25.6 C
Athens
Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

Προνομιακό δασμολογικό καθεστώς εξασφάλισε η Tesla

Ειδήσεις Ελλάδα

Μία πολύ σημαντική υποχώρηση αποφάσισε να κάνει η Ευρωπαϊκή Κομισιόν όσον αφορά στους δασμούς που θα επιβάλλει στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα καθώς μείωσε δραστικά την… ποινή στα μοντέλα συγκεκριμένων εταιριών με πρώτη και καλύτερη την Tesla που θα δει τους επιπλέον δασμούς που επέβαλε η Κομισιόν έπειτα από τα πρώτα ευρήματα της σχετικής έρευνας να μειώνονται από το 20.8%, στο 9%. Όπως κάθε φορά, να τονίσουμε ότι οι δασμοί στους οποίους κατέληξε η Κομισιόν είναι επιπλέον του στάνταρ 10% που αφορά στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τρίτες χώρες και οι κατασκευαστές έχουν δικαίωμα να καταθέσουν ένσταση ή να ζητήσουν επανεξέταση της περίπτωσης τους, με άλλα λόγια να συνεργαστούν με την Ευρώπη ώστε να πετύχουν ένα ευνοικότερο καθεστώς.
Αυτό ακριβώς έκανε η Tesla που ζήτησε από την Κομισιόν να υπολογίσει εκ νέου τους δασμούς της βασιζόμενη στις επιδοτήσεις που όντως έλαβε. Η Κομισιόν επιβεβαίωσε ότι η Tesla όντως έλαβε μικρότερες επιδοτήσεις από την κινέζικη κυβέρνηση και μείωσε τους πρόσθετους δασμούς στο 9%, επαναλαμβάνοντας ωστόσο ότι εξακολουθεί να πιστεύει ότι η κινέζικη παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έχει επωφεληθεί από εκτενείς επιδοτήσεις και ως εκ τούτου προτείνει τιμωρητικούς δασμούς που αγγίζουν το 36.3% σε άλλες εταιρίες οι οποίες δεν συνεργάστηκαν με τις αρχές στην έρευνα. Εννοείται ότι το Πεκίνο εκφράζει με κάθε ευκαιρία την δυσαρέσκεια του στις κινήσεις της Ευρώπης, όπως έκανε πρόσφατα και με πιο επίσημο τρόπο μέσω του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, αν και δεν ανεβάζει υπερβολικά τους τόνους δηλώνοντας πως ελπίζει ότι η Κομισιόν θα επισπεύσει την διερεύνηση πιο ορθολογικών λύσεων.

Η Tesla όμως δεν είναι η μοναδική εταιρία της οποίας οι επιπλέον δασμοί επανεξετάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν η αναθεώρηση τους προς τα κάτω. Η BYD για παράδειγμα θα δει τα μοντέλα της να επιβαρύνονται με 17.0% και όχι με 17.4% ενώ το ποσοστό για την Geely μειώθηκε από το 19.9% στο 19.3% και για την SAIC από το 37.6% στο 36.3%. Αναφέρεται επίσης ότι οι κινέζικες φίρμες που διατηρούν κοινοπραξίες με ευρωπαίους κατασκευαστές ίσως να δικαιούνται χαμηλότερους δασμούς από τις εταιρίες στις οποίες ενσωματώνονται με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Seat που περιμένει για το Cupra Tavascan, το οποίο παράγεται στην Κίνα από μία κοινοπραξία, χαμηλότερους δασμούς από το 21.3% ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την Mini που έχει καταταχθεί στις “συνεργαζόμενες εταιρίες” και πιστεύει πως πληροί τις προϋποθέσεις για δασμούς της τάξης του 21.3% έναντι του 37.6% που είχε ανακοινώσει η Κομισιόν τον περασμένο μήνα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό