18.6 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Το νέο, ηλεκτρικό Renault 5 ξεκίνησε δοκιμές!

Ειδήσεις Ελλάδα

Έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια από την ανακοίνωση της Renault σχετικά με την αναβίωση του “5” ως ένα ολοκαίνουριο και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Δύο χρόνια από τότε που πήραμε μία πρώτη γεύση για το design του επερχόμενου μοντέλου με το ομώνυμο concept. Έπρεπε να κλείσουμε το πρώτο τρίμηνο του 2023 όμως για να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα πρώτα “μουλάρια”. Προφανώς, δεν αναφερόμαστε στα συμπαθή τετράποδα αλλά σε εκείνα τα πρωτότυπα που είναι τεχνικά πανομοιότυπα με το μελλοντικό αυτοκίνητο παραγωγής, τουλάχιστον όσον αφορά στην πλατφόρμα, τον ή τους ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία αλλά όχι εμφανισιακά. Στην περίπτωση της Renault, τα “μουλάρια” χρησιμοποιούν την σιλουέτα του Clio αν και οι πιο παρατηρητικοί θα διακρίνουν την θύρα φόρτισης.

Με πιο απλά λόγια, το Renault 5 ξεκινά έναν εξαιρετικά εντατικό και ιδιαίτερα απαιτητικό κύκλο δοκιμών τόσο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (και θερμοκρασίας) στο Arsjaur της Σουηδίας όσο και σε συνθήκες μέσης ή υψηλής πρόσφυσης στα τεχνικά κέντρα της γαλλικής μάρκας στο Lardy και το Aubevoye. Ειδικότερα όσον αφορά στο Aubevoye, οφείλουμε να σημειώσουμε πως είναι μοναδικό υπό την έννοια ότι μπορεί να προσομοιώσει οποιουδήποτε είδους φορτίο που μπορεί να υποστεί το αυτοκίνητο στα χέρια των πελατών καθώς οι εγκαταστάσεις που εκτείνονται σε επιφάνεια 1.515 στεμμάτων, περιλαμβάνουν 35 πίστες οι οποίες καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικά τούνελ και 18 θαλάμους διάβρωσης, όλα κρυμμένα μέσα στο δάσος ώστε να προφυλάσσονται τα πρωτότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Το νέο Renault 5 θα είναι το πρώτο μοντέλο της Συμμαχίας που θα κάνει χρήση της νέας CMF-B EV αρχιτεκτονικής που θα συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανταγωνιστικότητα του, τόσο στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών, όσο και σε αυτόν της τιμής. Καθώς η CMF-B EV μοιράζεται περίπου το 70% των μερών του με την “συμβατική” CMF-B πλατφόρμα στην οποία βασίζονται τα Clio και Captur, το κόστος παραγωγής της είναι κατά 30% χαμηλότερο σε σύγκριση με αυτό της αρχιτεκτονικής του Zoe. Η νέα, αρθρωτή πλατφόρμα είναι ευκολότερη στην παραγωγή, την εξέλιξη και την βελτιστοποίηση για την επόμενη γενιά των B-segment μοντέλων και επιτρέπει μέσω της ελευθερίας που προσφέρει στην διαμόρφωση του μεταξονίου και των μετατροχίων, την χρήση της σε διάφορους τύπους και στιλ αμαξωμάτων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Renault 5 θα εξοπλίζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, μία διάταξη που σπάνια βλέπουμε σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, η οποία εξασφαλίζει χαμηλότερο κέντρο βάρους με τις μπαταρίες να τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα και κατά συνέπεια, όχι μόνο πιο δυναμικές επιδόσεις αλλά και αυξημένη ακαμψία και μειωμένο θόρυβο, κραδασμούς. Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου Renault 5 δε, θα βασίζεται στον δοκιμασμένο ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο στο Zoe και το Megane E-Tech, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα είναι ο ίδιος καθώς θα επωφελείται από νέα εσωτερική αρχιτεκτονική που συνδυάζει τρία βασικά μέρη: τον μετατροπές DC/DC που μετατρέπει τα 400V της μπαταρίας σε 12V, τον φορτιστή της μπαταρίας και ένα βοηθητικό κουτί που διαχειρίζεται την κατανομή ισχύος. Χάρη σε αυτή την αρχιτεκτονική, ο κινητήρας είναι μικρότερος και ελαφρύτερος – συγκεκριμένα περί τα 20 κιλά ελαφρύτερος σε σύγκριση με αυτόν του Zoe. Η μπαταρία από την άλλη, δεν θα ακολουθεί την λογική αυτής του Zoe με τα 12 modules αλλά θα έχει 4 μεγάλα modules που θα την κάνουν πιο απλή και κατά 15 κιλά ελαφρύτερη, που σημαίνει πως θα χρειάζεται λιγότερο χώρο στην πλατφόρμα με ότι αυτό συνεπάγεται. Το μόνο κακό σε όλα αυτά είναι ότι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2024 για να δούμε το τελικό αποτέλεσμα…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό