20.3 C
Athens
Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Τώρα και φυτικά ροφήματα Νουνού

Ειδήσεις Ελλάδα

Ντεμπούτο στην αγορά των φυτικών ροφημάτων κάνει η FrieslandCampina Hellas, η οποία εισέρχεται στην κατηγορία στην Ελλάδα, με το brand Νουνού με δύο διαφορετικές σειρές που καλύπτουν τόσο τη λιανική, όσο και την επαγγελματική αγορά.

Η κίνηση αυτή, μολονότι ακολουθεί την τάση ισχυρών σημάτων εγχώριων και πολυεθνικών που παίρνουν θέση στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των φυτικών προϊόντων, έρχεται σε μια συγκυρία κατά την οποία ο υψηλός πληθωρισμός στο ράφι επιβραδύνει την πορεία των plant based κωδικών.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν», σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το 2022 η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων κατέγραψε υποχώρηση όγκου (σ.σ. τεμάχια) κατά 9,3%, ενώ σε αξία η μείωση ήταν 3,1%. Να σημειωθεί ότι ο τζίρος της κατηγορίας των ροφημάτων διαμορφώθηκε σε 33,3 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 66% του συνόλου των εσόδων των φυτικών κωδικών στα εγχώρια ράφια.

Φέρεται ότι ο ισχυρός παίκτης στα γαλακτοκομικά διατηρεί αισιοδοξία σχετικά με το μέλλον της κατηγορίας των φυτικών σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και προς τούτο επιλέγει να εμπλουτίσει και το χαρτοφυλάκιο των επαγγελματικών κωδικών.

Πάντως ήδη στα εγχώρια ράφια ισχυρή παρουσία στα φυτικά ροφήματα έχουν τα σήματα των εταιρειών: Όλυμπος, Arivia (Upfield Hellas) και Alpro (Danone), ενώ σημαντικός παίκτης στην κατηγορία είναι επίσης και η Δέλτα. Πέρα από την παραδοσιακή γαλακτοβιομηχανία, τα φυτικά ροφήματα έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον και άλλων ηχηρών «ονομάτων» από τον χώρο των τροφίμων – ποτών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι είσοδο στην κατηγορία έχει κάνει από το 2018 η Coca Cola, μέσα από το σήμα Adez. αλλά και η Γιώτης, που λάνσαρε ρόφημα αμυγδάλου υπό το brand Fytro.

Η βασική πρόκληση για τη γαλακτοβιομηχανία σύμφωνα με αναλυτές είναι να «γεφυρώσει»  το χάσμα των τιμών σε σύγκριση με τα συμβατικά γαλακτοκομικά, να βελτιώσει πτυχές όπως η γεύση και η υφή, αλλά και να αυξήσει τη διαθεσιμότητα και τη γκάμα των επιλογών. Όπως σημειώνουν στη «Ν» στελέχη του κλάδου, «το μέλλον στα γαλακτοκομικά αναμένεται να αναμορφωθεί και μόλις καθιερωθούν στο ράφι και οι private label φυτικοί κωδικοί γαλακτοκομικών, τότε σίγουρα θα μιλάμε για μια νέα εποχή στην αγορά».

Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε πέρυσι η Ierax Analytix, το 74% των ερωτώμενων δήλωσε ότι καταναλώνει προϊόντα φυτικής προέλευσης, όμως μόνο το 8% το κάνει αποκλειστικά. Όσον αφορά το χρονικό διάστημα κατανάλωσης προϊόντων φυτικής προέλευσης, παρατηρείται ότι τρεις στους τέσσερις καταναλωτές έχουν περισσότερα από 3 χρόνια που τα έχουν εντάξει στη διατροφή τους. Σχετικά με τα προϊόντα φυτικής προέλευσης που αγοράζουν πιο συχνά οι εγχώριοι καταναλωτές, τη βασική «πεντάδα» συνθέτουν τα ροφήματα με 69%, το λάδι με 59%, τυρί με 39%, γιαούρτι με 34% και ζωικά προϊόντα φυτικής προέλευσης με 33%.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό