24.5 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Aston Martin Vanquish – Επιστρέφει με V12 και 835 άλογα

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν μία εταιρία αποφασίζει να επαναφέρει ένα από τα πλέον θρυλικά και σημαντικά ονόματα της, τότε το μοντέλο με το οποίο αποφάσισε να το επαναφέρει δεν μπορεί να είναι τίποτε λιγότερο από συγκλονιστικό. Αυτή λοιπόν είναι η ολοκαίνουρια Aston Martin Vanquish – ένα supercar grand tourer με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά, εξωτικά υλικά, ένα εσωτερικό που θέτει νέα στάνταρ στην μοντέρνα πολυτέλεια και έναν νέο (ανανεωμένο, έστω και ριζικά θα έλεγα εγώ, twin-turbo V12 με χωρητικότητα 5.2 λίτρων ο οποίος είναι ικανός να κινήσει πλανήτες οπότε υποθέτουμε ότι στην συγκεκριμένη εφαρμογή δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.

Η Aston Martin έχει περισσότερα από 25 χρόνια ιστορίας με τις V12 ναυαρχίδες και επομένως η νέα Vanquish δεν θα μπορούσε να διαθέτει λιγότερους από 12 κυλίνδρους κάτω από το καπό. Ο νέος κινητήρας λοιπόν, έχει ενισχυμένο μπλοκ, νέες μπιέλες, νέου design κυλινδροκεφαλές και πολλά ακόμα που εξασφαλίζουν αυξημένη απόδοση, σημαντικά βελτιωμένη απόκριση χάρη στην “Boost Reserve” τεχνολογία και περισσότερη αξιοπιστία. Μην ξεχάσουμε το γεγονός ότι είναι ο κινητήρας με την υψηλότερη ειδική απόδοση στην ιστορία της Aston Martin με τους V12, αγγίζοντας τα 160 άλογα ανά λίτρο. Αυτό το διαμάντι λοιπόν, είναι ικανό για 835 ίππους και 1.000 Nm ροπής χωρίς καμία απολύτως μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης ενώ συνδυάζεται με το κλασικό, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Χάρη σε αυτόν τον συνδυασμό, η νέα Vanquish επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3.2 δευτερόλεπτα και δεν σταματά να επιταχύνει μέχρι την μέγιστη ταχύτητα των 345 km/h – ότι πρέπει για… διηπειρωτικές πτήσεις δηλαδή.

Ένας πανίσχυρος κινητήρας δεν λέει πολλά αν δεν συνοδεύεται από ένα ικανό πλαίσιο όμως. Γι’ αυτό η Aston Martin χρησιμοποιεί ένα αλουμινένιο chassis το οποίο εκτός από 80 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από τον προκάτοχο του και αυξημένα μετατρόχια, προσφέρει και δραστικά αυξημένη ακαμψία. Έχοντας δεχθεί ενισχύσεις σχεδόν σε κάθε τμήμα του, το αναβαθμισμένο πλαίσιο έρχεται με διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω και την τελευταία εκδοχή της τεχνολογίας αμορτισέρ Bilstein DTX που προσφέρουν μεγαλύτερο εύρος ανάμεσα στα διαφορετικά modes οδήγησης. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση στο “GT” mode οδήγησης και πιο άμεση απόκριση, πιο “σφιχτό” έλεγχο του αμαξώματος και περισσότερο επιθετικά χαρακτηριστικά στα modes Sport και Sport+. Όταν επιλεχθεί κάποιο από αυτά γίνεται περισσότερο εμφανής η επιρροή των παχύτερων αντιστρεπτικών ραβδών, του ακριβέστερου και πιο… επικοινωνιακού συστήματος διεύθυνσης αλλά και του ηλεκτρονικού “μπλοκέ” στον πίσω άξονα που συνδυάζεται με το υπερσύγχρονο σύστημα ESP για να προσφέρει την μέγιστη δυνατή πρόσφυση και ευελιξία ανεξαρτήτως οδοστρώματος αλλά και κορυφαία ασφάλεια. Από το πακέτο των μηχανικών δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε το πανίσχυρο σύστημα πέδησης που αποτελείται από carbon ceramic δίσκους 410 χιλιοστών μπροστά, 360 χιλιοστών πίσω και ένα νέο ABS που συνεργάζεται με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για να προσφέρει σημαντικά μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα.

Όσον αφορά στο design, η νέα Aston Martin Vanquish επικοινωνεί το πόσο νέα και διαφορετική είναι συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας με μία αρκετά γνώριμη μάσκα, όπου κυριαρχεί η γιγαντιαία εισαγωγή αέρα, τα νέα φωτιστικά σώματα και οι εντυπωσιακοί αεραγωγοί τόσο στο καπό όσο και στα φτερά και το ριζικά διαφορετικό πίσω μέρος που θα τολμήσω να πω, παρότι έχει διχάσει τον κόσμο, ότι είναι ότι πιο πρωτότυπο, καλαίσθητο και ρετρο-μοντέρνο έχουμε δει από την αγγλική μάρκα τα τελευταία… πολλά χρόνια. Η διαφορετικότητα συνεχίζεται και στην καμπίνα, όπου η Vanquish δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο μοντέλο της οικογένειας αυτή τη στιγμή.

Σε μία εποχή που οι οθόνες αφής κυριαρχούν στις καμπίνες των αυτοκινήτων, η Aston Martin συνεχίζει να αναμιγνύει την τεχνολογία με την παράδοση. Όλα τα βασικά χειριστήρια βρίσκονται τοποθετημένα σε εύκολα προσβάσιμο και εργονομικό σημείο ώστε η χρήση τους να γίνεται “αυτόματα” από τον οδηγό, χωρίς να είναι απαραίτητο να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο ενώ από την άλλη, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.25 ιντσών και μία οθόνης αφής ίδιου μεγέθους για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που προσφέρει όλα τα μοντέρνα καλούδια της τεχνολογίας όπως για παράδειγμα τρισδιάστατους χάρτες, ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay κ.ά. Από μία ναυαρχίδα όπως η Vanquish δεν θα μπορούσαν να λείπουν ούτε τα κορυφαία υλικά (βλ. δέρμα, Alcantara και ανθρακονήματα), ούτε η αριστοτεχνία των ανθρώπων που την δημιουργούν και την συναρμολογούν για να την απολαύσουν οι τυχεροί ιδιοκτήτες. Για την ιστορία, να αναφέρουμε κλείνοντας ότι η Aston Martin δεν πρόκειται να κατασκευάζει περισσότερες από 1.000 Vanquish σε ετήσια βάση ενώ η τιμή της κάθε μίας ξεκινά από τις 300.000 λίρες Αγγλίας περίπου – γύρω στα €360.000 προ φόρων με την τρέχουσα ισοτιμία αν και η τελική τιμή διαμορφώνεται από το άθροισμα των επιλογών του κάθε ιδιοκτήτη και θα είναι σίγουρα πολύ υψηλότερη…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό