24.6 C
Athens
Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου, 2024

Audi A3 Sportback TFSI e με 143 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας!

Ειδήσεις Ελλάδα

Επειδή η βιομηχανία αυτοκινήτου εστιάζει λίγο λιγότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και λίγο περισσότερο σε εναλλακτικές προτάσεις που μπορούν να προσφέρουν πολλά στην δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων, έχουμε την ευκαιρία να βλέπουμε σημαντικές αναβαθμίσεις σε μοντέλα όπως το plug-in υβριδικό Audi A3. Η γερμανική εταιρία πρόσφατα παρουσίασε ένα εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων τόσο για το A3 όσο και για το S3 (λέγε με facelift) και η plug-in υβριδική έκδοση του δεν θα μπορούσε να μην δεχθεί την ίδια περιποίηση.

Χάρη σε έναν νέο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα λοιπόν και έναν ηλεκτροκινητήρα με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, το A3 Sportback TFSI e είναι ικανό να προσφέρει περισσότερα σε όλους τους τομείς. Ο 1.5 TFSI evo2 αντικαθιστά τον 1400άρη του απερχόμενου μοντέλου και μαζί του φέρνει πλήθος βελτιώσεων και βελτιστοποιήσεων ενώ συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW και 330 Nm ροπής που ενσωματώνεται στο 6-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το A3 Sportback TFSI e είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: 40 TFSI e και 45 TFSI e με την πρώτη  να είναι ικανή για 204 ίππους και 350 Nm ροπής που σημαίνει ότι μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 7.4 δευτερόλεπτα και την δεύτερη να παρέχει 272 ίππους και 400 Nm ροπής, μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για την ίδια δοκιμασία στα 6.3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα της ισχυρότερης έκδοσης αγγίζει τα 237 km/h έναντι των 225 km/h της 40 TFSI e ενώ όταν κινούνται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 km/h ανεξαρτήτως έκδοσης.

Για την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται φροντίζει μία νέα μπαταρία 25.7 kWh (από τις 19.7 kWh του απερχόμενου μοντέλου) η οποία εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 143 χιλιομέτρων – μία άκρως εντυπωσιακή επίδοση που δείχνει τις δυνατότητες του συστήματος στην διαχείριση της ενέργειας, την αποδοτικότητα αλλά και την ανάκτηση ενέργειας. Μία επίδοση που δύσκολα θα αφήσει κάποιον παραπονεμένο ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά, το plug-in υβριδικό Audi A3 μπορεί να ρυθμίσει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω paddles στο τιμόνι, ακριβώς όπως κάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα! Επιπλέον, το A3 Sportback TFSI e δίνει νέο νόημα στο kickdown του αυτόματου κιβωτίου παρέχοντας στον οδηγό από 40 kW για 15-18 δευτερόλεπτα στην λιγότερο ισχυρή έκδοση, έως 70 kW για έως 8 δευτερόλεπτα στην ισχυρότερη επιπλέον δύναμης. Στα… λοιπά του plug-in υβριδικού συστήματος ξεχωρίζει η δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 50 kW που επιτρέπει την αναπλήρωση του φορτίου της μπαταρίας από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε λιγότερο από μισή ώρα. Όπου αυτό δεν είναι εφικτό αλλά υπάρχει κάποιος AC φορτιστής 11 kW, η φόρτιση διαρκεί 2.5 ώρες.

Συγκριτικά με το θερμικό Audi A3, η plug-in υβριδική έκδοση έχει ελαφρώς διαφορετικό στήσιμο ώστε να διαχειριστεί με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο τόσο το αυξημένο βάρος όσο και την διαφορετική κατανομή του λόγω της μπαταρίας ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον εκτενή εξοπλισμό, τα διάφορα modes οδήγησης και την εμφάνιση που δεν επωφελείται μόνο από τις αλλαγές που έγιναν σε ολόκληρη την οικογένεια με το facelift, αλλά στην περίπτωση του A3 Sportback 45 TFSI e και με το S line πακέτο για το αμάξωμα (προαιρετικά διαθέσιμο στην έκδοση 40 TFSI e). Σύντομα θα ανακοινωθούν οι τιμές και για την ελληνική αγορά αλλά μέχρι τότε να αναφέρουμε ότι η έκδοση των 204 ίππων κοστίζει στη Γερμανία από τα €44.200 και αυτή των 272 ίππων ξεκινά από τα €47.700. Σίγουρα το τίμημα είναι ιδιαίτερα υψηλό αλλά δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ως ελαφρυντικά την αισθητή βελτίωση σε όλους τους τομείς και την ηλεκτρική αυτονομία των 143 χιλιομέτρων που στην συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων καθιστά το plug-in υβριδικό Audi A3… ηλεκτρικό!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό