21.1 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Τα κόλπα των Κινέζων για να ενισχύουν τις βιομηχανίες τους

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε στη δημοσιότητα τα πορίσματά της από την εννεάμηνη έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις της κινεζικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, ρίχνοντας φως στον τρόπο υπολογισμού των δασμών και στα στοιχεία που υποστηρίζουν αυτή την υψηλού προφίλ εμπορική υπόθεση.

Η έκθεση υπογραμμίζει την έλλειψη συνεργασίας από την κινεζική κυβέρνηση και την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC, στην οποία ανήκει η βρετανική μάρκα MG.

Αυτή η μη συνεργασία οδήγησε την SAIC να αντιμετωπίσει τον υψηλότερο δασμολογικό συντελεστή 37,6%, σε σύγκριση με χαμηλότερους συντελεστές για τις BYD και Geely, οι οποίες ήταν πιο συνεργάσιμες.

Αυτοί οι προσωρινοί δασμοί, που ισχύουν από τις 5 Ιουλίου, προστίθενται στον συνήθη εισαγωγικό δασμό 10% της ΕΕ, κλιμακώνοντας τις εντάσεις με το Πεκίνο, το οποίο απείλησε με αντίποινα.

Η έκθεση θα χρησιμεύσει ως υπεράσπιση της Επιτροπής εάν η Κίνα προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

Ένα βασικό τμήμα της έκθεσης αναλύει τις κινεζικές κρατικές επιδοτήσεις ανά εταιρεία.

Για την SAIC, οι επιδοτήσεις ανήλθαν σε 34,4%, συμπεριλαμβανομένων δανείων από κρατικές τράπεζες, επιχορηγήσεων, κινήτρων πώλησης EV, φθηνής γης και μπαταριών σε χαμηλότερες τιμές.

Οι επιδοτήσεις για τις BYD και Geely υπολογίστηκαν σε 15,1% και 19,72%, αντίστοιχα.

Η SAIC αμφισβήτησε τους υπολογισμούς των τιμολογίων, ισχυριζόμενη ότι η Επιτροπή αγνόησε ορισμένες από τις πληροφορίες που υπέβαλε.

Η κινεζική κυβέρνηση επέκρινε επίσης τις πρωτοφανείς λεπτομέρειες που ζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας.

Η έκθεση της Επιτροπής υπογραμμίζει την υπεκφυγή της SAIC και την έλλειψη συνεργασίας από τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κρατική στήριξη των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των φθηνών δανείων, της φθηνής γης και της βοήθειας για το κόστος των μπαταριών, αποτελεί άμεση απειλή για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αυτός ο στενός κυβερνητικός έλεγχος εμποδίζει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να λειτουργούν ως κανονικές εταιρείες δυτικού τύπου, αλλά αντιθέτως λειτουργούν ως κυβερνητικές προεκτάσεις.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό