32.2 C
Athens
Σάββατο, 22 Ιουνίου, 2024

Alpine Alpenglow Hy4 – Το υδρογόνο ως λύση!

Ειδήσεις Ελλάδα

Σπάνια μας δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε σχεδόν σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη ενός πρωτότυπου αλλά η Alpine αποκάλυψε το Alpenglow Hy4 για να μας δείξει πώς βλέπει το μέλλον και ειδικότερα, τον ρόλο που οραματίζεται ότι θα διαδραματίσει το υδρογόνο σε αυτό. Ήδη από την πρώτη εμφάνιση του Alpenglow τον Οκτώβριο του 2022 η γαλλική μάρκα είχε δηλώσει ότι κάτω από το άκρως φουτουριστικό παρουσιαστικό κρύβεται “ένας ηλεκτρικά υποβοηθούμενος κινητήρας εσωτερικής καύσης ο οποίος καταναλώνει υδρογόνο” αλλά χωρίς να παρέχει επιπλέον λεπτομέρειες σχετικά. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν δύο χρόνια για να δούμε μπροστά μας το αποτέλεσμα της δουλειάς που γινόταν όλο αυτό το χρονικό διάστημα πίσω από κλειστές πόρτες.

Εμφανισιακά, το Alpenglow Hy4 δεν είναι κάτι παραπάνω από μία εξέλιξη του πρωτότυπου από το ’22. Απλά για να… βολευτεί το νέο κινητήριο σύνολο η Alpine αναγκάστηκε να τροποποιήσει ελαφρώς τις αναλογίες, να αυξήσει λίγο την απόσταση από το έδαφος και να σχεδιάσει από την αρχή σχεδόν τον κλωβό ασφαλείας ώστε να μπορεί να προστατεύσει δύο επιβάτες αντί για έναν όπως ο πρόγονος του concept. Όλα αυτά όμως είναι μικροπράγματα μπροστά σε αυτό που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια.

Το Alpenglow Hy4 λοιπόν, κινείται χάρη σε έναν νέο 4-κύλινδρο, δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος καταναλώνει υδρογόνο ως καύσιμο. Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με την κάθε μία να έχει χωρητικότητα 2.1 κιλά σε 700 bar πίεση ενώ ο ψεκασμός γίνεται σε πίεση 40 bar με ένα σύστημα υδρονέφωσης να λειτουργεί επικουρικά μειώνοντας δραστικά τις τοξικές εκπομπές NOx. Σύμφωνα με την Alpine ο κινητήρας στροφάρει μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. και είναι ικανός για 340 άλογα που μπορεί να μην ακούγονται πολλά για ένα πρωτότυπο με την εμφάνιση του Alpenglow Hy4 αλλά θα μπορούσες να τα δεις ως μία πρόγευση αφού η εταιρία αποκάλυψε ότι σύντομα ο 4-κύλινδρος θα αναβαθμιστεί σε… V6, συμπληρώνοντας ότι αυτός θα είναι εξελιγμένος από λευκό χαρτί με βάση το γεγονός ότι θα καταναλώνει υδρογόνο. Ακόμα και έτσι πάντως το υδρογονοκίνητο concept προσφέρει επιδόσεις που συγκρίνονται με αυτές ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου με την τελική του ταχύτητα να διαμορφώνεται στα 270 km/h.

Από εκεί και πέρα, παρότι η Alpine δεν δηλώνει ξεκάθαρα ότι εξελίσσει το Alpenglow Hy4 με απώτερο στόχο να αγωνιστεί με αυτό σε κάποιο πρωτάθλημα ή κάποιον… διάσημο αγώνα, αναφέρει ότι “παρακολουθεί στενά” τις αλλαγές στους κανονισμούς και μας υπενθυμίζει ότι τα υδρογονοκίνητα αγωνιστικά θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον 24ωρο αγώνα του Le Mans από το 2027! Αφήνει να εννοηθεί δε ότι το υδρογόνο έχει μέλλον ακόμα και για τα μοντέλα παραγωγής της χωρίς φυσικά να υπεισέρχεται σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό