30.6 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

Ο CEO της Stellantis θεωρεί ότι οι δασμοί στα κινέζικα ηλεκτρικά είναι παγίδα!

Ειδήσεις Ελλάδα

Ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου αυτή την περίοδο συζητά για την επέλαση των κινέζικων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά και πώς θα πρέπει να αντιδράσει η Ευρώπη ώστε από τη μία να προστατεύσει την βιομηχανία της και από την άλλη να μην εκνευρίσει τον… δράκο. Η συζήτηση αρχίζει να ζωντανεύει ολοένα και περισσότερο με τις Η.Π.Α. να είναι αυτές που την τροφοδοτούν επιβάλλοντας στα κινέζικα, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναν εξοντωτικό δασμό της τάξης του 102.5% και τον υπόλοιπο κόσμο να αναρωτιέται αν μία τέτοια κίνηση, έστω με χαμηλότερο ποσοστό, είναι η ενδεδειγμένη. Ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, ένας άνθρωπος που ποτέ δεν δίστασε να πει την γνώμη του, φαίνεται πως τάσσεται πλέον κατά της επιβολής δασμών στα κινέζικα προϊόντα, δηλώνοντας ότι είναι “μία μεγάλη παγίδα” για τις χώρες που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν αυτό το μονοπάτι.
“Όταν μάχεσαι τον ανταγωνισμό για να απορροφήσεις 30% ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κόστους υπέρ των Κινέζων, υπάρχουν κοινωνικές συνέπειες. Αλλά οι κυβερνήσεις της Ευρώπης δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν αυτή την πραγματικότητα τώρα.“
Δήλωσε ο Tavares για να συμπληρώσει ότι οι δασμοί θα τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό στις περιοχές που θα εφαρμοστούν, επηρεάζοντας πιθανότατα τόσο τις πωλήσεις όσο και την παραγωγή.

“Δεν μιλάμε απλά για μία δαρβινική περίοδο, είμαστε μέσα σε αυτήν.“

Ο Tavares ανέφερε ότι ένας παράγοντας που θα καθορίσει την κατάσταση της αγοράς στο μέλλον είναι το μερίδιο αγοράς των Κινέζων στην Ευρώπη, συμπληρώνοντας ότι “αν το αφήσουμε να μεγαλώσει τότε είναι προφανές ότι θα δημιουργήσεις έναν υπερπληθυσμό”. Ο ισχυρός άνδρας της Stellantis αλλά και της βιομηχανίας αυτοκινήτου δήλωσε ότι έχει ήδη ξεκινήσει εποικοδομητικές συζητήσεις με συνδικάτα σε ολόκληρη την Ευρώπη ενώ σχετικά με το λανσάρισμα των προϊόντων της Leapmotor στην αγορά, ο Tavares είπε ότι η κίνηση αυτή είναι ενδεικτική των προθέσεων της Stellantis να γίνει μέρος της επέλασης και όχι απλά να τηρήσει μία αμυντική στάση.
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που η Κίνα διαρρέει πως σκοπεύει και η ίδια να επιβάλει δασμούς της τάξης του 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με κινητήρες υψηλής χωρητικότητας. Οι δασμοί αυτοί θα αφορούν όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, ευρωπαϊκά και αμερικάνικα αλλά προς το παρόν δεν είναι κάτι παραπάνω από μία απειλή όσο το Πεκίνο περιμένει από την Ευρώπη να ανακοινώσει τα αποτελέσματα της έρευνας που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες – πιθανότατα μετά το καλοκαίρι. Το θέμα είναι αν η Ευρώπη θα κινηθεί συντηρητικά υπό τον φόβο της επιβολής δασμών στα προϊόντα της ή αν είναι διατεθειμένη να στείλει το δικό της μήνυμα στην Κίνα σκληραίνοντας την στάση της ριψοκινδυνεύοντας την υλοποίηση της απειλής του Πεκίνου. Να διευκρινίσουμε ότι η Κίνα προσανατολίζεται στην αύξηση των δασμών σε οχήματα με χωρητικότητα κινητήρα άνω των 2.5 λίτρων από το 15% που είναι τώρα, στο 25%, κάτι που θα επηρεάσει σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα πάνω από 250.000 αυτοκίνητα. Όπως καταλαβαίνεις η κατάσταση είναι εξαιρετικά ρευστή και προς το παρόν, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Ευρώπη και την έρευνα που διεξάγει. Οι Η.Π.Α. που διανύουν προεκλογική περίοδο έχουν κάνει την κίνηση τους και το Πεκίνο όπως φαίνεται, τηρεί στάση αναμονής. Οι ισορροπίες είναι πάρα πολύ λεπτές και το κλίμα ιδιαίτερα τεταμένο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό