15.6 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ταξιδιάρικο σουπερμίνι με χώρους για μια μικρή οικογένεια

Ειδήσεις Ελλάδα

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουριο Skoda Fabia με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 110 ίππων που διακρίνεται σε άνεση, χώρους, οικονομία και επιδόσεις.

Αν υπάρχει μια κατηγορία αυτοκινήτων που αντιστέκεται ακόμη στην επέλαση των SUV, αυτή είναι τα σουπερμίνι (segment B). Και είναι απόλυτα φυσιολογικό, αφού οι εκπρόσωποι της συγκεκριμένης κατηγορίας συνδυάζουν κόμπακτ διαστάσεις για ευελιξία με επαρκείς εσωτερικούς χώρους, μεγάλη οικονομία και ικανοποιητικές επιδόσεις από αποδοτικούς κινητήρες μικρού κυβισμού, καθώς και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, σε λογικές τιμές αγοράς.

Υπάρχει φυσικά πληθώρα προτάσεων στα σουπερμίνι. Άλλα διακρίνονται σε πρακτικότητα, άλλα σε ντιζάιν, άλλα σε οικονομία και άλλα σε οδική συμπεριφορά. Είναι λίγα αυτά που τα καταφέρνουν παντού πολύ καλά, και ένα από αυτά είναι το νέο Skoda Fabia.

Skoda Fabia 1.0 TSI: Σχεδίαση

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η τέταρτη γενιά του τσέχικου σουπερμίνι χαρακτηρίζεται αναμφίβολα όμορφη. Το χάτσμπακ αμάξωμα ξεχωρίζει με τις δυναμικές του γραμμές και το αεροδυναμικό του σχήμα – έχει μάλιστα τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία (cd 0,28).

Το εμπρός μέρος υιοθετεί αρμονικά την πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda, όπως αυτή εκφράζεται κυρίως με την επιβλητική πολύγωνη μάσκα, ενώ το ανάγλυφο πίσω μέρος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα νομίζουμε πως είναι ένα από τα πιο όμορφα που υπάρχουν σε σουπερμίνι.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Skoda Fabia 1.0 TSI: Εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα, η αίσθηση που αποπνέει το τσεχικό σουπερμίνι είναι αυτή ενός μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου, ειδικά στην πλούσια έκδοση Style που δοκιμάσαμε.

Στοιχεία όπως η όμορφη υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό, ο προσεγμένος διάκοσμος με τα χρωματιστά ένθετα και τα ποιοτικά υλικά, προσδίδουν μια αύρα πολυτέλειας που δεν συναντάς συχνά στην κατηγορία.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Συμβάλλει βέβαια και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ που διαμορφώνεται ως προς τις ενδείξεις, αλλά και η οθόνη αφής του infotainment των 8’’ (στάνταρ) έως 9,2’’ (προαιρετικά), η οποία φροντίζει για όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple CarPlay), πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Το κορυφαίο (και προαιρετικό) σύστημα πολυμέσων 9,2’’ Amundsen που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, διαθέτει επίσης λειτουργία αναγνώρισης χειρονομιών και την ψηφιακή βοηθό Laura που μιλάει 15 γλώσσες, μεταξύ των οποίων και Ελληνικά. Μόλις εξοικειωθείς μαζί της, ανακαλύπτεις ότι μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη. Κάποιες φορές ωστόσο που μιλάς αλλού, θεωρεί πως απευθύνεσαι σε εκείνη και αρχίζει να σε ρωτάει πώς μπορεί να σε βοηθήσει. Την πρώτη φορά θα χαμογελάσεις, τις υπόλοιπες απλώς θα “προσπεράσεις”.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Κάτι ακόμη που απαιτεί εξοικείωση, είναι το γεγονός πως κάποιοι διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού υπάρχουν στο ταμπλό, ενώ περισσότερες επιλογές κρύβονται μέσα στο μενού της οθόνης.

Πέρα από όμορφη, καλοφτιαγμένη και πλούσια εξοπλισμένη, η καμπίνα του Fabia είναι και πολύ πρακτική. Οι χώροι είναι πολύ μεγάλοι για τέσσερις ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι πλούσιος, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, ενώ το πορτμπαγκάζ κέρδισε 50 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον την κορυφαία για την κατηγορία τιμή των 380 lt. Διακρίνεται επίσης για το εντελώς τετραγωνισμένο και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Στην πρακτικότητα του νέου Fabia συμβάλλουν επίσης μια σειρά από έξυπνες ιδέες που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη, όπως η ομπρέλα στην ειδική θήκη που υπάρχει στην πόρτα του οδηγού, οι δύο τσέπες για smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, ή τα πλαστικά στηρίγματα για μικρά αντικείμενα στο πορτμπαγκάζ.

Skoda Fabia 1.0 TSI: Επιδόσεις

Η αποκάλυψη στο νέο Fabia είναι το πόσο ταξιδιάρικο είναι. Χαρακτηριστικό στο οποίο συντελούν αφενός το στιβαρό πλαίσιο, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω, αφετέρου ο κινητήρας 1.0 TSI.

Τα επίσημα τεχνικά στοιχεία αναφέρουν ισχύ 110 ίππων και ροπή 200 Nm. Στην πράξη, ο τρικύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας έχει σθένος και πυγμή για να κινεί με ασύλληπτες ταχύτητες το τσέχικο σουπερμίνι. Σύμφωνα με τη Skoda, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,7’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 km/h, νούμερα που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Είναι εντυπωσιακή η ευκολία με την οποία το Fabia πιάνει και διατηρεί πολύ υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, καλύπτοντας σε ελάχιστο χρόνο μεγάλες αποστάσεις.

Το μόνο που θα θέλαμε, είναι περισσότερη αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές (κάτω από τις 2.000 rpm), που θα προσέδιδε στο μικρό Skoda περισσότερη ζωντάνια στην πόλη.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Προφανώς αυτό έχει να κάνει με τις ρυθμίσεις που έχουν επιλεγεί για λόγους οικονομίας καυσίμου και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Η μέση τιμή κατανάλωσης που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,5 lt/100 km, όχι πολύ μακριά από τα 5,1 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Παράλληλα, τα 117 g CO2/km εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη κυκλοφορία καθημερινά στον Δακτύλιο.

Skoda Fabia 1.0 TSI: Οδική συμπεριφορά

Όπως είπαμε και παραπάνω, το στιβαρό πλαίσιο είναι το δεύτερο συστατικό του εξαιρετικά ταξιδιάρικου χαρακτήρα που διακρίνει το νέο Fabia. Το μικρό Skoda κινείται παντού με περίσσεια άνεση και ασφάλεια εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες, προσφέρει ποιοτική κύλιση και σου χαρίζει αυτοπεποίθηση για να κινηθείς γρήγορα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές.

Παράλληλα, η πλατφόρμα MQB-A0 στην οποία βασίζεται το νέο μοντέλο κατέστησε δυνατή την υιοθέτηση συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης από μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως τα Travel Assist, Park Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και Maneuver Assist.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Τέλος, η τελευταία γενιά του μοντέλου μπορεί να εξοπλιστεί με έως και 9 αερόσακους: μετωπικούς, εμπρός & πίσω πλευρικούς, κεφαλής και γονάτων οδηγού.

Skoda Fabia 1.0 TSI: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Το Skoda Fabia στην τέταρτη γενιά του είναι πιο επίκαιρο και ολοκληρωμένο από ποτέ. Στιλάτο και ποιοτικά φτιαγμένο, προσφέρει κορυφαίους χώρους που θα μπορούσαν να βολέψουν ακόμη και μια μικρή οικογένεια, έχει καμπίνα με φινέτσα και πλούσιο εξοπλισμό για τον πλέον απαιτητικό και μπορεί να καλύψει κάθε διαδρομή, είτε στην πόλη είτε μακρινή, με παραδειγματική ασφάλεια, άνεση, ταχύτητα και οικονομία. Είναι ένα πραγματικό μπαλαντέρ, τόσο στη γκάμα της Skoda όσο και στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Skoda Fabia 1.0 TSI: Τεχνικά* / Τιμή

Κινητήρας / Καύσιμο: 999 κ.εκ. / Turbo βενζίνης
Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 110 ίπποι
Ροπή: 200 Nm
0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Κατανάλωση: 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Μήκος: 4,1 m
Βάρος: 1.100 kg
Πορτμπαγκάζ: 380 lt
Ελαστικά: 195/55 R16 91V
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή (από / έκδοση δοκιμής): 17.500 € (Ambition) / 18.990 € (Style)

*Στοιχεία κατασκευαστή

Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI
SKODA / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό