27.1 C
Athens
Δευτέρα, 1 Ιουλίου, 2024

Τέλος τα MPV για τη Citroen.

Ειδήσεις Ελλάδα

Μία ιστορία που κράτησε 28 ολόκληρα χρόνια φτάνει στο τέλος της. Η αγάπη του κόσμου για τα minivans ξεθύμανε καθώς το αγοραστικό κοινό έχει στρέψει την προσοχή του στα SUVs και ένας προς έναν οι κατασκευαστές καταργούν τις προτάσεις τους στην συγκεκριμένη κατηγορία. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της Citroen που αποφάσισε να τερματίσει την παραγωγή του Grand C4 SpaceTourer τον ερχόμενο Ιούλιο και φυσικά, να μην αντικαταστήσει το εν λόγω μοντέλο. Επίσημα, η γαλλική εταιρία κάνει λόγο για “προσδοκίες που αλλάζουν αναφορικά με τον μοντερνισμό, το στιλ και την χρήση” που σημαίνει πρακτικά και… ωμά ότι ο κόσμος έχει γυρίσει την πλάτη στα MPV και οι πωλήσεις τους αυτή τη στιγμή δεν είναι αρκετές ώστε να δικαιολογούν την παρουσία τους στο portfolio μίας μάρκας.Η αρχή για την Citroen έγινε το 1994 με το λανσάρισμα του Evasion – ενός επταθέσιου αυτοκινήτου με συρόμενες πόρτες και έμφαση στην πρακτικότητα. Το Evasion ανανεώθηκε το 1998 πριν καταργηθεί το 2002 έπειτα από περισσότερες από 120.000 πωλήσεις και την θέση του πήρε το μεγαλύτερο C8 που έμεινε στην αγορά μέχρι τον Ιούνιο του 2014 έχοντας πουλήσει όλα αυτά τα χρόνια περισσότερα από 150.000 αυτοκίνητο. Το “hit” της Citroen στην κατηγορία των MPVs όμως ήταν το Xsara Picasso που παρουσιάστηκε το 1998, λανσαρίστηκε στην αγορά τον επόμενο χρόνο και δεν καταργήθηκε μέχρι το 2012. Ήταν το μοντέλο που σύμφωνα με την Citroen “πήγε την κατηγορία σε μία νέα διάσταση” με τις καμπύλες του αμαξώματος, το ευρύχωρο εσωτερικό και τις πολυάριθμες λύσεις για την αποθήκευση. Χαρακτηριστικό της νέας διάστασης στην οποία αναφέρεται η Citroen είναι και το γεγονός ότι το Xsara Picasso πούλησε 180.000 αυτοκίνητα κατά τον πρώτο χρόνο του στην αγορά – συνολικά, ξεπέρασε τα 1.760.000 αυτοκίνητα!Το 2006 ήρθε το C4 Picasso, διαθέσιμο τόσο ως 5-θέσιο όσο και ως 7-θέσιο που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2020 με το όνομα C4 SpaceTourer. Με πιο δυναμικό σχεδιασμό, ενδιαφέρουσες λύσεις όσον αφορά στην εργονομία,  άφθονους χώρους για τους επιβάτες και το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία ελέω των αυξημένων εξωτερικών διαστάσεων, νέες τεχνολογίες και πληθώρα εξοπλισμού άνεσης και πολυτέλειας, το C4 Picasso άφησε το στίγμα του στην αγορά και το κοινό αναγνώρισε την αξία του αγοράζοντας 891.000 αυτοκίνητα από το 2006 έως το 2013! Το 2007 μάλιστα, τα MPVs της Citroen ήταν στο ζενίθ τους με την Xsara Picasso να καταγράφει 115.000 πωλήσεις και το C4 Picasso άλλες 215.000! Ακόμα και μέσα στην τρέλα των SUVs όμως, το C4 SpaceTourer που λανσαρίστηκε το 2013 πρώτα ως C4 Picasso, κατάφερε να πουλήσει 732.000 αυτοκίνητα, σταθερά γύρω στα 120.000 αυτοκίνητα ετησίως από το 2014 έως το 2017, οπότε και αφίχθη το C5 Aircross. Τώρα, η Citroen προσφέρει διαφορετικές λύσεις για άνεση, χώρους και προσιτές τιμές με το C5 Aircross, το νέο C5 X και τα ηλεκτρικά e-SpaceTourer και e-Berlingo.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό