Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση το πρώτο εξάμηνο του 2024, με μόλις το 12,5% της αγοράς να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά, δυσκολεύοντας την επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2 για το 2025.
Η μείωση αυτή οφείλεται στην απόσυρση κρατικών κινήτρων και στο υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η πίεση αυξάνεται λόγω ανταγωνισμού από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η ACEA, εκπρόσωπος των ευρωπαϊκών κατασκευαστών, ζητά από την ΕΕ αναθεώρηση των κανονισμών για τις εκπομπές CO2, προτείνοντας να μεταφερθεί από το 2026 στο 2025.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW και η Renault, κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ αν δεν επιτύχουν τους στόχους.
Ο Luca de Meo, CEO της Renault, υποστηρίζει την ανάγκη ευελιξίας, ενώ ο Oliver Blume της VW δηλώνει ότι οι στόχοι πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να αποφευχθούν τα πρόστιμα.
Ωστόσο, ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, επιμένει ότι οι στόχοι πρέπει να παραμείνουν για να αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση.
Με τη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά, οι κατασκευαστές βρίσκονται υπό πίεση να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς κανονισμούς, καθώς η προοπτική απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 παραμένει κρίσιμη.