31.9 C
Athens
Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024

Ferrari 12Cilindri – Η επόμενη σελίδα στα grand tourers

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι V6 και οι V8 φυσικά έχουν θέση στην οικογένεια της Ferrari και έως έναν βαθμό αυτά τα μοντέλα είναι που… πληρώνουν τους λογαριασμούς για την ιταλική μάρκα αλλά κακά τα ψέματα, οι ναυαρχίδες είναι που έχουν ξεχωριστή θέση τόσο στην καρδιά των απανταχού οπαδών όσο και στα γκαράζ των συλλεκτών. Μοντέλα όπως η 365 GTB/4 Daytona, η 550, η 575 Maranello, η 599 GTB Fiorano, η F12berlinetta και τελευταία, η 812 Superfast. Μοντέλα που παραδοσιακά, φιλοξενούν έναν εξωτικό V12 κάτω από το μακρύ καπό τους και προσφέρουν την grand tourer εμπειρία σε συνδυασμό με επιδόσεις και πολυτέλεια. Η πιο πρόσφατη προσθήκη σε αυτή τη σειρά δεν είναι άλλη από την Ferrari 12Cilindri που παρουσιάστηκε στο περιθώριο του Grand Prix στο Μαϊάμι των Η.Π.Α. για να συνεχίσει την παράδοση.
Επειδή ένα εξαιρετικό grand tourer πρέπει να βασίζεται σε στιβαρά θεμέλια, η Ferrari εξέλιξε το αλουμινένιο πλαίσιο της 12Cilindri από το μηδέν και η πιο εμφανής διαφορά του σε σύγκριση με αυτό της 812 Superfast είναι η μείωση του μεταξονίου κατά 20 χιλιοστά. Οι μηχανικοί εστίασαν ιδιαίτερα στην γεωμετρία των χυτών εξαρτημάτων αλλά και στην στρεπτική ακαμψία του συνόλου που έχει αυξηθεί κατά 15% με ότι συνεπάγεται αυτό για την ευστάθεια, την αμεσότητα και την συνολική συμπεριφορά του οχήματος. Σε αυτό, καίριο ρόλο διαδραματίζει τόσο η υιοθέτηση του συστήματος τετραδιεύθυνσης της Ferrari όσο και τα προηγμένα ηλεκτρονικά όπως το ABS Evo που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην 296 GTB, ο 6D αισθητήρας που εξασφαλίζει κορυφαία ακρίβεια στη λειτουργία του Virtual Short Wheelbase 3.0 και το Side Slip Control 8.0 μεταξύ άλλων. Και επειδή όλα εξαρτώνται από την μικροσκοπική επιφάνεια επαφής των ελαστικών με τον δρόμο, η Ferrari 12Cilindri μπορεί να εξοπλιστεί είτε με Michelin Pilot Sport S5, είτε με Goodyear Eagle F1 Supersport, αμφότερα εξελιγμένα ειδικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή σε διάσταση 275/35 R21 εμπρός και 315/35 R21 πίσω.

Αισθητικά, η 12Cilindri αποστασιοποιείται θεαματικά από την 812 Superfast. Ενώ εκείνη ήταν πιο… θεατρική, πιο μυώδης και τεχνική, ο διάδοχος της διατηρεί τις χαρακτηριστικές αναλογίες με το μακρύ καπό, την καμπίνα στο κέντρο και το κοντό πίσω μέρος αλλά έχει εμπλουτίσει το σχήμα με την εντυπωσιακή μάσκα που δεν γίνεται να μην θυμίσει σε κάποιον την 365 GTB/4 Daytona, λειτουργικούς αεραγωγούς εκεί που χρειάζεται, φουσκωμένα φτερά και ένα εντυπωσιακό πίσω μέρος που ενσωματώνει και το πιο εμφανές στοιχείο της ενεργητικής αεροδυναμικής: δύο flaps που λειτουργούν σε συνεργασία με το πάτωμα που καταλήγει σε έναν μεγάλο διαχύτη για να εξασφαλίσουν ισορροπία και εφόσον το απαιτήσει ο οδηγός, μέγιστη downforce. Η λέξη-κλειδί για την Ferrari 12Cilindri όμως είναι “μινιμαλισμός” ή αν προτιμάς, η φιλοσοφία που ακολούθησε η ιταλική μάρκα για το αμάξωμα του νέου GT της είναι η μεγιστοποίηση του αντίκτυπου κάθε γραμμής, κάθε καμπύλης και κάθε στοιχείου. Μηδενική σπατάλη για ένα δραματικό αλλά όχι υπερβολικό σχέδιο και το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει όλους αυτούς που συνεισέφεραν.

Το εσωτερικό από την άλλη, δεν επιφυλάσσει ιδιαίτερες εκπλήξεις καθώς αν έχεις δει την καμπίνα της Purosangue, δεν υπάρχουν πολλά που θα έλεγε κανείς “νέα”. Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι η τοποθέτηση μίας κεντρικής οθόνης 10.25 ιντσών στο ταμπλό της 12Cilindri, έστω και αν αυτή δεν διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης όπως συνηθίζει άλλωστε η Ferrari για το infotainment της. Κατά τα άλλα, οι επιβάτες διαθέτουν το δικό τους… κουκούλι ενώ το τιμόνι, όπως και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, έχει το παραδοσιακό manettino για την επιλογή του mode οδήγησης και διάφορα χειριστήρια αφής, με τα όποια φυσικά χειριστήρια να παίρνουν την θέση τους στην κεντρική κονσόλα.

Κάπως έτσι φτάνουμε στο piece de resistance της Ferrari 12Cilindri. Στον λόγο για τον οποίο ονομάστηκε έτσι. Στον εντυπωσιακό “F140HD” όπως είναι ο επίσημος κωδικός του. Σε έναν V12 κινητήρα ο οποίος έχει χωρητικότητα 6.5 λίτρων και είναι ικανός για 830 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 678 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ. χωρίς απολύτως καμία βοήθεια. Ούτε turbo, ούτε superchargers, ούτε καν κάποιο υβριδικό σύστημα. Με στατική σχέση συμπίεσης 13.5:1, νέα και ελαφρύτερα πιστόνια, νέες μπιέλες που κατασκευάζονται πλέον από τιτάνιο και βελτιώσεις σε κάθε τομέα, από το σύστημα τροφοδοσίας με καύσιμο έως την εισαγωγή και από την κυλινδροκεφαλή έως την εξάτμιση, το διαμάντι από το Maranello μπορεί να στροφάρει έως τις 9.500 σ.α.λ. και ταυτόχρονα, να προσφέρει βελούδινη λειτουργία και ομαλή καμπύλη ροπής καθώς η 12Cilindri δεν λέει σπίτι της την πίστα αλλά την autostrada, την autobahn και τους στριφτερούς ορεινούς ή παραλιακούς δρόμους που καταλήγουν στα διάφορα θέρετρα… Κι όλα αυτά, ενώ ο 12-κύλινδρος συμμορφώνεται με τους τελευταίους κανονισμούς εκπομπών ρύπων όπως το EU6e! Για την ιστορία, να σημειώσουμε πως χάρη σε αυτά που έχουμε αναφέρει και το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η Ferrari 12Cilindri επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 2.9 δευτερόλεπτα, στα 200 km/h σε λιγότερο από 7.9 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα είναι άνω των 340 km/h!

Περιέργως, η Ferrari αποκάλυψε ταυτόχρονα την κλασική coupe 12Cilindri και την Spider εκδοχή της ενώ όπως περιμέναμε, τα δύο μοντέλα δεν εντάσσονται στην κατηγορία value-for-money με την τιμή τους να ξεκινά από τα €395.000 και τα €435.000 αντίστοιχα στην Ιταλία.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό