28.9 C
Athens
Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου, 2024

F1 Γκραν Πρι Ισπανίας, Προεπισκόπηση

Ειδήσεις Ελλάδα

Το πρωτάθλημα της Formula 1 πατάει γκάζι, καθώς τις επόμενες 6 εβδομάδες έχει 5 αγώνες σε Ισπανία, Αυστρία, Μεγάλη Βρετανία, Ουγγαρία και Βέλγιο, αρχής γενομένης με το ισπανικό Grand Prix.

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί, διέσχισαν τον Ατλαντικό και έφτασαν στη Βαρκελώνη, όπου ετοιμάζονται για μια μοναδική παράσταση, στην κατάμεστη πίστα της Καταλονίας. Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί και αναμένονται πάνω από 300 χιλιάδες θεατές, το τριήμερο. Όλα δείχνουν ότι θα είναι ο προτελευταίος αγώνας Formula 1 στη συγκεκριμένη πίστα, αφού από το 2026, το ισπανικό Grand Prix, θα φιλοξενείται στη Μαδρίτη.

Οι Καταλανοί θέλουν νίκη του Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari, εντός έδρας. Η κόκκινη ομάδα, που κέρδισε στο Μονακό, ήταν εκτός ρυθμού στον Καναδά. Μετά, όμως, από τις δοκιμές εξέλιξης ελαστικών που πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα, υπάρχει ένα διάχυτο κλίμα αισιοδοξίας, ότι θα είναι ξανά ανταγωνιστική.

Στην πίστα της Καταλονίας, το 2016, πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του, ο Μαξ Φερστάπεν στην πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Red Bull, εκμεταλλευόμενος τη διπλή εγκατάλειψη (τράκαραν μεταξύ τους) των Mercedes. Φέτος, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, έχει κερδίσει στους 6 από τους 9 αγώνες, ενώ διατηρεί προβάδισμα 56 βαθμών από τον Λεκλέρκ και 63 βαθμών από τον Νόρις. Αμφότεροι, έχουν κερδίσει φέτος και είναι ικανοί για τη νίκη.

Όπως ακόμα και οι Mercedes, που έδειξαν στον Καναδά να επιστρέφουν, δυναμικά. Επίσης, πέρυσι στην Ισπανία, ανέβηκαν στο βάθρο και οι δυο οδηγοί της ομάδας, εκατέρωθεν του Φερστάπεν. Η πίστα της Καταλονίας με μήκος 4.657m και σχήμα σαν τιμόνι F1 (της McLaren του Μίκα Χάκινεν) είναι γνωστή σε οδηγούς και ομάδες, που πραγματοποιούσαν εκεί στο παρελθόν, δοκιμές εξέλιξης. Πιθανόν, στις κατατακτήριες δοκιμές να δούμε το φαινόμενο της ομοιομορφίας, δηλαδή τα δύο μονοθέσια της ίδιας ομάδας στην ίδια σειρά εκκίνησης. Αυτό συμβαίνει γιατί στη συγκεκριμένη πίστα παίζουν κυρίαρχο ρόλο τα χαρακτηριστικά των μονοθέσιων, η αεροδυναμική τους απόδοση και η ισχύς της υβριδικής μηχανής.

Από το 2023, έγινε μια σημαντική αλλαγή στη χάραξη της πίστας, καθώς αφαιρέθηκε το τελευταίο σικέιν, πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Έτσι, οι στροφές μειώθηκαν σε 14. Το σικέιν αυτό είχε προστεθεί το 2007, σε μια προσπάθεια να επιβραδυνθούν τα μονοθέσια, ώστε να πλησιάσει αυτό που ακολουθούσε και να διευκολυνθεί το προσπέρασμα στο τέλος της μεγάλης ευθείας, εκκίνησης – τερματισμού.

Πλέον, με το Drag Reduction System (DRS), αλλά και τη μείωση των στροβιλισμών, τα προσπεράσματα είναι εφικτά και χωρίς το σικέιν, οπότε αφαιρέθηκε. Στη διάθεση των ομάδων, θα βρίσκονται οι τρεις πιο σκληρές γόμες ελαστικών, καθώς το οδόστρωμα είναι τραχύ και η χάραξη της πίστας προκαλεί σημαντική πίεση/φθορά στα ελαστικά.

Η πίστα της Καταλονίας έχει γρήγορες καμπές, όπου η αεροδυναμική παίζει κυρίαρχο ρόλο. Όλες οι ομάδες έχουν ετοιμάσει αεροδυναμικές βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους και μένει να δούμε, ποια θα είναι η πιο αποδοτική.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 10ου GRAND PRIX ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ:

F1FP121/614:30F1FP221/618:00F1FP322/613:30F1Qualifying22/617:00F1Race23/616:00

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό