23.1 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Cupra Born. Το πρώτο ηλεκτρικό της, με έντονα σπορ διάθεση!

Ειδήσεις Ελλάδα

Αν το πρώτο δείγμα γραφής  στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρικών αποτελεί ένδειξη για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Cupra, τότε μπορούμε να πούμε ότι ανυπομονούμε για το δεύτερο. Δεν υπάρχει λόγος να προτρέχουμε όμως, αφού το Cupra Born που παρουσιάστηκε πριν από λίγη ώρα είναι όντως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ισπανικής εταιρίας, όντως βασίζεται στο VW ID.3 και είναι όντως εντυπωσιακό, όπως το πρωτότυπο από το οποίο προέκυψε. Γιατί δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Cupra μας είχε δώσει μία πολύ καλή πρόγευση με το El-Born που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του πριν 10 μήνες περίπου.Όπως είπαμε λοιπόν, το Cupra Born βασίζεται στην MEB αρχιτεκτονική του Volkswagen Group και είναι σε μεγάλο βαθμό πανομοιότυπο με το ID.3 σε τεχνικό επίπεδο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικά “ρούχα”. Σύμφωνα με τον επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Cupra, Werner Tietz, το Born θα προσφέρει μία ιδιαιτέρως χαρακτηριστική εμπειρία οδήγησης η οποία δεν θα έχει πολλά κοινά με τα “αδέρφια” του εντός του Group. Η εταιρία επένδυσε χρόνο και χρήμα στην ρύθμιση του πλαισίου, του συστήματος διεύθυνσης και του κινητήριου συνόλου ώστε να δημιουργούν ένα διαφορετικό σε αίσθηση σύνολο ενώ επιπλέον, το Born έρχεται με το DCC (Dynamic Chassis Control) σύστημα που λειτουργεί σε συνδυασμό με το ESC Sport και την μικρότερη απόσταση από το έδαφος για ακόμα περισσότερο σπορ χαρακτήρα.Αν εξαιρέσει κανείς το design, όπου δεν χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη για να διαπιστώσει κάποιος την ταυτότητα της Cupra, οι μεγάλες διαφορές σταματούν εδώ. Το Born είναι διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι διαθέσιμος είτε με 150 ίππους, είτε με 204 με την ροπή να είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις: 310 Nm. Η Cupra βγάζει έναν ακόμα άσσο από το μανίκι της όμως, προσφέροντας το λεγόμενο “e-Boost performance pack” που αυξάνει την ιπποδύναμη στους 231 ίππους – κάτι που όπως γνωρίζεις, δεν προσφέρεται στο Volkswagen ID.3. Με αυτό το πακέτο και την μπαταρία των 58 kWh, το Born επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 6.6 δευτερόλεπτα και παρέχει αυτονομία 420 χιλιομέτρων. Ο μόνος τρόπος να αυξηθεί αυτή, είναι να επιλεγεί η μπαταρία των 77 kWh που χαρίζει εμβέλεια 540 χιλιομέτρων αλλά σε αυτή την περίπτωση το 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 7.0 δευτερόλεπτα. Αν αναζητάς το value-for-money δε, υπάρχει και μία μικρότερη μπαταρία 45 kWh που προσφέρει αυτονομία 340 χιλιομέτρων. Όσον αφορά στην φόρτιση, η εταιρία αναφέρει πως η μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να αποκτήσει 100 χιλιόμετρα σε μόλις 7 λεπτά (με φορτιστή 125 kW) ενώ η φόρτιση από το 5, στο 80% της χωρητικότητας της διαρκεί 35 λεπτά.Ένας ακόμα τομέας στον οποίο διαφοροποιείται το Born από το ID.3 είναι το πέλμα των ελαστικών που έχει πλάτος 215 χιλιοστών (προαιρετικά είναι διαθέσιμα και ελαστικά 235 mm) ενώ οι ζάντες έχουν διάμετρο που ξεκινά από τις 18 και μπορεί να φτάσει τις 20 ίντσες. Στο εσωτερικό δε, αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρώτο ηλεκτρικό της Cupra έρχεται με οθόνη 12 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό (το ID.3 έχει οθόνη 10 ιντσών) ενώ ο κατάλογος τόσο του standard εξοπλισμού όσο και του προαιρετικού είναι ιδιαίτερα πλούσιος με συστήματα όπως το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα Apple CarPlay και Android Auto και μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο. Εν κατακλείδι, το Cupra Born είναι το πρώτο βήμα της ισπανικής φίρμας στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και ως τέτοιο, είναι ευχάριστα τολμηρό αλλά και ξεχωριστό.
Ford Ranger Raptor Special Edition. To απόλυτοΗ VW δέχθηκε πρόταση €7.5 δις για την Lamborghini.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό