18.7 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Citroen Oli – Μία βιώσιμη και αισιόδοξη προσέγγιση

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Citroen ήταν ανέκαθεν μία εταιρία που πρωτοπορούσε. Πάντα έκανε ό,τι έκανε με τον δικό της, ιδιαίτερο τρόπο και αυτή η φιλοσοφία θα συνεχιστεί και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης όπως αποδεικνύει περίτρανα το νέο πρωτότυπο της. Το Citroen Oli είναι ένα μανιφέστο. Μία συλλογή ευφυών ιδεών πάνω στο θέμα της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων που τολμά να κινηθεί αντίθετα στο ρεύμα που θέλει τα αυτοκίνητα να γίνονται ολοένα και βαρύτερα, ολοένα και πιο πολύπλοκα, ολοένα και ακριβότερα με συνέπεια να μην αποτελούν μία βιώσιμη εναλλακτική ούτε για τον πλανήτη, ούτε για τις κοινωνίες, ούτε για τις οικονομικά μεσαίες ή ασθενείς οικογένειες. Με το Oli λοιπόν, η Citroen δοκιμάζει να δώσει κάποιες λύσεις χτίζοντας πάνω στην φιλοσοφία του Ami αλλά οδηγώντας τους μηχανικούς στα άκρα με στόχο την δημιουργία ενός πραγματικά ριζοσπαστικού οχήματος. Ολόκληρη η φιλοσοφία του Citroen Oli συνοψίζεται στην δήλωση του επικεφαλής της εταιρίας, Vincent Cobée:

“Η Citroen πιστεύει πως εξηλεκτρισμός δεν θα έπρεπε να σημαίνει εκβιασμός και η οικολογική συνείδηση δεν θα έπρεπε να επιβάλλεται μέσα από τιμωρίες που περιορίζουν την κινητικότητα ή κάνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο ικανοποιητικά. Πρέπει να αντιστρέψουμε τις τάσεις με το να τα κάνουμε ελαφρύτερα και λιγότερο ακριβά και να βρούμε καινοτόμους τρόπους να μεγιστοποιήσουμε την χρήση και την επαναχρησιμοποίηση από μετέπειτα ιδιοκτήτες. Αλλιώς, οι οικογένειες δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν την ελευθερία της μετακίνησης όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν η μοναδική επιλογή.“

Στην θεωρία, η τιμή του Oli δεν υπερβαίνει τα €25.000 και μιλάμε θεωρητικά γιατί στην παρούσα μορφή, το Oli δεν πρόκειται να λανσαριστεί ποτέ στην αγορά. Στον πυρήνα της φιλοσοφίας του νέου concept όμως δεν ήταν μία μέγιστη τιμή αλλά η χρήση των υλικών που είναι απαραίτητα και τίποτα παραπάνω. Κατά συνέπεια, το Oli ζυγίζει περίπου 1.000 κιλά και η τελική ταχύτητα του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 110 km/h, οπότε δεν χρειάζεται ούτε κάποιον πανίσχυρο ηλεκτροκινητήρα, ούτε κάποια γιγαντιαία μπαταρία. Η εταιρία δεν παρέχει στοιχεία για τον ηλεκτροκινητήρα αλλά η μπαταρία έχει χωρητικότητα 40 kWh κι όμως, παρέχει αυτονομία που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα! Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του νούμερο παίζει και η αεροδυναμική, ακόμα και αν αυτό δεν γίνεται άμεσα εμφανές. Το κάθετο παρμπρίζ για παράδειγμα, μειώνει δραστικά το υλικό και τον χρόνο που απαιτούνται για την κατασκευή του αλλά δεν είναι και το πλέον αεροδυναμικό σχήμα. Χάρη στην έξυπνη ανακατεύθυνση ροής του αέρα όμως μέσω των αεραγωγών, το Oli καταφέρνει να μειώσει τις αντιστάσεις.

Έπειτα, οι προφυλακτήρες τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω έχουν ακριβώς το ίδιο σχήμα και design, όπως και στο Citroen Ami, μειώνοντας τα κόστη στην παραγωγή αλλά και την επισκευή καθώς και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο τους αφού απαιτείται μονάχα ένα καλούπι. Το καπό και η οροφή κατασκευάζονται από έναν τύπο… χαρτονιού που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BASF και όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, έχουν αρκετή δύναμη για να αντέξουν το βάρος ενός ανθρώπου. Η ουσία με την οποία καλύπτονται δε, συνεισφέρει στην μακροζωία και την ανθεκτικότητα του υλικού. Οι ζάντες από την άλλη, έχουν διάμετρο 20 ιντσών και κατασκευάζονται από ένα κράμα ατσαλιού και αλουμινίου που τις καθιστά φθηνότερες σε σύγκριση με αυτές που παράγονται από κράματα αλουμινίου ενώ ζυγίζουν μόλις 6 κιλά περισσότερο. Ντύνονται με τα πειραματικά ελαστικά Eagle Go της Goodyear που υποτίθεται πως αντέχουν για 100.000 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την Citroen, το Oli είναι 100% ανακυκλώσιμο και για την παραγωγή του χρησιμοποιούνται υλικά που προέρχονται από ανακύκλωση σε ποσοστό 50%!

Όσο για την καμπίνα; Το Citroen Oli είναι φοβερά ευρύχωρο αλλά ταυτόχρονα είναι και εξαιρετικά λιτό. Εστιάζει στη δημιουργία ενός ευρύχωρου, ευάερου, ευήλιου, άνετου και ασφαλούς περιβάλλοντος ενώ όπως και το Dacia Manifesto, βασίζεται στο γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης/οδηγός/χρήστης θα χρησιμοποιήσει το smartphone του για την ψυχαγωγία και την επικοινωνία. Με λίγα λόγια, δεν υπάρχουν οθόνες, ούτε κάποιο σύστημα infotainment επειδή η Citroen πιστεύει ότι την εποχή των smartphones, αμφότερα είναι περιττά. Τα καθίσματα από την άλλη, έχουν σωληνωτά πλαίσια και 3D-printed πλάτες που μειώνουν δραστικά το υλικό που απαιτείται για την παραγωγή τους ενώ τα καλύμματα είναι αφαιρούμενα ώστε να πλένονται και να αντικαθίστανται σε περίπτωση φθοράς. Είναι προφανές ότι το Citroen Oli είναι ένα ριζοσπαστικά ακραίο όχημα και δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή. Κάποιες από τις ιδέες του, όπως και η φιλοσοφία του θα περάσουν όμως και αυτό μπορεί να οδηγήσει την βιομηχανία αυτοκινήτου σε μία διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν που έχει τώρα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό