23.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΟΛΘ εκτός σιδηροδρόμου: Οι συνέπειες για τη θέση της χώρας στον χάρτη των logistics

Ειδήσεις Ελλάδα

Ούτε και χθες, 22 ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, επιτεύχθηκε η μεταφορά προϊόντων με τρένα τόσο από τον ΟΛΘ όσο και από τον ΟΛΠ, ενώ αβεβαιότητα επικρατεί για το αν θα ξεμπλοκάρουν σήμερα. Ο σιδηροδρομικός εμπορευματικός διάδρομος της χώρας από την Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά προς τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια παραμένει κομμένος στα δύο, με τις αναταράξεις να γίνονται πλέον εμφανείς σε πολλά επίπεδα. Οι συνέπειες ίσως να είναι καθοριστικές και για τη θέση της χώρας στον χάρτη των logistics, καθώς τα εμπορεύματα βρίσκουν άλλους διαδρόμους.

Χθες η κίνηση της Rail Cargo Logistics Goldair να ξεκινήσει τα εμπορευματικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη (σιδηροδρομικός κόμβος ΤΧ1) προς την Ειδομένη οδήγησε εσπευσμένα και την Hellenic Train στο να πραγματοποιήσει δύο δρομολόγια.

Η Cosco, που διαχειρίζεται το λιμάνι του Ικονίου (Πειραιάς), με επιστολή της ζητούσε -χωρίς αποτέλεσμα έως αργά το βράδυτην αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά είναι στοιβαγμένα στο Ικόνιο και σε γειτονικές χώρες. Στη Θεσσαλονίκη Επίσης, στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό αλλά και στο Κέντρο Διαλογής της Θεσσαλονίκης έχουν εγκλωβιστεί δεκάδες εμπορικά βαγόνια με εμπορεύματα εκατομμυρίων ευρώ, με το οικονομικό αποτύπωμα να είναι βαρύ για τους επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν πληρώσει τις προμήθειες.

Όπως αναφέρουν διαμεταφορείς, μόνο στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό θα έπρεπε να βρίσκονται ακόμη 60 βαγόνια από Σερβία – Ουγγαρία – Βόρεια Μακεδονία, τα οποία θα παραλάμβαναν το εμπόρευμα ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά του εγχώρια και συγκεκριμένα σε Αθήνα, Σίνδο, Τρίκαλα, Γιαννιτσά, Αμύνταιο. Σε εξέλιξη, όπως έχει γράψει η «Ν», βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train, χωρίς όμως έως αργά το βράδυ αποτέλεσμα. Η Hellenic Train και οι μηχανοδηγοί ζήτησαν εγγυήσεις για τα συστήματα επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, δηλαδή εγγυήσεις ότι λειτουργεί και έχει πιστοποιηθεί το σύστημα GSMR.

Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχουν δοθεί από προχθές και επίσης ότι έχει προμηθεύσει την εταιρεία με 15 φορητές συσκευές GSMR. 100 χιλ. containers διακινούνται ετησίως από το λιμάνι του Ικονίου στον Πειραιά. Αβέβαιο είναι αν θα ξεμπλοκάρουν σήμερα τα εμπορικά δρομολόγια. Ακόμη κομμένος ο εμπορικός σιδηροδρομικός διάδρομος Αποκλεισμένα τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, με εγκλωβισμένα προϊόντα Αποκλεισμένα παρέμεναν χθες τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, Πειραιάς και Θεσσαλονίκη, από σιδηροδρομικές εμπορικές μεταφορές.

Μουδιασμένοι οι επιβάτες

Χθες με πρώτο τον συρμό του προαστιακού από Αθήνα για Οινόη, στις 5:05 τα ξημερώματα, έγινε η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, με τον κόσμο να παραμένει επιφυλακτικός.

Οι επιβάτες που επέλεξαν να «επιστρέψουν» στα τρένα ήταν μουδιασμένοι. Αρχικά θα υπάρχουν περιορισμένα δρομολόγια και αυστηρά μέτρα ασφαλείας, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων, πριν από το Πάσχα.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στον Σταθμό Λαρίσης τόνισε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού.

Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο, αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας, γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί». Υπενθυμίζεται ότι πλέον κάθε σταθμός στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δύο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ./ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ./ ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό