25.2 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Τελεσίγραφο από την ιταλική κυβέρνηση στην Stellantis

Ειδήσεις Ελλάδα

Ο άτυπος πόλεμος ανάμεσα στην Stellantis και την ιταλική κυβέρνηση συνεχίζεται αμείωτος με τον υπουργό βιομηχανίας της Ιταλίας να αναφέρει την περασμένη εβδομάδα ότι περιμένει από την Stellantis να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών, ειδάλλως η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να αποδεσμεύσει τα κεφάλαια που αξίζει να αναφέρουμε ότι προέρχονται από το ταμείο ανάκαμψης από την πανδημία COVID-19 και αγγίζουν τα €370 εκατομμύρια! Βλέπεις, η Stellantis μέσω της κοινοπραξίας ACC που εκτός από την ίδια περιλαμβάνει την TotalEnergies και την Mercedes-Benz, είχε υποσχεθεί την κατασκευή ενός “gigafactory” μπαταριών στην Ιταλία και άλλων δύο σε άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά τόσο αυτό στην γείτονα χώρα όσο και αυτό που θα κατασκευαζόταν στην Γερμανία μπήκαν στον πάγο.
Οι λόγοι είναι προφανείς και δεν υπάρχει σκοπιμότητα ή άλλου είδους… δράκοι. Ο ρυθμός με τον οποίο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αυξάνουν το μερίδιο αγοράς δεν είναι αυτός που ήλπιζαν ή εύχονταν οι κατασκευαστές ενώ παράλληλα, η Stellantis έχει αποφασίσει να αλλάξει το σημείο εστίασης της σε μπαταρίες χαμηλότερου κόστους που θα της επιτρέψουν να καθιερωθεί ευκολότερα (και) στις entry-level κατηγορίες. Όλα αυτά όμως έχουν ελάχιστη σημασία για την ιταλική κυβέρνηση που μέσω του Υπουργού Adolfo Urso εξέφρασε την δυσαρέσκεια της.

“Η Stellantis πρέπει να μας δώσει μία απάντηση και πρέπει να το κάνει σύντομα. Αν η Stellantis δεν έχει θετική ανταπόκριση εντός των επόμενων ωρών, θα μετακινήσουμε τα κεφάλαια αλλού. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε αυτά τα κεφάλαια επειδή η Stellantis δεν τηρεί τις δεσμεύσεις της.”
Δήλωσε σε έντονο ύφος ο Urso. Η Stellantis από την άλλη, ανέφερε ότι σε αυτή τη φάση αναβαθμίζει τα πλάνα της για το gigafactory στο Termoli της Ιταλίας, όπως και αυτό της Γερμανίας για να εισάγει νέα τεχνολογία στην παραγωγή των κυψελών και των modules ώστε να συμβαδίζει με την εξέλιξη της αγοράς ενώ στο ενδιάμεσο, έχει πάρει κάποιες αποφάσεις που θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγής εξαρτημάτων που προορίζονται για υβριδικά κινητήρια σύνολα. Η επένδυση για την κατασκευή του gigafactory στην Ιταλία που θα βασίζεται στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις παραγωγής κινητήρων στο Termoli αγγίζει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένων των 370 εκατομμυρίων των ευρωπαϊκών πόρων που επί της ουσίας πρόκειται για δωρεάν χρήματα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι από την πλευρά της η ιταλική κυβέρνηση δεν μοιάζει διατεθειμένη να ρίξει τους τόνους  – αυτό που δεν ξέρουμε είναι αν θα απαντήσει ο όμιλος Stellantis και τη μορφή που θα πάρει η απάντηση του.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό