Home Auto • Moto BMW X6 xDrive 30d – Επιβλητική σε όλα τα επίπεδα

BMW X6 xDrive 30d – Επιβλητική σε όλα τα επίπεδα

6

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν είδαμε για πρώτη φορά το 2008 την X6, όλοι αναρωτηθήκαμε τι ακριβώς είχε στο μυαλό της η BMW όταν σχεδίαζε ένα μεγάλο SUV με κουπεδίζουσα φιλοσοφία ή την σπορ εκδοχή της X5 αν προτιμάτε. Τώρα 16 χρόνια μετά, όχι απλώς η X6 έχει καθιερωθεί στη συνείδηση όλων όσων ονειρεύονται ένα μεγάλο, πολυτελές και σπόρ SUV, αλλά βρήκε πολλούς μιμητές τόσο στη κατηγορία που ανήκει η ίδια όσο και σε άλλες κατηγορίες. Βεβαίως και η ίδια εξελίχθηκε και πλέον στην ανανεωμένη έκδοση της τρίτης γενιά της είναι πιο εντυπωσιακή και πιο σαγηνευτική από κάθε άλλη στιγμή.

Και βεβαίως η πρόσφατη ανανέωση στην οποία υποβλήθηκε ήταν αναγκαία, καθώς πλέον εκτός των αυξημένων απαιτήσεων από τους ήδη πολύ ιδιαίτερους υποψήφιους αγοραστές, έχει να αντιμετωπίσει και ένα πολύ σκληρό, εγχώριο κατά βάση, ανταγωνισμό όπως η Mercedes GLE Coupe, το Audi Q8 και η Porsche Cayenne Coupe. Εμείς στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την τρίλιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση με το μικρουβριδικό σύστημα των 48v και τους 298 ίππους και εκτός όλων των άλλων, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως οι εξακύλινδροι diesel με τα πολλά κυβικά, εξακολουθούν να είναι αρχοντικοί, απολαυστικοί και βεβαίως πολύ οικονομικοί ως προς τη κατανάλωση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Σαγηνευτικά εντυπωσιακή
Με το που αντικρίζεις την BMW X6 δεν μπορείς παρά να κολλήσεις το βλέμμα σου πάνω της. Είτε εξαιτίας των μεγάλων διαστάσεων της (μήκος 4,960 μέτρα, πλάτος 2,004 μέτρα χωρίς τους καθρέπτες, ύψος 1,700 μέτρα) είτε εξαιτίας της γραμμής της οροφής που σβήνει απότομα από τις μεσαίες κολόνες μέχρι και του χαρίζει την κουπεδίζουσα φιλοσοφία. Ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής με το M Sport πακέτο τους τροχούς των 21 ιντσών, τις ευμεγέθεις μπλέ δαγκάνες των φρένων, το υπέροχο γκρι ματ χρώμα, την προαιρετική φωτιζόμενη μάσκα  και την αερανάρτηση που μεταβάλλει το ύψος του αμαξώματος, μιλάμε για ένα σύνολο πραγματικά επιβλητικό. Λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να τραβούν τόσο πολύ την προσοχή στον δρόμο, προκαλώντας επιφωνήματα θαυμασμού αλλά και κάποιες ματιές γεμάτες… φθόνο.

Στο εμπρός τμήμα τα φωτιστικά σώματα επανασχεδιάστηκαν, προσφέροντας πλέον μια πιο «αγριεμένη» ματιά. Η μάσκα τροποποιήθηκε ελαφρώς, το ίδιο και ο προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο LED φώτα που σχεδόν ενώνονται στο σήμα που βρίσκεται στο κέντρο, οι δύο μεγάλες και πραγματικές απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης που τις χωρίζει. Το διακριτικό λεπτό spoiler από carbon στο αυτοκίνητο δοκιμής και τα δύο διακριτικά πτερύγια ψηλά, πάνω από το πίσω τζάμι, φτιάχνουν ένα ακόμη πιο ιδιαίτερο κλίμα.

Με μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό
Το εσωτερικό, διαθέτει εκείνη την ποιότητα, το φινίρισμα, την αισθητική που στοιχειοθετούν την εικόνα και την αίσθηση της αυθεντικής πολυτέλειας και της σύγχρονης ψηφιοποίησης. Στην ανανεωμένη Χ6 βρίσκει εφαρμογή η κυρτή οθόνη BMW Curved Display που αποτελείται από μια οθόνη 12,3″ για τον πίνακα των οργάνων και μια μεγαλύτερη 14,9″ αφής για το infotainment που προσφέρει πρόσβαση και μέσω φυσικού περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου και βρίσκονται οι διακόπτες παραμετροποίησης προγραμμάτων οδήγησης και της ρύθμισης του ύψους της αερανάρτησης.

Η πολύ υψηλή ποιότητα και η τελευταία λέξη της τεχνολογίας είναι στοιχεία που προφανώς αναμένεις να συναντήσεις στο εσωτερικό μίας BMW X6. Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι πηγαίνεις προετοιμασμένος και υποψιασμένος, συνειδητοποιείς πως όλα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού, βρίσκεσαι ψηλά, αρχοντικά θα λέγαμε, έχεις καλή περιμετρική ορατότητα και τη δυνατότητα να διαχειρίζεσαι τα πολλά συστήματα και την πάμπολλη πληροφόρηση. Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, διαπιστώνεις πως οι Γερμανοί την εξελίσσουν συνεχώς καθώς όχι μόνο δεν υπάρχει σημείο αρνητικής κριτικής, αλλά όλη η κατασκευή σου δίνει την εντύπωση ότι θα διατηρήσει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά σε βάθος πολλών ετών.

Σε ότι αφορά τους χώρους, η ύπαρξη μεταξονίου 2,975 μέτρων, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, το ίδιο και η φαρδιά καμπίνα, επιτρέποντας τη φιλοξενία ακόμη και τριών επιβατών στο πίσω διαιρούμενο κατά 40/20/40 κάθισμα, που όμως θα έχουν λιγότερο ύψος για τα κεφάλια τους σε σχέση με τη Χ5 λόγω της επικλινούς κατάληξης της οροφής, που επίσης περιορίζει το άνοιγμα του χώρου των αποσκευών (580 lt, 70 λιγότερα από την Χ5).

Στα θετικά χωρίς αμφιβολία το σύστημα παραμετροποίησης, που πραγματικά μεταλλάσσει την Χ6 από ένα λουσάτο SUV στην επιλογή Comfort,  σε ένα δυναμικό SUV στο πρόγραμμα Sport, όπου η αερανάρτηση (συνδυαστικά σκληραίνει και χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 10 χιλιοστά, εξαλείφοντας τις κλίσεις στις στροφές, οι ηλεκτρικές αντιστρεπτικές εξισορροπούν με αντίρροπες δυνάμεις το αμάξωμα, το κιβώτιο ανταποκρίνεται ακαριαία και το σύστημα τετρακίνησης xDrive έχει πιο άμεση απόκριση εξασφαλίζοντας κορυφαία πρόσφυση. Να σημειωθεί εδώ πώς, το σύστημα της αερανάρτησης χαμηλώνει αυτόματα το πλαίσιο σε ταχύτητες άνω των 140 km/h, προς όφελος της αεροδυναμικής και της κατανάλωσης, ενώ για την προσπέλαση εμποδίων μπορεί επιλεκτικά να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά (από 216 mm) και σε ταχύτητες έως 35 km/h.

Ισχύς και οικονομία
Και ξαφνικά εκεί που πλέον μιλάμε και γράφουμε για πλήρη εξηλεκτρισμό, δοκιμάζουμε έναν τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου που συνδυάζεται με ένα 48V ήπιο υβριδικό σύνολο με ηλεκτροκινητήρα 12 PS ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης και θυμόμαστε όλους εκείνους τους λόγους για τους οποίους εξακολουθεί να μας αρέσει η πετρελαιοκίνηση. Από το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, τον ήχο που βγάζει και που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με diesel μηχανικό σύνολο, μέχρι βεβαίως τη κατανάλωση που σε σβέλτη οδήγηση παντού, εντός και εκτός πόλης, σε εθνική και ορεινό επαρχιακό δίκτυο, δεν ξεπέρασε τα εννέα λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Οι 298 ίπποι συνδυάζονται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο steptronic των οκτώ σχέσεων μεταδίδοντας τη ροπή των 670 Nm και στους τέσσερις τροχούς μέσω του γνωστού συστήματος τετρακίνησης xdrive της BMW, το οποίο μάλιστα μπορεί να μεταφέρει και το 100% της κίνησης στους πίσω τροχούς, όταν δεν υπάρχει λόγος λειτουργίας της τετρακίνησης, αυξάνοντας την οικονομία στη κατανάλωση. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 6,1’’ με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 233 χλμ./ώρα, σχεδόν αβίαστα.

Για ατελείωτα χιλιόμετρα
Και ερχόμαστε στον τίτλο του άρθρου, καθώς η οδήγηση της X6 είναι επιβλητική και στον τρόπο που συμπεριφέρεται στον δρόμο. Μάλιστα όσο περισσότερο την οδηγείς, όσο περισσότερο βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της, όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις, τόσο πιο πολύ ανανεώνεσαι. Αυτό διότι καταφέρνει να συνδυάζει με έναν εξαιρετικό τρόπο την άνεση με την απόλαυση, το σπορ με το πολυτελές με αποτέλεσμα η οδήγησή της να είναι πραγματικά μία εμπειρία. Καταρχήν δεν μπορούμε να μην σταθούμε στην απίστευτη ποιότητα κύλισης που διαθέτει, καθώς και στο πόσο προσεγμένη είναι ηχομόνωσή της.

Κινούμενοι με αρκετά υψηλή ταχύτητα, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ένα αυτοκίνητο με αυτό το ύψος και το μέγεθος δεν έχει αεροδυναμικούς θορύβους και προσφέρει μία τόσο αθόρυβη εμπειρία μετακίνησης. Από εκεί και πέρα και ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλέξετε, μπορεί να μεταμορφωθεί σε μία σπορ κατασκευή, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και χωρίς να ξεχνάμε τον όγκο της και τους κανόνες της φυσικής. Επιλέγοντας για παράδειγμα το «Sport» από τα οδηγικά set-up, η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πιο δυναμικές συνθήκες και η βαριά X6 καταφέρνει να εκπλήξει ευχάριστα τον λάτρη της σπορ οδήγησης.

Ως δια μαγείας οι κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σχεδόν εξαφανίζονται, το κράτημα μεγιστοποιείται και η πρόσφυση περνά σε άλλο επίπεδο. Διαθέτει τη δύναμη και την ορμή για μια ακαριαία προσπέραση και μπορεί να διατηρήσει υψηλές ωριαίες ταχύτητες. Εκτός δρόμου είναι κάτι παραπάνω από ικανό, ωστόσο οι ζάντες των 21 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ασφάλτινα ελαστικά, δεν είναι ότι καλύτερο για «άγριες» εξορμήσεις σε λάσπη και χώμα. Το μοναδικό ίσως παράπονο προέρχεται από το ότι θα θέλαμε, τα πολύ άνετα κατά τα λοιπά καθίσματα,  να προσφέρουν λίγη περισσότερη πλευρική στήριξη.

Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, μια λιμουζίνα με αμάξωμα SUV που μπορεί να απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς, δεν παύει όμως να αποτελεί ένα δείγμα γραφής της κατασκευαστικής ικανότητας της BMW. Όσο για την τιμή του, όταν φτάνουμε στη περιοχή των 100 χιλιάδων Ευρώ, τότε οι λεπτομέρειες, ανάλογα και με τον εξοπλισμό που θα προσθέσετε, λίγη σημασία έχουν προφανώς τα χρήματα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ