22.7 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Οι ευλύγιστες επιφάνειες της Magna βελτιώνουν την αεροδυναμική

Ειδήσεις Ελλάδα

Με τη στροφή προς την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης που λαμβάνει χώρα στη βιομηχανία αυτοκινήτου οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους εστιάζουν την προσοχή τους σε διαφορετικούς τομείς. Η βελτιστοποίηση της εμβέλειας και της αποδοτικότητας ενός αυτοκινήτου διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις προσπάθειες εξέλιξης των κατασκευαστών και η αεροδυναμική είναι ένας τομέας που απασχολεί ιδιαίτερα τους μηχανικούς. Τα πρώτα δείγματα ενεργής αεροδυναμικής είναι πτερύγια, αεροτομές ή αεραγωγοί και γρίλιες που ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες του οχήματος – ψύξη των μηχανικών μερών ή μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Η Magna δημιούργησε μία τεχνολογία που ανεβάζει επίπεδο αυτή την ιδέα με τις ευλύγιστες επιφάνειες ή αν προτιμάς τον εμπορικό τους τίτλο, τις “Morphing Surfaces”.

Η εταιρία θα παρουσιάσει την τεχνολογία της εκτενώς στο επερχόμενο CES που διεξάγεται στο Las Vegas τον Ιανουάριο του ’23 αλλά ως concept, είναι μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη πάνω σε αυτό της ενεργής αεροδυναμικής. Το κλειδί στην τεχνολογία της Magna είναι ότι ολόκληρες επιφάνειες πάνω στο όχημα μπορούν να αλλάξουν το σχήμα τους ανάλογα με τις απαιτήσεις και αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός γιατί πρόκειται για ένα είδος active-aero που δεν επηρεάζει με αρνητικό τρόπο το design του οχήματος. Τα πάνελ της Magna κατασκευάζονται από ειδικά θερμοπλαστικά ενώ ένα προηγμένο μηχανοτρονικό σύστημα αναλαμβάνει το άνοιγμα και το κλείσιμο τους. Σύμφωνα με την εταιρία, σε μία τυπική εφαρμογή της τεχνολογίας επιτυγχάνεται έως και 10% μείωση στις αεροδυναμικές αντιστάσεις που ισούται περίπου με 5% αύξηση της προσφερόμενης εμβέλειας. Τα οφέλη δεν είναι μεγαλύτερα από αυτά που προσφέρουν τα τρέχοντα συστήματα ενεργής αεροδυναμικής αλλά η τεχνολογία της Magna κερδίζει πόντους στο design!

Προς το παρόν, έχουμε την δυνατότητα να δούμε τις “Morphing Surfaces” εν δράσει σε ένα σύντομο που μας δείχνει μία Ford Mustang Mach-E με την τεχνολογία ενσωματωμένη στον εμπρός προφυλακτήρα αλλά δεν αποκλείεται στο μέλλον οι κατασκευαστές να την υιοθετήσουν για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους. Να σημειώσουμε ότι αυτή δεν είναι η μοναδική τεχνολογία που εξελίσσει η Magna για την εποχή του εξηλεκτρισμού, έχοντας ήδη ανακοινώσει μία υβριδική μετάδοση διπλού συμπλέκτη σε συνεργασία με την Stellantis αλλά και ένα προηγμένο ραντάρ για συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό