15.6 C
Athens
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024

Νωρίτερα η ημέρα της κρίσης για τα “προβληματικά παιδιά” της Stellantis

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεκατέσσερις μάρκες είναι πολλές για να βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη.  Υπάρχουν και θετικά που προκύπτουν από αυτή την συμβίωση κυρίως όσον αφορά στην δημιουργία συνεργιών και την θεαματική αύξηση των οικονομιών κλίμακας ιδίως σε μία αγορά που αλλάζει διαρκώς και απαιτεί αυτού του είδους την αποδοτικότητα αλλά προκύπτουν και προβλήματα. Ιδίως όταν κάποιες δεν προσφέρουν τα αναμενόμενα. Ο λόγος για την Stellantis φυσικά και τις λεγόμενες “προβληματικές” μάρκες που τον τελευταίο καιρό μας έχουν απασχολήσει περισσότερο από το συνηθισμένο όχι επειδή έχουμε κάποια εμπάθεια αλλά για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Όταν δημιουργήθηκε η Stellantis πριν από σχεδόν 4 χρόνια, ο επικεφαλής του ομίλου, Carlos Tavares, είχε υποσχεθεί σε όλες τις εταιρίες μία 10-ετή περίοδο χάριτος.
Δέκα χρόνια στα οποία με εξασφαλισμένους πόρους (ανθρώπινους και οικονομικούς) θα εκπονήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα και θα φροντίσουν να το υλοποιήσουν με στόχο είτε να σταθούν ξανά στα πόδια τους, είτε να αυξήσουν το μερίδιο τους στην αγορά. Όπως φαίνεται όμως, αυτή είναι η μισή αλήθεια ή αν θέλεις να είμαστε πιο επιεικείς, μία εξωραϊσμένη εκδοχή της αλήθειας. Στην πραγματικότητα, ενώ όλες οι μάρκες του ομίλου έχουν σχεδιάσει τα πρώτα 10 της ζωής τους υπό την στέγη της Stellantis, τα λεφτά τελειώνουν το 2026! Περίπου τότε, όπως αποκάλυψε ο Tavares, και όχι αργότερα όπως είχε αρχικά αναφέρει θα γίνει μία σοβαρή αξιολόγηση της πορείας της εκάστοτε εταιρίας και θα αποφασιστεί ποιος αξίζει να συνεχίσει και να διεκδικήσει επιπλέον πόρους φυσικά και ποιος θα δει την πόρτα της εξόδου απελευθερώνοντας πολύτιμα κεφάλαια για τους υπόλοιπους. Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι όλα τα προϊόντα που έχουν προγραμματιστεί για το προσεχές μέλλον θα παρουσιαστούν ακόμα και αν τα χρονοδιαγράμματα έχουν τροποποιηθεί λόγω της ευμετάβλητης κατάστασης στην αγορά.

Να θυμίσουμε δε ότι ο Carlos Tavares θα αποχωρίσει στις αρχές του 2026 χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα ποιος θα είναι ο διάδοχος του. Το αναφέρουμε επειδή σε κάθε τέτοια αλλαγή, όσο ομαλή και να είναι η μετάβαση, κάτι συμβαίνει στο εσωτερικό της εταιρίας καθώς ο νέος επικεφαλής θα χρειαστεί κάποιον χρόνο να προσαρμοστεί και να διαμορφώσει το δικό του πλάνο ή αν προτιμάς, τον δικό του τρόπο να αφήσει το αποτύπωμα του στην φίρμα. Όλα αυτά ενώ τα προβλήματα δεν πάνε πουθενά – η “μάχη” με την ιταλική κυβέρνηση, η διαμάχη με τα συνδικάτα τόσο στην Ιταλία όσο και στην άλλη όχθη του Ατλαντικού όπου ούτε οι αντιπρόσωποι της Stellantis είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με την κατάσταση.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Stellantis δεν αναζητά αυτή τη στιγμή παρτενέρ για συγχώνευση. Όπως ξεκαθάρισε ο Πρόεδρος του ομίλου, John Elkann, ούτε η ώρα είναι για συγχώνευση, ούτε ο όμιλος είναι έτοιμος για μία τόσο δραστική κίνηση. Σε αυτό το σημείο εστιάζει στις εσωτερικές του υποθέσεις, τους μετόχους του, το Δ.Σ. και τους νέους επικεφαλής όπως προέκυψαν από το πρόσφατο ανακάτεμα της τράπουλας – κάτι που όπως έγινε γνωστό, ήταν επιθυμία του ίδιου του Carlos Tavares.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό