31.6 C
Athens
Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Το οδηγούμε στη Σλοβενία

Ειδήσεις Ελλάδα

Το καινούργιο Explorer EV βάζει για τα καλά τη Ford στην εμπορική δραστηριότητα της ηλεκτροκίνησης επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο οποίο εστιάζουν το ενδιαφέρον τους όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η φήμη του καινούργιου ηλεκτρικού Ford Explorer έχει προηγηθεί της παρουσίασης του στην αγορά, κυρίως για δύο λόγους: Ο πρώτος έχει να κάνει με τη γενικότερη ιστορία του μοντέλου και ο δεύτερος με την επιτυχημένη προσπάθεια της νεαρής Lexie Alford να κάνει τον γύρο του κόσμου με αυτό, διανύοντας 30.000 χιλιόμετρα σε έξι ηπείρους του πλανήτη μας.

Τι είναι το νέο μοντέλο και γιατί είναι τόσο σημαντικό; Το Ford Explorer Electric φέρει την ονομασία ενός εμβληματικού οχήματος στη νεότερη ιστορία της εταιρείας και αντικαθιστά το Fiesta (αλλά και το Focus, αρχικά) στην ευρωπαϊκή γκάμα της. Συνεπώς, τα θεσμικά στοιχεία που το συνοδεύουν είναι σπουδαία και το βάρος που του δίδεται εκ κατασκευής μεγάλο.

Το καινούργιο Explorer EV είναι ένα γνήσιο ευρωπαϊκό δημιούργημα και προορίζεται για τη συγκεκριμένη αγορά. Εξηγούμαστε. Όπως είναι γνωστό, η Ford έχει ξεκινήσει πριν από χρόνια να συνεργάζεται με τον Όμιλο Volkswagen για την από κοινού παραγωγή επαγγελματικών βαν.

Αυτή τη φορά, η σύμπραξή τους επεκτάθηκε και στα επιβατικά και το αποτέλεσμα το βλέπουμε στις φωτογραφίες. Το νέο ηλεκτροκίνητο Explorer βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του γερμανικού Ομίλου, ωστόσο στη Ford έχουν φροντίσει να δώσουν στο αυτοκίνητο την ταυτότητα και τον χαρακτήρα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γράψαμε ήδη ότι το νέο SUV είναι γνήσια ευρωπαϊκό. Αυτό σημαίνει ότι σχεδιάστηκε από τους ανθρώπους του Κέντρου Σχεδιασμού της εταιρείας στη Γερμανία και κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιό της στη χώρα, το οποίο βρίσκεται στην Κολωνία. Στις εγκαταστάσεις του θα παράγονται, επίσης, τόσο το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Puma, όπως και ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο τα οποία θα παρουσιαστούν ως την επόμενη χρονιά.

Οι διαστάσεις του Explorer EV είναι 4.468 χλστμ. μήκος, 1.871 χλστμ. πλάτος και 1.630 χλστμ. ύψος. Σε ό,τι αφορά στο μεταξόνιό του, φτάνει τα 2.767 χλστμ., αριθμός ο οποίος σημαίνει ένα ευρύχωρο εσωτερικό για την κατηγορία του.

Το νέο ηλεκτροκίνητο SUV θα είναι διαθέσιμο τόσο σε δικίνητη (πισωκίνητη) έκδοση όσο και σε τετρακίνητη. Η πρώτη έχει μέγιστη ισχύ 286 ίππους και μέγιστη ροπή 545 Nm, επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα κα η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Στη δεύτερη, οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 340 ίππους. Αυτός που βρίσκεται στον εμπρός άξονα είναι ασύγχρονος και έχει μέγιστη ροπή 134 Nm. Η απόδοση είναι τέτοια που μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, επίσης.

Αρχικά, η Ford θα διαθέτει το Explorer Electric σε δύο εκδόσεις αναφορικά με τις μπαταρίες του. Η δικίνητη διαθέτει συσσωρευτές ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC) ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 82,0 kWh και πραγματικής 77,0 kWh.

Αυτές δίνουν αυτονομία 602 χιλιόμετρα (κατά WLTP) και για να επιτευχθεί αυτή η επίδοση έχει προσεχθεί η αεροδυναμική του αμαξώματος, έχει βελτιωθεί το λογισμικό διαχείρισης της ενέργειας και έχουν δημιουργηθεί ελαστικά ειδικά για το αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, μπορούν να φορτίσουν σε παροχή DC με καλώδιο ισχύος μέχρι 135 kW και σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται 28 λεπτά της ώρας για να πληρωθούν με ενέργεια από από το 10%-80% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητάς τους.

Η τετρακίνητη εκδοχή έχει μπαταρίες πραγματικής ενεργειακής χωρητικότητας 79,0 kWh οι οποίες επιτρέπουν μέγιστη αυτονομία 566 χλμ. (κατά WLTP). Αυτές δύνανται να φορτίσουν σε ταχυφορτιστή DC έως 185 kW και χρειάζονται 26 λεπτά της ώρας από το 10%-80%

Τέλος, προς το τέλος του 2024 το Ford Explorer θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά και με μπαταρίες ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 55 kWh και πραγματικής 52 kWh, ώστε να είναι ακόμα πιο προσιτό στην απόκτησή του. Σε αυτή την έκδοση ο ηλεκτροκινητήρας του θα αποδίδει 170 ίππους.

Στο εμπρός μέρος του, το αμάξωμα του Explorer Electric χαρακτηρίζεται από τη σχεδίαση των φώτων εμπρός και από τη διαμόρφωση της μάσκας. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, όπου τόσο τα εκεί φώτα όσο και ο προφυλακτήρας είναι τα βασικά στοιχεία.

Επίσης, τόσο στην άκρη του καπό όσο και μεταξύ των πίσω φωτιστικών σωμάτων υπάρχει μαύρου χρώματος πλαστική λωρίδα στην οποία έχει ενσωματωθεί ανάγλυφη η ονομασία του μοντέλου.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Ford, το εσωτερικό του έχει διαμορφωθεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό για τους επιβάτες του. Τα καινούργια στοιχεία του είναι το σχήμα του τιμονιού, η κάθετη έγχρωμη οθόνη 14,6 ιντσών και ο αποθηκευτικός χώρος MegaConsole μεταξύ οδηγού και συνοδηγού ο οποίος είναι 17 λίτρα.

Το καινοτόμο χαρακτηριστικό της κεντρικής οθόνης είναι ότι μεταβάλλεται η κλίση της έως και τουλάχιστον 30 μοίρες. Όταν ο οδηγός την φέρει κάθετα, στη βάση της αποκαλύπτεται αποθηκευτικός χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων που ονομάζεται My Private Locker. Όταν βρεθεί στη μέγιστη κλίση της, καλύπτει τον χώρο και ό,τι υπάρχει σε αυτόν. Επίσης, ασφαλίζει όταν ο οδηγός κλειδώσει το όχημα.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό ακόμα και στη βασική έκδοση. Έτσι, το Explorer EV διαθέτει το σύστημα πολυμέσων SYNC Move, θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, ασύρματη σύνδεση smartphone και ασύρματη φόρτιση αυτού. Φυσικά, διαθέτει πολλά συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Προαιρετικά, περιλαμβάνονται ηχοσύστημα της B&O με ηχομπάρα διαμορφωμένη στην κορυφή του ταμπλό, πανοραμική οροφή, τα συστήματα Driver Assist Pack, Assisted Lane Change, Head-up Display κ.ά.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας στον δρόμο από το νέο Ford Explorer Electric ήταν θετικές καθώς το αυτοκίνητο είναι πολύ ήσυχο και με καλή οδική συμπεριφορά. Η ανάρτησή του εμπρός αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Στην πισωκίνητη έκδοσή του, είναι σχετικά σφιχτή αλλά άνετη για τους επιβάτες, η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική και η ευρυχωρία του εσωτερικού πολύ καλή, ιδίως στο πίσω κάθισμα.

Η τετρακίνητη έχει ακόμη λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση η οποία λειτουργεί πιο αποτελεσματικά όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα σε δρόμο με κακό οδόστρωμα, συγκριτικά. Φυσικά, εδώ η επιτάχυνση είναι πιο άμεση. Πάντως, και στις δύο περιπτώσεις η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή και τιμά το παρελθόν της Ford σε αυτόν τον τομέα.

Η ελληνική αντιπροσωπεία της εταιρείας έχει αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Explorer. Η τιμή πώλησης της διακινητής έκδοσης ξεκινά από τις 48.700 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης). Αυτή της τετρακίνητης αρχίζει από τις 57.199 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης).

Τέλος, η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ανακοινώσει και την τιμή πώλησης της έκδοσης του μοντέλου με τις μπαταρίες των 52 kWh η οποία θα είναι διαθέσιμη προς το τέλος του έτους. Αυτή ξεκινά από τις 43.700 ευρώ, χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό