16.7 C
Athens
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου, 2024

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

Ειδήσεις Ελλάδα

Σε μία εποχή που η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία περνά μάλλον δύσκολες μέρες, προσπαθώντας από τη μια να σταθεί απέναντι στους Κινέζους και από την άλλη να βρει τον δρόμο της με νέα και ελκυστικά ηλεκτρικά μοντέλα, η επιλογή της Renault να αναβιώσει ένα από τα εμβληματικά της αυτοκίνητα, μοιάζει ως η πιο έξυπνη κίνηση στην πιο κατάλληλη στιγμή.

Το πρώτο εκείνο Renault 5 παρουσιάστηκε το 1972 και αμέσως έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία, εκμεταλλευόμενο και το timing της πετρελαϊκής κρίσης που οδήγησε τους καταναλωτές στην Ευρώπη να στραφούν σε πιο οικονομικά μοντέλα. Γεμάτο χρώμα, μία ανέμελη εξωστρέφεια και όμορφες σχεδιαστικές ιδέες, εκείνο το πρώτο Renault 5 άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην Ευρώπη, όχι μόνο ως αυτοκίνητο αλλά και ως ένα pop σύμβολο που συνδέθηκε με την κουλτούρα μιας ολόκληρης εποχής.

Πάνω από 5 δεκαετίες αργότερα, η Renault αποφασίζει να κάνει το μεγάλο βήμα, και να βασίσει το πιο αποφασιστικό της βήμα προς την ηλεκτροκίνηση σε μία ρετρο-φουτουριστική πρόταση. Το Renault 5 E-Tech Electric αποτελεί μια σύγχρονη επανερμηνεία του κλασικού Renault 5, συνδυάζοντας νοσταλγικά ρετρό στοιχεία με σύγχρονη τεχνολογία.

Με το τολμηρό του στυλ και τις αναφορές στο παρελθόν, καταφέρνει να διατηρήσει το κλασικό σχήμα αμαξώματος, εμπνευσμένο ιδιαίτερα από το θρυλικό Renault 5 Turbo, ενώ προσφέρει πολλές καινοτόμες τεχνολογίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς των ηλεκτρικών.

Η σχεδίασή του αποτελεί φόρο τιμής στο αυθεντικό Renault 5, με χαρακτηριστικά όπως οι ορθογώνιες φωτεινές υπογραφές που θυμίζουν τους προβολείς ομίχλης του Renault 5 Turbo και οι «αιωρούμενοι» προβολείς LED. Οι καθαρές γραμμές, οι καμπύλες και το δυναμικό σχήμα των θόλων του ενισχύουν το νοσταλγικό του χαρακτήρα.

Οι σχεδιαστές είχαν την ευχέρεια να «παίξουν» με διάφορες λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα ένα ειδικό «παράθυρο» στο πάνω μέρος του καπό, όπου μέσα του υπάρχει ένα μεγάλο «5» από led για να δείχνει το επίπεδο της φόρτισης, θυμίζοντας όμως στους παλαιότερους τους αεραγωγούς που είχε στο ίδιο ακριβώς σημείο το κλασικό 5άρι.

Το Renault 5 E-Tech Electric έχει μήκος 3,92 μέτρα, κάνοντάς το ιδανικό για αστική χρήση, ενώ το μεταξόνιό του στα 2,54 μέτρα εξασφαλίζει άπλετο εσωτερικό χώρο για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Με πλάτος 1,77 μέτρα και ύψος 1,50 μέτρα, επιτυγχάνει έναν συνδυασμό εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης και ευρυχωρίας που το καθιστά πρακτικό για την καθημερινή οδήγηση στην πόλη.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 326 λίτρα, με επιπλέον 27 λίτρα να προορίζονται για την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης.Το νέο Renault 5 διαθέτει ζάντες 18 ιντσών σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού και μοναδικές χρωματικές επιλογές, όπως το εντυπωσιακό πράσινο και το Pop Yellow, που φέρνουν στο μυαλό τα έντονα χρώματα των παλαιών μοντέλων της δεκαετίας του 70. Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές διατήρησαν τη ρετρό αισθητική με ένα ταμπλό δύο επιπέδων και υψηλής ποιότητας επενδύσεις από ανακυκλωμένα υλικά.

Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη 10 ιντσών προσφέρουν μια σύγχρονη ψηφιακή εμπειρία, υποστηριζόμενη από το σύστημα OpenR Link και ενσωμάτωση Google. Η Renault έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ευχρηστία και στην τεχνολογία, με δυνατότητες εξατομίκευσης και πρωτοποριακά 3D εκτυπωμένα αξεσουάρ.

Η πλατφόρμα AmpR Small υποστηρίζει το Renault 5, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας ένα χαμηλό βάρος και βελτιωμένη απόδοση. Μία ακόμα ένδειξη της προσοχής που έδωσε η γαλλική εταιρεία στην κατασκευή του ηλεκτρικού 5 E-TECH είναι ότι η διάταξη της πίσω ανάρτησης είναι πολλαπλών συνδέσμων, με ότι αυτό συνεπάγεται στην άνεση των επιβατών αλλά και στην οδική του συμπεριφορά.

Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο διαθέτει μπαταρία 52 kWh και ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων και 245 Nm ροπής, που προσφέρει έως και 410 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η μπαταρία διαθέτει σύστημα υγρόψυξης για μέγιστη αποδοτικότητα, ενώ η δυνατότητα φόρτισης DC φτάνει έως και τα 100 kW.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα) και άμεση απόκριση, με τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα. Στα μελλοντικά πλάνα περιλαμβάνονται δύο ακόμη εκδόσεις μία με απόδοση 120 ίππων και την ίδια μπαταρία, και μία με 95 ίππους αλλά μικρότερη μπαταρία των 40 kWh και αυτονομία 312 χιλιόμετρα κατά WLTP.

Στα τεχνολογικά highlights περιλαμβάνονται το σύστημα OpenR Link με ενσωματωμένο το Google, το avatar Reno, το V2G (Vehicle-to-Grid) και η λειτουργία Plug & Charge. Σημαντικό είναι επίσης ότι το αυτοκίνητο, πλην των κυψελών των μπαταριών κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου στην Γαλλία και σύμφωνα με την εταιρεία είναι ανακυκλώσιμο σε ποσοστό 88,6% ενώ χρησιμοποιεί πάνω από 20% υλικά από ανακύκλωση.

Στο οδηγικό κομμάτι, και στα λίγα χιλιόμετρα που είχαμε στην διάθεσή μας, το ηλεκτρικό 5άρι αποδείχθηκε μία ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη. Δεμένο και στιβαρό βγάζει μία έντονη αίσθηση ποιότητας ενώ δείχνει να πατά με σιγουριά και να στρίβει με την κλασική γαλλική αυτοπεποίθηση.

Τα εύσημα επικεντρώνονται κατά κύριο λόγο στην λειτουργία της ανάρτησης η οποία καταφέρνει να εξασφαλίζει μία κορυφαία ποιότητα κύλισης. Παράλληλα είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος.

Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα κορυφαία φρένα, το ηλεκτρικό 5άρι είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο μέσα στην πόλη. Ενώ στους ορεινούς δρόμους γύρω από το Νίκαια έβγαλε και έναν ξεκάθαρο σπορτίφ χαρακτήρα, που σε πολλά θύμισε το go-kart χαρακτήρα του Mini (με το οποίο θα έχει το μεγάλο ντέρμπι στην αγορά).Αθόρυβο και πολιτισμένο σε κάθε είδους συνθήκη, είναι παράλληλα και αρκετά οικονομικό, μιας και στις διαδρομές που κάναμε στην περιοχή της Νίκαιας της Γαλλίας, κυρίως σε αστικό περιβάλλον, είδαμε καταναλώσεις αρκετά κοντά στις 14,9 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει η Renault.

Συνοψίζοντας, η Renault καταφέρνει με το νέο ηλεκτρικό 5 E-Tech να μπει στην πρώτη γραμμή των καθαρά ευρωπαϊκών ηλεκτρικών μοντέλων, συνδυάζοντας ένα αμάξωμα που δύσκολα μπορείς να του αντισταθείς με ποιότητα και χαρακτηριστικά που του δίνουν ένα ξεκάθαρο προβάδισμα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά νέο-ρετρό ηλεκτρικά μίνι πόλης.

Με τιμή που αναμένεται να ξεκινά γύρω από τις 32.000 ευρώ για την έκδοση των 150 ίππων, και τις 25.000 ευρώ για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία όταν θα εμφανιστεί αργότερα. Η έλευσή του στην ελληνική αγορά αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, έχοντας όλα τα εφόδια και πάνω από όλα το μοναδικό στιλ για να προσελκύσει νέους αγοραστές, ή όσους νοσταλγούν ένα παρελθόν που όπως φαίνεται είναι εδώ για να οδηγήσει και στο μέλλον.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό