29.9 C
Athens
Κυριακή, 30 Ιουνίου, 2024

Alfa Romeo Mito GTA: Το ακυρωμένο Concept που θα μπορούσε να γίνει το καλύτερο hot hatch της Ιταλίας

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Alfa Romeo τοποθέτησε επιτέλους το εμβληματικό σήμα GTA στις νέες Giulia GTA και GTAm, οπότε είναι μια καλή στιγμή για να θυμηθούμε ποιο ήταν το τελευταίο ιταλικό μοντέλο, που φορούσε το υπέροχο σήμα.

Τα τελευταία μοντέλα παραγωγής GTA ήταν οι 156 και 147, οι οποίες εφοδιάζονταν με έναν ατμοσφαιρικό, V6 κινητήρα, 3.2-λίτρων, που έστελνε 250 ίππους στους εμπρός τροχούς.

Αλλά το τελευταίο αυτοκίνητο που φορούσε το σήμα GTA ήταν η Mito, το μικρό hatchback της εταιρείας, που είχε ως στόχο να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Mini στη μικρή premium κατηγορία.

Η Alfa Romeo παρουσίασε τη Mito GTA ως Concept, που θα έμπαινε στην παραγωγή, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2009. Με ένα πολύ επιθετικό αμάξωμα με διάφορες αλλαγές στο στυλ και έναν τετρακύλινδρο, turbo κινητήρα, 1.75 λίτρων, που απέδιδε 240 ίππους και συνδυαζόταν με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

Η Alfa Romeo Mito βασίστηκε στην ίδια πλατφόρμα με το Fiat Grande Punto και το Opel Corsa και προσφέρονταν με υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, όπως ο χαρισματικός δικύλινδρος TwinAir των 0,9 λίτρων της Fiat και ο τετρακύλινδρος, 1.4 λίτρων, που απέδιδε έως και 170 ίππους στη Quadrifoglio Verde.

Το εσωτερικό του φαινόταν φθηνό και δεν μπορούσε να κρύψει την προέλευση του (Fiat). Ωστόσο, οι πιο ισχυρές εκδόσεις της Mito ήταν αρκετά ικανές, ειδικά όταν ήταν εξοπλισμένες με την πιο προηγμένη ανάρτηση.

Η Alfa Romeo ισχυρίστηκε ότι η Mito GTA ήταν σε θέση να πιάσει τελική ταχύτητα 250 km/h και να επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε μόλις 5 δευτερόλεπτα. Εάν το hot hatch της ιταλικής μάρκας έφτανε στην παραγωγή, δεν θα ήταν μόνο πολύ πιο γρήγορο στην επιτάχυνση από τον κύριο αντίπαλό του, το Mini John Cooper Works GP, αλλά θα έβαζε κάτω πολλά, αν όχι όλα, τα hot hatch της εποχής εκείνης.

Όπως με κάθε Alfa Romeo GTA, η μείωση βάρους ήταν ένα από τα κύρια θέματα. Τα μέρη του αμαξώματος, όπως το πάνελ οροφής και η αεροτομή πίσω ήταν κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, με τους μηχανικούς της Alfa να χρησιμοποιούν αλουμίνιο στην ανάρτηση, φρένα και σασί.

Το Concept διέθετε έναν τεράστιο πίσω διαχύτη, με τις απολήξεις της εξάτμισης να είναι πλήρως ενσωματωμένες, όπως ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, έναν επανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισόδους αέρα, ένα βαθύτερο splitter και μια νέα μάσκα με το σήμα να μεταναστεύει πάνω.

Το πρωτότυπο ήταν 20 mm χαμηλότερα στο έδαφος από μια απλή Mito, με ενεργή ανάρτηση, η οποία ελέγχονταν ηλεκτρονικά για να προσφέρει κορυφαία δυναμική κατά τη γρήγορη οδήγηση και να διατηρεί καλά επίπεδα άνεσης στην καθημερινή χρήση. Η μπροστινή ανάρτηση παρουσίασε μια αναθεωρημένη γεωμετρία, χάρη στους νέους βραχίονες αλουμινίου, ενώ το πίσω μέρος περιείχε ειδικούς δακτυλίους.

Στο εσωτερικό δεν υπήρχε το πίσω κάθισμα και μπροστά τοποθετήθηκαν δύο ελαφριά bucket καθίσματα, τοποθετήθηκε διαφορετικό τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων, με την καμπίνα να είναι εντελώς ντυμένη με Alcantara και κόκκινες σωληνώσεις.

Η Alfa Romeo Mito GTA ήταν ένα hot hatch που ήταν σχεδόν έτοιμο να ξεφύγει από τις πύλες του εργοστασίου, αλλά η οικονομική κρίση της περιόδου δυσκόλεψε την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να δικαιολογήσει το κόστος ανάπτυξης. Η Fiat επέλεξε αντ’ αυτού να ξοδέψει τα χρήματά της στη νέα γκάμα μοντέλων Abarth, με τα μοντέλα Punto και 500 και τη 4C, σκοτώνοντας το όνειρο μιας Alfa Romeo που στα χαρτιά τιμούσε το σήμα GTA 100 τοις εκατό.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό