1.2 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου, 2022

BMW: Έμφαση στα ανακυκλώσιμα και τα ανακυκλωμένα υλικά.

Ειδήσεις Ελλάδα

Η βιομηχανία του αυτοκινήτου πέρασε ένα πολύ δύσκολο 2021 έχοντας να διαχειριστεί την στροφή στην ηλεκτροκίνηση, τις ελλείψεις στους ημιαγωγούς, τα προβλήματα στις ανεφοδιαστικές αλυσίδες και πολλά ακόμα αλλά εδώ και μερικές ημέρες έχουμε μπει στο 2022 και όπως συνηθίζεται στις αρχές κάθε νέου έτους, η BMW βλέπει τα πράγματα με αισιοδοξία. Οι αλυσίδες ανεφοδιασμού φαίνεται πως σταθεροποιούνται, η ζήτηση αυτή τη στιγμή ξεπερνά την παραγωγή οδηγώντας τις τιμές σε άνοδο και τα προβλήματα στον τομέα των ημιαγωγών είτε λύνονται με αργούς ρυθμούς είτε διαχειρίζονται από τις εταιρίες μέσα από την προσαρμογή της παραγωγής τους.Ένας τομέας στον οποίο θα εστιάσει λοιπόν η BMW στο μέλλον, είναι αυτός των υλικών. Ήδη από το 1991 λειτουργεί μία γραμμή αποσυναρμολόγησης στο εργοστάσιο της στο Landshut και έκανε τα πρώτα μεγάλα βήματα με το i3 αλλά οι πρωτοβουλίες πρέπει να αυξηθούν τόσο σε συχνότητα όσο και σε… ένταση. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse:“Η ανθρωπότητα καταναλώνει περίπου 100 δισεκατομμύρια τόνους πρώτης ύλης κάθε χρόνο και σχεδόν το σύνολο τους προέρχονται από το ανώτερο στρώμα της Γης. Για λόγους βιωσιμότητας αλλά και οικονομικούς, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο για πάντα. Η efficiency, η αποφυγή σπατάλης είναι μία βασική αρχή της βιομηχανοποίησης. Εστιάζουμε σε αυτό το θέμα και το επεκτείνουμε ώστε να περιλαμβάνει τις ανεφοδιαστικές αλυσίδες και τις πρώτες ύλες.“Ας μην ξεχνάμε ότι η γερμανική εταιρία έχει ήδη παρουσιάσει το iVision Circular που κατασκευάστηκε σε ποσοστό 100% από υλικά τα οποία αποτελούν προϊόν ανακύκλωσης κι αν αυτό το ποσοστό είναι πρακτικά ανέφικτο όταν η κουβέντα πηγαίνει στην μαζική παραγωγή, ο στόχος παραμένει ψηλά. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο ίδιος ο Zipse, αυτή τη στιγμή το 30% των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μίας BMW προέρχονται από ανακύκλωση ενώ με τη νέα αρχιτεκτονική, το ποσοστό αυξάνεται στο 50% περίπου. Στο μέλλον, ο στόχος είναι να φτάσει το 70 με 80% αλλά για να γίνει αυτό, θα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα της διαθεσιμότητας καθώς το bottleneck σήμερα εντοπίζεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετά ανακυκλωμένα υλικά για να καλύψουν τις ανάγκες της βιομηχανίας. Φυσικά, η BMW έχει αξιολογήσει τους προμηθευτές της ώστε όποια πρώτη ύλη χρησιμοποιεί να προέρχεται από βιώσιμες δραστηριότητες με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το κοβάλτιο για τις μπαταρίες που δεν προέρχεται από το Κονγκό αλλά από την Αυστραλία. Με λίγα λόγια η εξίσωση της βιωσιμότητας δεν αφορά μόνο τα ανακυκλώσιμα και τα ανακυκλωμένα υλικά αλλά και τις πρώτες ύλες και την προέλευση τους ενώ ο Zipse ανέφερε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι στο μέλλον, οι ισχυρισμοί των εταιριών αναφορικά με την βιωσιμότητα θα εξετάζονται από ανεξάρτητες αρχές για την αξιοπιστία τους.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό