24.5 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Το μοναδικό Cerbera Speed 12 είναι το ακριβότερο TVR που πουλήθηκε ποτέ

Ειδήσεις Ελλάδα

O οίκος δημοπρασιών Silverstone Αuctions έβγαλε στο σφυρί πριν λίγες ημέρες το Cerbera Speed 12, και το υψηλότερο bid που έπιασε ήταν 601.500 λίρες Αγγλίας, που με τις σημερινές ισοτιμίες μεταφράζεται σε 699.000 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι -με διαφορά- το μεγαλύτερο που έχει δαπανηθεί ποτέ για ένα αυτοκίνητο της μικρής βρετανικής εταιρίας, δημόσια τουλάχιστον.
Με όνομα κατευθείαν από την ελληνική μυθολογία, το TVR δεν θα μπορούσε να μην έχει γονίδια μύθου. Συγκεκριμένα, αστικού. Το μυστήριο που καλύπτει τον “Κέρβερο” ξεκινά από την ίδια του την ύπαρξη και καταλήγει μέχρι τα νούμερα της ιπποδύναμης. Ή καλύτερα, την έλλειψη αυτών.

Σχεδιασμένο για να συμμετάσχει στην GT-1 κατηγορία των αγώνων αντοχής, το Project 7/12 –εκ του κινητήρα των 7,7 λίτρων και 12 κυλίνδρων- ξεκίνησε με όνειρα και φιλοδοξίες τις δοκιμές εξέλιξης. Αρχικά κατασκευάστηκαν 2 πρωτότυπα, με την προοπτική άλλων 4 αγωνιστικών αυτοκινήτων και περίπου 6 μοντέλων παραγωγής. Ο τότε ιδιοκτήτης της εταιρίας, Peter Wheeler, έκανε λόγο για το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο, «μια μηχανή που θα έβαζε την McLaren F1 στη θέση της».

Δυστυχώς, το αγωνιστικό πρόγραμμα «έπεσε σε τοίχο». Ως κύριοι υπεύθυνοι φωτογραφήθηκαν οι κανονισμοί που άλλαξαν εν μέσω εξέλιξης, όμως σίγουρα έπαιξαν το ρόλο τους και οι χορηγοί που είχαν δεύτερες σκέψεις. Η road car έκδοση ακυρώθηκε και οι προκαταβολές ύψους 100.000 λιρών έκαστος επεστράφησαν στους υποψήφιους ιδιοκτήτες.

Το Cerbera Speed 12, όπως βαφτίστηκε, είχε έναν V12 κινητήρα ο οποίος στην ουσία ήταν δυο βελτιωμένοι και υποκυβισμένοι straight-sixes 4 λίτρων από το «απλό» Cerbera. Ο ακριβής αριθμός των αλόγων μέχρι και σήμερα είναι γρίφος του Ιντιάνα Τζόουνς. Η TVR ανακοίνωνε «πάνω από 800». Μηχανικοί της εταιρίας αποκάλυψαν πως τις δυο φορές που επιχείρησαν να τον μετρήσουν, έσπασε το δυναμόμετρο. Το οποίο «διάβαζε» μέχρι τριψήφια νούμερα.

Τελικά, αναγκάστηκαν να μετρήσουν την κάθε μεριά του V ξεχωριστά φτάνοντας στο αποτέλεσμα των 480 ίππων, ήτοι 960 στο σύνολο. Η αίσθηση, ωστόσο, είναι πως στον «μεταλλαγμένο» στροφαλοφόρο έφταναν αρκετά πάνω από 1.000 άλογα, με τις περισσότερες εικασίες να κάνουν λόγο για λίγο 1.100 «ψιλά». Πάμε τώρα στα της τελικής ταχύτητας. Το αυτοκίνητο ζυγίζει περίπου έναν τόνο και ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.

Για να βάλει την F1 στη θέση της θα έπρεπε να «χτυπήσει» πάνω από 386,3 χλμ/ώρα. Το ανώτερο που έφτασε ήταν κοντά στα 350, όπου και ο κάθιδρος δοκιμαστής “άφησε” γιατί ένιωσε το αυτοκίνητο να “παίζει”. Τα μαθηματικά υποδήλωναν πως θα μπορούσε να ξεπεράσει με άνεση τα 400, κάτι που ωστόσο δεν αποδείχθηκε ποτέ.
Το μόνο σίγουρο είναι πως όποιος τόλμαγε να το οδηγήσει, κατέβαινε με έναν ευμεγέθη λεκέ στο ύψος του καβάλου. Μεταξύ αυτών και ο Tiff Needell. Στο Gran Turismo ήταν ό,τι δυσκολότερο πέρναγε από το analog χειριστήριο, πάνω ακόμα και από το Suzuki Escudo. Ο ίδιος ο Wheeler είχε δηλώσει πως σε δημόσιο δρόμο απλά δεν οδηγείται.

Άγνωστο παραμένει το πόσα διασώζονται. Από τα 6 αγωνιστικά που κατασκευάστηκαν τα 2 καταστράφηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως αιμοδότες ανταλλακτικών για το ένα και μοναδικό one-off road car που παρήγγειλε κάποιος παράφρων το 2003, είναι το συγκεκριμένο.

Τα ανωτέρω ίσχυαν για την race spec έκδοση, η οποία έβριθε αεροδυναμικών βοηθημάτων. Το road car δεν έχει τίποτα από αυτά. Βάλε με το μυαλό σου… Το μοναδικό TVR Cerbera Speed ​​12 που μπορεί να κινηθεί σε δημόσιο δρόμο είναι ικανό να σε δολοφονήσει ακόμα και με τον κινητήρα σβηστό! Από απόσταση!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό