Ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των νεών αυτοκινήτων στην Ε.Ε είναι τα 116,3 γρ/χλμ, με την Κύπρο να είναι η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων, αφού έχει μέσο όρο 145,8 γραμμάρια CO2/χλμ. Την ακολουθούν η Εσθονία με 142,6 γρ/χλμ, η Λετονία με 142,5 γρ/χλμ, η Βουλγαρία με 139,8 γρ/χλμ και η Σλοβακία με 139,2 γρ/χλμ.
Η Ελλάδα βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε με 119,7 γρ/χλμ. Από την άλλη η Σουηδία έχει τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα στην Ε.Ε (88,3 γρ. CO2/χλμ). Την ακολουθεί η Δανία (92,6 γρ/χλμ) και η Ολλανδία με 95,1 γρ/χλμ.
Η Νορβηγία έχει μόλις 27,6 γρ. CO2/χλμ, καθώς η Νορβηγία διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (πλην της Ιταλίας και της Ισπανίας) κινούνται οι χώρες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων. Η Γερμανία για παράδειγμα έχει μέσο όρο 113,6 γρ CO2/χλμ, η Γαλλία 108,6 γρ./χλμ, η Ιταλία 124,6 γρ./ χλμ και η Ισπανία 126,8 γρ./χλμ.
Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι μέχρι το 2030 ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων να μειωθεί κατά 55% σε σύγκριση με το 1990.
Χώρα
Εκπομπές γρ. CO2/χλμ
% διαφορά 2021/2020
Αυστρία
116,2
2,8
Βέλγιο
117
8,6
Βουλγαρία
139,8
5,1
Κροατία
129
15
Κύπρος
145,8
16,6
Τσεχία
135,9
12,4
Δανία
92,6
-2,8
Εσθονία
142,6
17,9
Φινλανδία
98,3
-2
Γαλλία
108,6
10,3
Γερμανία
113,6
0
Ελλάδα
119,7
11,6
Ουγγαρία
133
14
Ιρλανδία
112,6
6
Ιταλία
124,6
14,7
Λετονία
142,5
19,5
Λιθουανία
135,7
13,7
Λουξεμβούργο
123,8
3,2
Μάλτα
103,5
2,1
Ολλανδία
95,1
15,6
Πολωνία
136,2
9
Πορτογαλία
107,1
9,8
Ρουμανία
126,5
9,6
Σλοβακία
139,2
14,3
Σλοβενία
133,9
17,4
Ισπανία
126,8
12,8
Σουηδία
88,3
-5,5
Ευρωπαϊκή Ένωση
116,3
7,5
Ισλανδία
80,3
0,1
Νορβηγία
27,6
-27,7
Ευρωπαϊκή Ένωση 27 + Ισλανδία + Νορβηγία
114.7
6,4