23.2 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Οι μεγάλες αυτονομίες δεν είναι λύση

Ειδήσεις Ελλάδα

Αν και για τους περισσότερους κατασκευαστές η μεγαλύτερη αυτονομία θεωρείται ο κύριος στόχος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και εκείνοι που εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους.
Ένας από αυτούς είναι ο CEO της Ford, Jim Farley, ο οποίος αμφισβήτησε την λογική το μεγαλύτερο είναι και καλύτερο σε ότι αφορά την αυτονομία. Και υποστήριξε επίσης ότι η εμμονή με τις μεγάλες αυτονομίες δεν θα φέρει κέρδη στις εταιρίες.
Ο ίδιος εξέφρασε την αμφιβολία για την κατασκευή όλο και μεγαλύτερων μπαταριών για την επίτευξη τεράστιας εμβέλειας και ξεκαθάρισε ότι η Ford δεν θα μπει σε αυτό το παιχνίδι.
Το πρόβλημα είναι ότι όσο μεγαλώνει η αυτονομία τόσο γίνονται μεγαλύτερες και ακριβότερες οι μπαταρίες. Αυτοκίνητα που μπορούν να κάνουν 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση θα είναι πολύ βαριά και ακριβά, χωρίς να αποφέρουν κάποιο κέρδος στον κατασκευαστή τους.
Και παράλληλα είναι λιγότερο ελκυστικά για τον καταναλωτή, καθώς ο μεγάλος όγκος και το επιπλέον βάρος κάνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο ευχάριστα στην οδήγηση, και με μεγαλύτερο κόστος αγοράς.
Η στάση της Ford θα μπορούσε να αλλάξει αν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης γίνουν εμπορικά βιώσιμες, αλλά η βιομηχανία συμφωνεί ότι δεν θα είναι έτοιμες πριν από τα τέλη της δεκαετίας του 2020 το νωρίτερο.
Αντ’ αυτού, η προσέγγιση της Ford εστιάζει στη νέα γενιά μπαταριών LFP, η οποία είναι φθηνότερη, ασφαλέστερη και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό