23.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Πανευρωπαϊκές αλλαγές σε διπλώματα οδήγησης και ποινές!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Ευρώπη νιώθει ότι έχει χάσει τον δρόμο της στο θέμα της οδικής ασφάλειας και είναι έτοιμη να παρουσιάσει μία σειρά αλλαγών σε διπλώματα οδήγησης, όρια και ποινές οι οποίες θα ισχύσουν πανευρωπαϊκά με στόχο τον υποδιπλασιασμό των θανάτων εξαιτίας δυστυχημάτων μέχρι το 2030 και τον μηδενισμό τους (ιδανικά) μέχρι το 2050. Ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στην άσφαλτο σε ολόκληρη την Ευρώπη μειώθηκε από τους 51.400 το 2001 στους 18.800 το 2020 αλλά εκείνη η χρονιά ήταν μία πολύ ειδική περίπτωση λόγω των περιορισμών που ίσχυαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μόλις πέρασαν τα lockdowns και τα αυτοκίνητα και οι πεζοί επέστρεψαν στους δρόμους, αυξήθηκαν και οι θάνατοι με προκαταρκτικά στοιχεία να αναφέρουν πως 20.600 άνθρωποι πέθαναν στους δρόμους της Ευρώπης το 2022. Η αύξηση αυτή οδήγησε τους νομοθέτες στην επανεξέταση των μέτρων που αφορούν στην έκδοση νέων διπλωμάτων οδήγησης και την τιμωρία των επικίνδυνων οδηγών.

Όσον αφορά στο πρώτο μέρος, η Ε.Ε. εξετάζει την καθιέρωση ενός νέου, ψηφιακού διπλώματος οδήγησης το οποίο θα αναγνωρίζεται από όλα τα κράτη-μέλη. Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, το ελάχιστο όριο ηλικίας για την έκδοση διπλώματος οδήγησης θα μειωθεί στα 17 έτη αλλά οι νέοι οδηγοί δεν θα έχουν δικαίωμα να οδηγήσουν μόνοι τους, χωρίς την παρουσία κάποιου ενήλικου οδηγού στο όχημα, μέχρι το 18ο έτος τους ενώ το ίδιο θα ισχύει και για τα επαγγελματικά, σε μία προσπάθεια της Ε.Ε. να προσελκύσει νέους ανθρώπους σε έναν επαγγελματικό κλάδο που τους έχει ανάγκη. Ταυτόχρονα με την μείωση του ορίου ηλικίας όμως, η Κομισιόν προτείνει αυστηρότερα μέτρα επιτήρησης όπως για παράδειγμα η μηδενική κατανάλωση αλκοόλ για τουλάχιστον δύο χρόνια μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, η Κομισιόν δουλεύει πάνω σε ένα νέο σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στα κράτη-μέλη για τους επικίνδυνους οδηγούς – όπου “επικίνδυνος οδηγός” ορίζεται κάποιος ο οποίος έχει διαπράξει μία σοβαρή παράβαση όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 50 km/h ή παραπάνω ή η πρόκληση ατυχήματος με αποτέλεσμα σοβαρή σωματική βλάβη ή θάνατο. Με το νέο σύστημα αυτοί οι παραβάτες θα χάνουν το δίπλωμα τους όχι μόνο στην χώρα όπου διέπραξαν την παράβαση αλλά και στην χώρα από την οποία προέρχονται, η οποία θα έχει την υποχρέωση την εφαρμογή της απαγόρευσης του επικίνδυνου οδηγού σε ολόκληρη την Ευρώπη. Φυσικά, θα υπάρχει και οικονομικό… κίνητρο καθώς έχει διαπιστωθεί ότι το 40% των προστίμων που επιβάλλονται σε οχήματα που είναι καταγεγραμμένα σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και από οδηγούς που δεν έχουν αναγνωριστεί στο σημείο της παράβασης, δεν πληρώνονται. “Αυτό δίνει την εντύπωση ότι όταν κυκλοφορείς στο εξωτερικό μπορείς να κάνεις ότι θέλεις επειδή δεν πρόκειται να το πληρώσεις”, κυριολεκτικά ή μεταφορικά να σημειώσουμε εμείς, δήλωσε η επίτροπος σε θέματα μεταφορών, Adina Valean.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό