22.6 C
Athens
Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου, 2024

Το νέο Audi e-tron GT είναι ένα ηλεκτρικό αριστούργημα!

Ειδήσεις Ελλάδα

Με την Porsche να παρουσιάζει την ανανεωμένη Taycan πριν από λίγο καιρό, το Audi e-tron GT δεν θα μπορούσε να μην κάνει το ίδιο δεδομένου ότι μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική. Έτσι, έχουμε το νέο e-tron GT που σύμφωνα με την Audi “θέτει νέα στάνταρ στις επιδόσεις” με βελτιώσεις και αναβαθμίσεις σε πολλούς τομείς και μία νέα έκδοση performance στην κορυφή της γκάμας να προσφέρει έως 925 ίππους και κατά συνέπεια, κάνοντας το e-tron GT το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Audi! Ας δούμε όμως το ανανεωμένο μοντέλο από την αρχή ξεκινώντας από την πρόθεση της γερμανικής μάρκας να διαφοροποιήσει την κάθε έκδοση. Το Audi S e-tron GT λοιπόν, εκπροσωπεί την κομψή αθλητικότητα ενώ το RS e-tron GT προσθέτει περισσότερα σπορ στοιχεία μαύρου χρώματος και το κορυφαίο RS e-tron GT performance έρχεται με ματ και ανθρακονημάτινα στοιχεία να καταθέσει τα διαπιστευτήρια του από την πρώτη ματιά!

Με πιο απλά λόγια, το S e-tron GT είναι το λιγότερο επιθετικό από τα τρία με νέους αεραγωγούς στο πλάι του εμπρός προφυλακτήρα, ελαφρώς διαφορετική “singleframe” γρίλια και έναν διακριτικό διαχύτη στο πίσω μέρος. Το επόμενο βήμα είναι το RS e-tron GT που εξοπλίζεται με την τυπικά τρισδιάστατη γρίλια, πιο πολύπλοκο διαχύτη που αντικατοπτρίζει την “πολυδιάστατη αποδοτικότητα” του εμπρός μέρους και λεπίδες σχήματος “L” στο πίσω μέρος ενώ το RS e-tron GT performance προσφέρει προαιρετικά την ματ, ανθρακονημάτινη οροφή και τα επίσης ανθρακονημάτινα στοιχεία “καμουφλάζ” που είναι αποκλειστικά για την συγκεκριμένη έκδοση. Η γκάμα των χρωμάτων περιλαμβάνει πλέον 9 αποχρώσεις με το Nimbus Gray να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά για τα δύο RS μοντέλα και το νέο Bedford Green να προσφέρει μόνο στην κορυφαία, performance έκδοση ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν (με το αντίστοιχο αντίτιμο βέβαια) το Black Optics πακέτο που αντικαθιστά αρκετά διακοσμητικά με μαύρα. Ανανεωμένες είναι και οι ζάντες με την Audi να προσθέτει δύο νέα σχέδια για τα RS μοντέλα με αποκορύφωμα τις σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών που θυμίζουν τις θρυλικές “Avus” που κοσμούσαν το ομώνυμο concept το 1991.

Εξίσου διακριτικές είναι οι επεμβάσεις και στην καμπίνα, όπου την παράσταση κλέβουν τα ανασχεδιασμένα καθίσματα και το νέο τιμόνι που έχει επίπεδο πάνω και κάτω μέρος. Στάνταρ είναι πλέον τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα ανεξαρτήτως έκδοσης ενώ από το πακέτο δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι νέες επενδύσεις, τα νέα χρώματα και τα νέα διακοσμητικά στοιχεία που προσθέτουν χαρακτήρα στο εσωτερικό. Αναβαθμισμένο είναι και το Audi virtual cockpit που παρέχει επιπλέον πληροφορίες και διαθέτει ξεχωριστά γραφικά για τα “RS” μοντέλα ενώ νέα είναι και η πανοραμική ηλιοροφή με την PDLC τεχνολογία που της επιτρέπει να αλλάζει την διαπερατότητα της με το πάτημα ενός κουμπιού.

Κακά τα ψέματα όμως, η ουσία του facelift κρύβεται στα μηχανικά. Καταρχάς, όλα τα e-tron GT εξοπλίζονται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Στην βασική του έκδοση, το S e-tron GT προσφέρει έως 679 ίππους, το RS e-tron GT ανεβάζει τον πήχη στους 856 ίππους και το RS e-tron GT performance τοποθετείται στην κορυφή με έως 925 ίππους. Αντίστοιχοι των δυνατοτήτων των τριών κινητήρων συνόλων είναι και οι χρόνοι που απαιτούνται για το σπριντ στα 100 km/h με το πρώτο να χρειάζεται 3.4 δευτερόλεπτα, το μεσαίο 2.8’’ και το performance μόλις 2.5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στο S e-tron GT στα 245 km/h και στα δύο RS μοντέλα στα 250 km/h. Σωστά επέλεξε η Audi να αναβαθμίσει και το σύστημα πέδησης του e-tron GT με το “S” να διαθέτει τους κλασικούς ατσάλινους δίσκους, τα RS να εξοπλίζονται με δίσκους με επίστρωση tungsten carbide για επιπλέον ανθεκτικότητα και ένα carbon-ceramic σύστημα προαιρετικά διαθέσιμο για ολόκληρη την οικογένεια.

Χάρη στις προόδους που έχουν σημειωθεί στην τεχνολογία, η γερμανική μάρκα κατάφερε να αυξήσει την μέγιστη ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας από τις 84 στις 97 kWh, μειώνοντας παράλληλα το βάρος της κατά 9 κιλά. Στα 625 κιλά δεν την λες σε καμία περίπτωση ελαφριά αλλά κάθε μικρή βελτίωση μετράει, ιδίως όταν συνδυάζεται με αύξηση στην ενεργειακή πυκνότητα της και την αναβάθμιση των δυνατοτήτων φόρτισης κατά 50 kW, στα 320 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία του e-tron GT φορτίζει από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε μόλις 18 λεπτά ενώ με 10 λεπτά φόρτισης ο οδηγός μπορεί να διανύσει έως 280 χιλιόμετρα. Τα νούμερα αυτά έγιναν εφικτά χάρη στη σημαντική διεύρυνση του παραθύρου ταχείας φόρτισης, όπως και την διεύρυνση των θερμοκρασιών που αυτή είναι εφικτή.

Κατά τα άλλα, να αναφέρουμε ότι η αερανάρτηση δύο θαλάμων/δύο βαλβίδων ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό (προαιρετικά διαθέσιμο και ένα ενεργό σύστημα με υδραυλικές αντιστρεπτικές ράβδους) ενώ κατά παραγγελία το e-tron GT είναι διαθέσιμο και με σύστημα τετραδιεύθυνσης που συνδυάζεται με ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Για την ιστορία, να αναφέρουμε κλείνοντας ότι οι τιμές του e-tron GT ξεκινούν για την “S” έκδοση από τα €126.000 στη Γερμανία και καταλήγουν στα €160.500 για την “performance”.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό