20 C
Athens
Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου, 2024

Ο αρχισχεδιαστής του Renault Group θεωρεί πνευματικό διάδοχο του R4, το Dacia Duster!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η μελλοντική γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Renault έχει αρχίσει να παίρνει μορφή με την γαλλική εταιρία να έχει παρουσιάσει ήδη το ολοκαίνουριο “5”, το ολοκαίνουριο Twingo (έστω και σε μορφή πρωτότυπου) και το ολοκαίνουριο “4”. Όλα τους φαίνονται εξαιρετικά ενδιαφέροντα, εξαιρετικά προσεγμένα και εξαιρετικά ελκυστικά και όλα τους φυσικά, ποντάρουν πολλά στον παράγοντα ρετρό. Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού του Renault Group όμως, αυτό που εμείς οι απλοί άνθρωποι αποκαλούμε “ρετρό” βγαίνει επί της ουσίας σε δύο διαφορετικές… γεύσεις. Όπως δήλωσε ο Laurens van den Acker, υπάρχει το “πνευματικό ρετρό” και το “στιλιστικό ρετρό”.
Το Renault 5 και το νέο Twingo είναι αμφότερα πνευματικά ρετρό. Κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά με τους προκατόχους τους, έχουν τον ίδιο χαρακτήρα και τους ίδιους στόχους. Το R5 για παράδειγμα, ήταν στην εποχή του ένα στιλάτο αλλά οικονομικό και προσιτό αστικό μοντέλο – το ίδιο είναι και ο μοντέρνος διάδοχος του. Η πρώτη γενιά του Twingo ήταν όταν κυκλοφόρησε ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα στην αγορά και όπως όλα δείχνουν, η νέα γενιά θα κυκλοφορήσει σε πολύ χαμηλή τιμή με τα σημερινά δεδομένα.

Από την άλλη, ο van den Acker δηλώνει ότι το νέο R4 είναι στιλιστικά ρετρό. Θυμίζει πολύ έντονα το αυθεντικό, μοιράζεται αρκετά κοινά με αυτό στην εμφάνιση και πολλά στοιχεία πάνω του φέρνουν στην μνήμη το κλασικό “quattrelle” αλλά εξυπηρετεί έναν πολύ διαφορετικό σκοπό και γι’ αυτόν τον λόγο διαδραματίζει έναν πολύ διαφορετικό ρόλο. Δεν είναι πλέον το απλοϊκό, αστικό μοντέλο του παρελθόντος αλλά έξυπνο και αρκετά… upmarket για ένα μικρό crossover δεδομένου ότι θα κοστίζει 5-6 χιλιάδες ευρώ περισσότερο από το Renault 5. Και κάπου εδώ μας σοκάρει ο Laurens van den Acker καταθέτοντας την γνώμη του σχετικά με το ποιο μοντέλο είναι ο πνευματικός διάδοχος του αυθεντικού Renault 4: Το Dacia Duster! Προσιτό, ευέλικτο, ανθεκτικό, λιτό – ακριβώς όπως ήταν το R4 όσο κυκλοφορούσε στην αγορά και ο λόγος για τον οποίο κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε περισσότερες από 100 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο!
Όπως και τότε, έτσι και τώρα η εξέλιξη των τριών μοντέλων σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν θέσει τα υψηλά κλιμάκια στην Renault δεν είναι καθόλου εύκολη. Οι προκλήσεις είναι διαφορετικές καθώς το 2024 η δυσκολία έγκειται περισσότερο στην εξισορρόπηση του κόστους, του βάρους και της αυτονομίας αλλά σε πρώτη φάση και με αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής, μπορούμε να είμαστε ήσυχοι. Θα μπορούσε πολύ εύκολα να αποτύχει στην αναβίωση τριών πάρα πολύ σημαντικών μοντέλων η Renault αλλά τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι μάλλον δεν το έχει κάνει και η αποδοχή του κοινού αντικατοπτρίζει αυτό ακριβώς. Τώρα μένει να δούμε πώς είναι στον δρόμο και φυσικά, να μάθουμε την τιμή τους αλλά για όλα αυτά θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό