ένα υπερσύγχρονο υβριδικό σύστημα.

Ο πανίσχυρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω) οι οποίοι, αξίζει να αναφέρουμε, ότι είναι οι πρώτοι που εξελίχθηκαν, δοκιμάστηκαν και κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από την Ferrari στο Maranello. Οι δύο εμπρός χαρίζουν στην F80 δυνατότητες torque vectoring και είναι ικανοί για 285 άλογα ενώ ο πίσω έχει τριπλό ρόλο: την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, την ανάκτηση ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και την υποβοήθηση του κινητήρα υπό συνθήκες με έως 81 ίππους! Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ferrari δε, η F80 διαθέτει e-turbo: είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενα δηλαδή με μικρούς αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες στον άξονα ανάμεσα στον κομπρέσσορα και την τουρμπίνα για την ελαχιστοποίηση του φαινομένου του lag και την βελτίωση της απόκρισης στο γκάζι. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην μπαταρία των 2.3 kWh που υπόσχεται να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη και ελαφρύτερη γίνεται χάρη στην χρήση τεχνολογίας και τεχνογνωσίας από τον γκλαμουράτο κόσμο της Formula 1.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο 1.200 ίππων που εκτοξεύει την F80 στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2.15 δευτερόλεπτα και στα 200 km/h από στάση σε μόλις 5.75’’.

Όσον αφορά στο αμάξωμα, η αισθητική αναμιγνύεται με  την αεροδυναμική και το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπεις είτε σου αρέσει είτε όχι. Φαίνεται ότι η F80 μοιράζεται την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με την 12Cilindri, με την έντονη, μαύρη μάσκα, τις εκφραστικές γραμμές και τις επιφάνειες που δεν είναι ιδιαίτερα “καθαρές” καθώς είναι αναγκασμένες να ενσωματώνουν τα διάφορα αεροδυναμικά στοιχεία. Εκεί που θα βρισκόταν το καπό για παράδειγμα, άσχετα με το γεγονός ότι δεν υπάρχει κινητήρας στο εμπρός μέρος, είναι ένας τεράστιος αεραγωγός, τα φαρδιά μαρσπιέ έχουν σχεδιαστεί για να κατευθύνουν τον αέρα εκεί που πρέπει, όπως και οι εισαγωγές στις πόρτες, πίσω από αυτές και πίσω από τους εμπρός τροχούς. Δυστυχώς, ο κινητήρας καλύπτεται από ένα αδιαφανές πάνελ αλλά ακόμα και αυτό είναι… διάτρητο για την βέλτιστη απαγωγή της θερμότητας από τον χώρο του κινητήρα ενώ η πίσω αεροτομή και ο διαχύτης συνδυάζονται με το περίπλοκο πάτωμα με αποτέλεσμα συνολικά, η F80 να είναι σε θέση να παράγει έως 1.000 κιλά downforce στα 250 km/h, την στιγμή που ένα μονοθέσιο της Formula 1 παράγει περίπου 1.200 κιλά στην ίδια ταχύτητα!

Και σκέψου ότι ακόμα δεν έχουμε τελειώσει. Με μήκος 4.84 μέτρων, πλάτος 2.06 και ύψος μόλις 1.13 μέτρων, η Ferrari F80 δεν είναι ούτε πολύ μεγάλη, ούτε πολύ μικρή ενώ με βάρος που αγγίζει τα 1.525 κιλά (άνευ υγρών), δεν είναι ούτε πολύ βαριά αν και είναι κατά 125 κιλά βαρύτερη από την McLaren W1 με την οποία μοιράζονται τον ίδιο χώρο στην κατηγορία. Όπως είναι φυσικό, για την κατασκευή της F80 έχουν χρησιμοποιηθεί κάθε είδους εξωτικά υλικά (ανθρακονήματα, τιτάνιο κ.ά.), η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια με ενεργά αμορτισέρ που λειτουργούν χάρη σε ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα είναι επιπέδου… Ferrari, το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους 408mm με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και 390mm με τετραπίστονες δαγκάνες πίσω και οι τροχοί είναι 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω που επενδύονται είτε με Michelin Pilot Sport Cup2, είτε με Pilot Sport Cup2R σε διάσταση 285/30 και 345/30 (εμπρός-πίσω). Γενικά, θα μπορούσαμε να μιλάμε για άλλο τόσο για τη νέα Ferrari F80 και ακριβώς αυτό έχει κάνει η ιταλική εταιρία, οπότε αν θέλεις να μάθεις κάθε μικρή και μεγάλη λεπτομέρεια μπορείς να ακολουθήσεις αυτόν τον σύνδεσμο. Το μόνο που θα πούμε κλείνοντας είναι ότι θα κατασκευαστούν μόλις 799 αυτοκίνητα που το κάθε ένα κοστίζει τουλάχιστον 3.6 εκατομμύρια και όλα έχουν πουληθεί. Τι το συζητάμε λοιπόν;

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό