35.2 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιουνίου, 2024

BYD ATTO 3 – Πρώτο δείγμα, θετικό

Ειδήσεις Ελλάδα

Πλέον η συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση είναι καθημερινή, ειδικά όταν εισέρχονται σε αυτή μοντέλα όπως το BYD Atto 3, ωστόσο η ατζέντα είναι σαφώς πιο διευρυμένη, καθώς εκτός από το σκέλος της ανάγκης ή όχι η μετάβαση σε αυτή να γίνει με τόσο βίαιο και απότομο τρόπο, προστέθηκε και η επέλαση των Κινέζων, η οποία έχει προβληματίσει ποικιλοτρόπως την Ευρώπη. Αυτό διότι η προσπάθεια που έπρεπε να καταβάλλουν με τους παραδοσιακούς θερμικούς κινητήρες αφενός θα ήταν πολλαπλάσια, αφετέρου δύσκολα θα έφταναν το επίπεδο των Ευρωπαϊκών, Ιαπωνικών και Κορεάτικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Αντίθετα η ηλεκτροκίνηση τους βοήθησε τα μέγιστα να καλύψουν το χαμένο έδαφος, σε συνδυασμός φυσικά με την πολυεπίπεδη αρωγή που δέχθηκαν από το Κινεζικό κράτος, κάτι το οποίο πλέον έχει αποδειχθεί. Το αν όλο αυτό θα λειτουργήσει κατά των Ευρωπαίων, μένει να το δούμε στη πράξη, καθώς οι Κινέζοι, κυρίως αυτοί της BYD όχι μόνο έχουν αναπτύξει ένα σημαντικό δίκτυο πώλησης σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά ήδη σχεδιάζουν και την κατασκευή εργοστασίου/ων στην γηραιά ήπειρο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΟ PICK UP TΗΣ BYD

Ένα δίκτυο που την βοηθάει να αναπτύσσεται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, κάτι που αποδεικνύεται από τα συνολικά 2.6 εκατομμύρια αυτοκίνητο που πούλησε το 2023 σε ολόκληρο το κόσμο. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως η BYD δεν κατασκευάζει μόνο αυτοκίνητα αλλά εμπλέκεται σε όλους τους τομείς που είναι απαραίτητοι. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν την ίδρυση της BYD Auto (το 2003) η εταιρεία ξεκίνησε την επιχειρηματική δραστηριότητά της κατασκευάζοντας μπαταρίες. Σε αυτό το πλαίσιο η BYD πλέον εκπροσωπείται και στη χώρα μας από τον όμιλο Σφακιανάκη και ήδη είχε έρθει η ώρα να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του Atto 3, ώστε να αφήσουμε τις σκέψεις και τη θεωρία στην άκρη και να περάσουμε στην, οδηγική πράξη του θέματος, η οποία όπως πάντα παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Με δοκιμασμένες σχεδιαστικές επιλογές εξωτερικά
Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που είχε να αντιμετωπίσει η BYD με την έλευσή της στην Ευρώπη, ήταν χωρίς αμφιβολία το σχεδιαστικό, καθώς είναι δεδομένο πως Κινέζοι και Ευρωπαίοι έχουν εντελώς διαφορετικές προσλαμβάνουσες, ειδικά στο αισθητικό κομμάτι. Για να το αντιμετωπίσουν το θέμα αυτό οι υπεύθυνοι της BYD πήραν στην ομάδα τους το 2017 τον Βόλφγκανγκ Έγκερ ως υπεύθυνο σχεδιασμού. Ο Γερμανός, πριν αναλάβει τη θέση αυτή είχε θητεύσει επαγγελματικά τόσο στον Όμιλο Fiat όσο και στον Όμιλο Volkswagen και φυσικά γνώριζε καλά τι θέλουν Ευρωπαίοι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ: ΗΡΘΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΟ BYD DOLPHIN 

Και η αλήθεια είναι πως αυτό αποτυπώνεται στην εικόνα του Atto 3 όπου η BYD απέφυγε εντέχνως κάθε σχεδιαστική ακρότητα, βάδισε σε σίγουρα και δοκιμασμένα σχεδιαστικά μονοπάτια, δημιουργώντας ένα σύνολο που είναι αποδεκτό στο μάτι, ενώ δείχνει και αρκετά φρέσκο. Πιο συγκεκριμένα το αμάξωμά του χαρακτηρίζεται από το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων του, εμπρός και πίσω, τη μάσκα όπου διακρίνεται η ονομασία της εταιρείας και ο προφυλακτήρας με τα ευμεγέθη συμμετρικά πολυγωνικά ανοίγματα στις άκρες του, όπως και το τραπεζοειδές αντίστοιχο άνοιγμα στο κάτω μέρος του.

Η οροφή του αμαξώματος έχει μία σαφή κλίση προς τα πίσω γεγονός που εκτός από την πιο αρμονική όψη του συμβάλλει και στη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας ο οποίος είναι 0,29. Στο πίσω μέρος -κάτω από το εκεί τζάμι- ξεχωρίζει η φράση «Build Your Dreams» από την οποία φέρεται να προέρχεται η αρκτικόλεξη ονομασία της εταιρείας. Επιπλέον, μεταξύ των εκεί φώτων υπάρχει φωτεινή μπάρα, η πέμπτη πόρτα εκτείνεται ως χαμηλά στον προφυλακτήρα και αυτός ενσωματώνει ευμεγέθη ανοίγματα, επίσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ: 2100 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΑ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ BYD

Το Atto 3 είναι το πρώτο μοντέλο της BYD το οποίο βασίστηκε στην καινούργια πλατφόρμα 3.0 την οποία έχει δημιουργήσει η εταιρεία για τα καινούργια αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματά της. Αυτή έχει τη δυνατότητα να αποτελεί τη βάση για την παραγωγή τόσο προσθιοκίνητων όσο και πισωκίνητων αλλά και τετρακίνητων μοντέλων. Στο κομμάτι των διαστάσεων το μήκος του βρίσκεται στα 4,455 μέτρα, το πλάτος στα 1,875 μέτρα, το ύψος στα 1,615 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,720 μέτρα.

Όμορφο και πρωτότυπο εσωτερικό
Και αν εξωτερικά οι δημιουργοί επέλεξαν πιο σίγουρες και δοκιμασμένες λύσεις, στο εσωτερικό άφησαν την φαντασία τους σαφώς πιο ελεύθερη και το τελικό αποτέλεσμα μάλλον τους δικαιώνει. Αυτό διότι πρόκειται για μία από τις πιο ευχάριστες καμπίνες επιβατών που μπήκαμε τον τελευταίο, αρκετό καιρό, με φρέσκια στοιχεία και προσεγμένη σε όλες τις λεπτομέρειες. Σε αυτό που μένουν όλοι είναι η περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη καθώς μπορείτε να επιλέξετε εσείς αν θα έχει κάθετη ή οριζόντια διάταξη, ανάλογα τί σας βολεύει. Εμάς πάντως στην κάθετη, καθώς και το μέγεθός της είναι αξιοσέβαστο με διαγώνιο 15,6 ίντσες, δεν μας βόλεψε καθώς έκλεβε χώρο από το οπτικό μας πεδίο. Υπάρχει ακόμη μία οθόνη, μπροστά ακριβώς από τον οδηγό, της οποία το μέγεθος είναι μικρό και θέλει χρόνο προκειμένου να δείτε την ένδειξη που αναζητάτε.

Από εκεί και πέρα στο επάνω μέρος, αλλά και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει δερμάτινη επένδυση η οποία συνδυάζεται με καλής ποιότητας σκληρό πλαστικό. Στη βάση της κονσόλας υπάρχει ο κεντρικός αεραγωγός με τη μορφή προτεταμένων ημικυκλικών περσίδων. Επίσης, στο τμήμα της κονσόλας μεταξύ οδηγού και συνοδηγού είναι ομαδοποιημένοι οι διακόπτες για τον άμεσο χειρισμό κάποιων από τα βασικά συστήματα του οχήματος όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός και η ένταση του ήχου, ενώ ο μοχλός «ταχυτήτων» με την ιδιαίτερη σχεδίαση σε σχήμα «Τ» και μας άρεσε και μας βόλεψε.

Από εκεί και πέρα όλες οι επιμέρους λειτουργίες των συστημάτων γίνονται μέσω της οθόνης και η αλήθεια είναι πως είναι πολλές και απαιτούν χρόνο και εξοικείωση.  Βεβαίως υπάρχει και η δυνατότητα ενεργοποίησης των συστημάτων και μέσω φωνητικών εντολών, με την προφορά της φράσης «Hi, BYD» και την εκφώνηση της ενέργειας που θέλει να πραγματοποιήσει. Τα γραφικά είναι ικανοποιητικά, όπως και ο χρόνος απόκρισης. Στο θέμα των χώρων επίσης έχει γίνει προσεκτική δουλειά, καθώς ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό του, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 440 λίτρων είναι ικανοποιητικός.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και στηρίζουν καλά το σώμα. Στο εσωτερικό του υπάρχουν ακόμα δύο ιδιαίτερα στοιχεία τα οποία προσθέτουν πόντους στον χαρακτήρα και στην ιδιαίτερότητα της εσωτερικής του εικόνας. Το πρώτο είναι οι εσωτερικές χειρολαβές για να ανοίγουν οι πόρτες οι οποίες είναι περιστροφικής λειτουργίας και ενσωματωμένες στο τουΐτερ του ηχοσυστήματος. Το δεύτερο έχει να κάνει με το γεγονός ότι στις θήκες των θυρών υπάρχουν ελαστικά κορδόνια για τη συγκράτηση των μικροαντικειμένων που τοποθετούνται εκεί. Μάλιστα, αυτά παλλόμενα παράγουν ήχο που παραπέμπει σε αυτόν του κινεζικού εγχόρδου γκου τσιν, δίνοντας και μια νότα από τη χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό ακόμα και στη βασική έκδοση του μοντέλου. Γενικά, εάν κάποιος δει τη λίστα των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης που διαθέτει, θα καταλάβει ότι πρόκειται για ένα ασφαλέστατο όχημα. Άλλωστε, ο Euro NCAP αξιολόγησε το Atto 3 με την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων. Ο εξοπλισμός του είναι παραπάνω από ικανοποιητικός καθώς διαθέτει επτά αερόσακους και συστήματα όπως Adaptive Front Light, Front Collision Warning, Automatic Emergency Braking, Lane Departure Warning, Blind Spot Detection, Door Open Warning, ενώ έχει και κάμερα 360 μοιρών.

Αμιγώς ηλεκτρικό
Το Atto 3 είναι εξοπλισμένο με την «Blade Battery» όπως την αποκαλεί η BYD και η οποία θεωρείται πιο ασφαλής, σύμφωνα με τα αποτελέσματα δοκιμών σε ακραίες συνθήκες. Πολύ σημαντικό είναι πως διαθέτει μεγάλη διάρκεια ζωής με περισσότερους από 5.000 κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, ενώ είναι απεξαρτημένη από το ενοχοποιημένο κοβάλτιο. Η χωρητικότητά της ανέρχεται στις 60,4 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία 420 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η φόρτισή της με εναλλασσόμενο ρεύμα πραγματοποιείται, ανάλογα με την έκδοση, στα 7 ή στα 11 kW και σε συνεχές στα 88 kW, σε φορτιστή DC με ισχύ 150kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 30% στο 80% σε 29 λεπτά. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L, που σημαίνει ότι είναι σε θέση να δίνει ρεύμα σε συσκευές. Για την κίνηση του Atto 3 φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 204 ίππων, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 310 Nm. To αυτοκίνητο των 1.750 κιλών επιταχύνει πρόθυμα, με τα 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε 7,3’’.

Ευχάριστο στο δρόμο
Kαι περνάμε στον πλέον σημαντικό τομέα, που φυσικά δεν είναι άλλος από την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ξεκινώντας από την  ανάρτηση, αυτή διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, κάνει καλή δουλειά και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου έχει σαφή προσανατολισμό στην άνεση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε στροφές, αλλά δεν είναι αυτό το φόρτε του κι ας κρατάει εξαιρετικά χάρη και στα Continental EcoContact διάστασης 235/50-R18. Τιμόνι και φρένα διαθέτουν καλή αίσθηση, ενώ και για τα δύο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το βαθμό υποβοήθησης (υπάρχουν οι επιλογές Comfort και Sport). Για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου φροντίζουν τέσσερα δισκόφρενα.

Αφήσαμε για το τέλος το θέμα της κατανάλωσης, όπου το Atto 3 επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά. Με το μεγαλύτερο μεγάλο μέρος των χιλιομέτρων μαζί του να το κάνουμε  σε αστικό περιβάλλον, η εργοστασιακή αυτονομία των 420 χλμ. μπορεί να επιβεβαιωθεί, ενώ σε μικτές συνθήκες οδήγησης τα 350 χλμ. αποτελούν μια πιο ρεαλιστική τιμή. Στη διάρκεια της δοκιμής μας, το Atto 3 κατανάλωσε κατά μέσο όρο 16,7 kWh/100 χλμ. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Atto 3 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, άνετο και ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινότητα, χωρίς όμως να προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω στον οδηγικό τομέα.

Σε ότι έχει να κάνει με το κόστος απόκτησης του BYD Atto 3 το όφελος στην περίπτωση του, αγγίζει τα 12.000 Ευρώ, περιλαμβάνοντας την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το δωρεάν 3ετές service καθώς και την προωθητική ενέργεια «Euro 2024 Electric Bonus», για παραγγελίες ετοιμοπαράδοτων ATTO 3 έως τις 31 Ιουλίου 2024. Έτσι, η τιμή της έκδοσης Comfort είναι 26.525 Ευρώ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό