Home Auto • Moto Στο σφυρί ένα σπάνιο πρωτότυπο της BMW 850 CSi

Στο σφυρί ένα σπάνιο πρωτότυπο της BMW 850 CSi

Ειδήσεις Ελλάδα

H 850 CSi ήταν η κορυφαία και πιο ποθητή έκδοση της Σειράς 8, με το λανσάρισμα της να γίνεται πριν 30 χρόνια και πρακτικά αποτέλεσε την M έκδοση της περίφημης 8-αρας.

Η BMW πούλησε 30.621 αυτοκίνητα της Σειράς 8, εκ των οποίων περίπου τα 2/3 φορούσαν τον V12 κινητήρα, ενώ μόλις η μια στις έξι ήταν εφοδιασμένη με χειροκίνητο κιβώτιο. Την κορυφαία 850 CSi έκδοση αγόρασαν μόνο 1.510 τυχεροί στα τέσσερα χρόνια που ήταν στην παραγωγή. Αυτή ήρθε στα τέλη του 1996, επειδή ο S70 κινητήρας που φορούσε δεν μπορούσε να τροποποιηθεί ώστε να συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς εκπομπών χωρίς ουσιαστικό ανασχεδιασμό.

Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο είναι ένα αρκετά ιδιαίτερο παράδειγμα της 850 CSi. Επιλέχθηκε από τη γραμμή παραγωγής της 850 το 1990 και χαρακτηρίστηκε ως όχημα ανάπτυξης από την BMW, όντας ένα πρωτότυπο προπαραγωγής της κορυφαίας έκδοσης. Είναι εξοπλισμένο με τον 5,6-λίτρων κινητήρα ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα (S70B56), που συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας απέδιδε 381 άλογα και 550 Nm ροπής, με το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 1.790 κιλά.
Έφυγε από το εργοστάσιο βαμμένο στο μοναδικό Drake Brown μεταλλικό χρώμα, με την καμπίνα να είναι ντυμένη σε καφέ Sandbeige και μαύρο δέρμα. Ταξινομήθηκε για πρώτη φορά από την BMW στις 24 Ιανουαρίου 1990 και έμεινε σε αυτήν μέχρι τις 11 Ιουνίου 1993, καθώς μετά το αυτοκίνητο διαγράφηκε. Ωστόσο, αργότερα, αυτό το πρωτότυπο της 850 CSi πουλήθηκε στον Βενεζουελανό οδηγό αγώνων Johnny Cecotto και εξήχθη στη πατρίδα του.

Σήμερα, η εν λόγω 850 CSi διατηρεί τον εργοστασιακό της χρωματικό συνδυασμό, με το οδόμετρο να γράφει μόλις 8.643 χλμ. Ως μέρος της συλλογής του Cecotto, το αυτοκίνητο αποτέλεσε μέρος του μουσείου του φημισμένου οδηγού, ο οποίος είναι ο ένας από τους τρεις οδηγούς αγώνων στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού που έχει αγωνιστεί με επιτυχία τόσο στην F1, όσο και στην κορυφαία κατηγορία των μηχανών (σημερινό Moto GP), με τους άλλους δύο να είναι οι John Surtees και Mike Hailwood.
Το αυτοκίνητο θα βγει στο “σφυρί” στο Μόναχο από τον οίκο RM Sotheby’s, στις 26 Νοεμβρίου, χωρίς να έχει οριστεί επιθυμητή τιμή πώλησης, ούτε εκτιμώμενη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Exit mobile version