18.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Πρώτες εντυπώσεις από το νέο SUV κουπέ Renault Arkana στην Ελλάδα

Ειδήσεις Ελλάδα

Τι ακριβώς είναι τα SUV κουπέ; Με λίγα λόγια τα SUV των οποίων η οροφή χαμηλώνει αρκετά στο πίσω μέρος ώστε να δικαιολογήσει ως ένα σημείο τον ορισμό του κουπέ. Και ενώ μέχρι πρότινος αυτά τα αμαξώματα τα συναντούσαμε στις premium κατηγορίες (π.χ. Mercedes GLC Coupe, Audi Q3 Sportback, BMW X4 κ.α.) η Renault τολμά και μπαίνει στα ίδια λημέρια με μία διάθεση εκδημοκρατισμού.
Αρχικά το Arkana είχε προκαλέσει κάποια αίσθηση, όπως και το ότι η Renault το προόριζε για την αγορά της Ρωσίας. Πολύ νωρίς όμως οι Γάλλοι διαπίστωσαν την δυναμική του και αποφάσισαν να προχωρήσουν στο λανσάρισμα του και στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Μάλιστα, σε αρκετές από αυτές αποτελεί πλέον τη ναυαρχίδα της μάρκας μιας και το Kadjar από τα μέσα του 2022 θα παραδώσει την σκυτάλη στη νέα γενιά.

Από κοντά το Arkana είναι πιο ελκυστικό και σικ από ότι φαίνεται στις φωτογραφίες. Τα 4,57 μέτρα του χορταίνουν το μάτι, ενώ η σχεδίαση του μας παραπέμπει στα πιο πρόσφατα μοντέλα της γκάμας και ίσως περισσότερο στο Megane. Ταυτόχρονα, η μεγάλη απόσταση των 20,0 εκατοστών από το έδαφος (σ.σ. το Dacia Duster έχει 21,0) ενισχύει το στυλ SUV και τα απροβλημάτιστα περάσματα πάνω από τις λακκούβες.
To χαμήλωμα της οροφής έχει γίνει με επιτυχία, τόσο από αισθητικής άποψης όσο και από πρακτικής καθώς οι χώροι στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά μεγάλοι, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το μεταξόνιο των 2.720 χιλιοστών. Ειδικότερα για τους πίσω επιβάτες δεν τίθεται κανένα θέμα τόσο για τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, όσο και για αυτόν για τα γόνατα τους. Όσο για τις αποσκευές το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 513 λίτρα (483 στην φουλ υβριδική E-Tech), ενδεικτικό της ευρυχωρίας του Arkana.

Και αφού μιλήσαμε για τα χωροταξικά περνάμε στις εμπρός θέσεις όπου οδηγός και συνοδηγός αντικρίζουν ένα σχετικά γνώριμο ταμπλό με δύο οθόνες -του πίνακα οργάνων των στάνταρ 7,0 και προαιρετικά 10,2 ιντσών και την οθόνη αφής των 9,3 ιντσών- να παραπέμπουν στο Captur. Τα υλικά είναι πιο προσεγμένα ώστε η αίσθηση να είναι πιο upper class, η θέση οδήγησης βολική, οι θήκες για μικρό-αντικείμενα αρκετές, όπως και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας με ασύρματη θέση φόρτισης για το smartphone.
Η πρώτη μας επαφή έγινε με μια σύντομη διαδρομή από τα κεντρικά της Renault – Teoren προς το Λουτράκι με την βασική έκδοση, αυτή με τον τετρακύλινδρο 1.3 TCe με τους 140 ίππους και τα 260 Nm. Έχει στάνταρ ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V και είναι το ίδιο σύνολο που τοποθετείται και στο νέο Nissan Qashqai. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με το Arkana να παρουσιάζει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μεγάλη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Το σπορ κουπέ περιτύλιγμα ταιριάζει γάντι και στο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου με την ανάρτηση να έχει σφιχτό set-up, δίχως όμως να αντιδρά ξερά και να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Πολύ καλό σε πληροφόρηση και το άμεσο τιμόνι, ενώ το «βάρος» του (όπως η απόκριση του κινητήρα και η λειτουργία του αυτόματου EDC-7 κιβωτίου) μεταβάλλεται ανάλογα και με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. 

Αυτά για το Arkana που προσφέρεται σε μια πολύ καλή τιμή πώλησης αν ληφθεί υπόψη ο πλήρης εξοπλισμός και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων. Οι τιμές για την έκδοση 1.3 TCe ξεκινούν από τις 25.290 ευρώ.
Από πιο ψηλά -από τις 29.390 ευρώ- ξεκινά η φουλ υβριδική E-Tech με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.600 κ.εκ. ισχύος 145 ίππων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα μίζας/ γεννήτριας και ένα ενσωματωμένο στο κιβώτιο), καθώς και με μπαταρία 1,2 kWh για ανάκτηση ενέργειας και ηλεκτρική κίνηση. Σύμφωνα με την Renault προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση (έως 40%) και ηλεκτροκίνηση (έως 80%, σε ταχύτητες έως 75 χλμ./ώρα) σε αστικό περιβάλλον.

Πρόκειται για το ίδιο υβριδικό σύστημα (τολμώ να πω από την εμπειρία μου με το Clio πως λειτουργεί πιο αποδοτικά ακόμη και από της Toyota) που είναι τόσο προηγμένο για να προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε σύντομα από τις σχετικές μας δοκιμές, τόσο με το βασικό όσο και με το πλήρως υβριδικό Arkana.
Οι τιμές πώλησης ανά έκδοση του Arcana έχουν ως εξής:

3 TCe 140hp EXPRESSION EDC Hybrid MHEV: 25.290 ευρώ
3 TCe 140hp EXPRESSION PLUS EDC Hybrid MHEV: 25.590 ευρώ
3 TCe 140hp DYNAMIC EDC Hybrid MHEV: 27.790 ευρώ
E-TECH 145hp EXPRESSION: 29.390 ευρώ
E-TECH 145hp DYNAMIC: 31.890 ευρώ

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό