35.2 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιουνίου, 2024

Ο αερόσακος της ZF μπορεί να αλλάξει τα τιμόνια!

Ειδήσεις Ελλάδα

Από τότε που οι κατασκευαστές ξεκίνησαν να εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα τους με αερόσακο οδηγού, το γενικότερο σχήμα του τιμονιού ορίζεται από την ύπαρξη ακριβώς αυτού του αερόσακου. Καθώς είναι τοποθετημένος στο κεντρικό τμήμα του τιμονιού, αυτό δεν μπορεί να έχει οποιοδήποτε άλλο, διαφορετικό σχήμα ενώ ακόμα και εξαιρέσεις όπως τα flat-bottom τιμόνια ή εκκεντρικά designs όπως τα yokes για παράδειγμα, δεν ξεφεύγουν από την ανάγκη φιλοξενίας του αερόσακου στο κέντρο τους οπότε το design πρέπει να εξυπηρετεί την ανάγκη για άνοιγμα του αερόσακου από το εμπρός μέρος. Αν δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη όμως;
Η ZF και πιο συγκεκριμένα το τμήμα της που ασχολείται με τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, ZF Lifetec, αποφάσισε να δώσει μία απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Υπό φυσιολογικές συνθήκες λοιπόν, στην περίπτωση ενός ατυχήματος ο αερόσακος ανοίγει από το εμπρός μέρος για να προστατεύσει τον οδηγό παρέχοντας μία πιο… φιλική επιφάνεια για το κεφάλι του. Στο τιμόνι που δημιούργησε η ZF Lifetec ο αερόσακος βρίσκεται στο πάνω μέρος του τιμονιού και ανοίγει μέσα από αυτό, για την ακρίβεια κάτω από το πάνω μέρος της στεφάνης και πάνω από το κεντρικό τμήμα του, προς τον οδηγό. Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο design δεν θυσιάζει την ασφάλεια που παρέχει ο αερόσακος, ούτε ριψοκινδυνεύει με οποιονδήποτε τρόπο την λειτουργία του σε περίπτωση ατυχήματος αλλά επιτρέπει στους σχεδιαστές ένα νέο επίπεδο ελευθερίας κατά την δημιουργία ενός εκ των πιο απλών και ταυτόχρονα πιο βασικών εξαρτημάτων ενός αυτοκινήτου: του τιμονιού.

Φαντάσου για παράδειγμα ένα τιμόνι που θα φιλοξενεί στο κεντρικό τμήμα του μία οθόνη ή επιπλέον χειριστήρια ή οτιδήποτε άλλο πέρα από την κόρνα που ούτως ή άλλως βρίσκεται εκεί. Επιπλέον, η ZF λέει ότι το νέο τιμόνι της μπορεί να συνδυαστεί με ένα σύστημα ανίχνευσης χεριών στην δερμάτινη επένδυση του ώστε να παρακολουθεί εκ μέρους του οχήματος αν ο οδηγός ακουμπά απλά τα χέρια του στο τιμόνι ή το κρατάει με τον τρόπο που πρέπει για την περίπτωση που θα χρειαστεί να αναλάβει τον έλεγχο. Αυτό που δεν διευκρινίζει η γερμανική εταιρία είναι αν το νέο design της για το τιμόνι είναι έτοιμο να περάσει στην παραγωγή. Στην περίπτωση που είναι, οι κατασκευαστές δεν θα χάσουν την ευκαιρία να αλλάξουν ριζικά το σχήμα και την λειτουργικότητα ενός εκ των πλέον… παλιομοδίτικων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου. Αν δεν είναι, η ZF δεν διευκρινίζει αν και πότε θα είναι. Πάντως κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει όσον αφορά στο ενδιαφέρον που παρουσιάζει ως εξέλιξη – δεδομένου ότι όντως δεν έχει τον παραμικρό αντίκτυπο στη λειτουργία του αερόσακου.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό