21.7 C
Athens
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, 2024

Νέο Dacia Bigster – Αναβαθμίζει τα βασικά και στα C-SUV!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Dacia είναι καλά. Πολύ καλά για την ακρίβεια. Σε μία δύσκολη, κοινωνικο-οικονομικά, εποχή, η εταιρία έχει καταφέρει να βρει το κλειδί που… ξεκλειδώνει την αγορά και απολαμβάνει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της προσφέροντας ακριβώς αυτά που θέλει το αγοραστικό κοινό και τίποτα περισσότερο. Τίποτα περιττό που αυξάνει την τιμή ενός αυτοκινήτου χωρίς να αυξάνει την αξία του για τον πελάτη. Ακριβώς αυτή η φιλοσοφία της επέτρεψε να κυριαρχήσει στο B-segment και ακριβώς αυτή την φιλοσοφία εφαρμόζει και στο C-SUV segment με το ολοκαίνουριο Bigster. Ένα μοντέλο που αναβαθμίζει τα βασικά στην δημοφιλή κατηγορία και υπόσχεται να κάνει το C-SUV πιο προσιτό στο ευρύ κοινό.

Η συνταγή είναι απλή αλλά βλέπουμε για άλλη μία φορά πως η Dacia την έχει τελειοποιήσει. Το νέο Bigster βασίζεται στην CMF-B αρχιτεκτονική του ομίλου Renault και έχει μήκος που αγγίζει τα 4.57 μέτρα, πλάτος 1.81 και ύψος 1.71 μέτρα που σημαίνει ότι ενώ διατηρεί το ίδιο πλάτος με το Duster, είναι περίπου 23 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό και περίπου 5 εκατοστά ψηλότερο με ότι αυτό συνεπάγεται για τους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Στιλιστικά, το Bigster βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο ομώνυμο concept του 2021 και αναμιγνύει την κομψότητα με μερικά πιο… σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά. Παρατηρούμε για παράδειγμα ότι η μάσκα θυμίζει πολύ έντονα αυτήν του Duster, με τα εκφραστικά φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας και το “link”, το νέο σήμα της εταιρίας, στο κέντρο της γρίλιας ενώ λίγο πιο κάτω υπάρχει μία μεγάλη εισαγωγή που χάρη στο μοτίβο της γρίλιας συνεισφέρει και στον τομέα της αισθητικής.

Τα πλαϊνά του προφυλακτήρα είναι διαφορετικά και οι διαφορές συνεχίζονται τόσο στις εμπρός πόρτες όπου λείπουν τα πλαστικά διακοσμητικά όσο και στο πίσω μέρος όπου το Bigster ξεχωρίζει με τον μεγαλύτερο πρόβολο και το διαφορετικό design τόσο στα παράθυρα όσο και στον προφυλακτήρα. Όπως πάντα, το πακέτο συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος που στην περίπτωση του μεγάλου SUV είναι διαθέσιμες από 17 έως και 19 ίντσες καθώς και τα διάφορα διακοσμητικά σε μαύρο χρώμα (τόσο ματ όσο και γυαλιστερά) ενώ για πρώτη φορά η εταιρία προσφέρει την επιλογή της διχρωμίας και πιο συγκεκριμένα, την δυνατότητα της επιλογής του μαύρου χρώματος για την οροφή ανεξαρτήτως του υπόλοιπου αμαξώματος. Νέο και αποκλειστικό για το Bigster είναι και το “Indigo Blue” χρώμα.

Στο εσωτερικό του ολοκαίνουριου Bigster, οι σχεδιαστές εστίασαν για άλλη μία φορά στα βασικά: χώροι, εργονομία και άνεση. Το ψηλό, κάθετο ταμπλό αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και φιλοξενεί τόσο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που είναι διαθέσιμος είτε στις 7 ίντσες, είτε στις 10 ανάλογα με την έκδοση και μία οθόνη 10.1 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του Bigster. Αυτό που διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση είναι η κεντρική κονσόλα που έρχεται σε τρεις διαφορετικούς “τύπους”: την χαμηλή, την μεσαία ή για πρώτη φορά στην Dacia, την ψηλή που ενσωματώνει ένα υποβραχιόνιο με τμήμα του το οποίο ψύχεται, ένα σύστημα ασύρματης φόρτισης για τα smartphones και γενναιόδωρο αποθηκευτικό χώρο. Η Dacia προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις του C-SUV segment δε, εξοπλίζοντας το Bigster με παχύτερα κρύσταλλα, αναβαθμισμένη ηχομόνωση, ρυθμιζόμενα καθίσματα και διζωνικό κλιματισμό – στοιχεία που μπορεί να αποτελούν πολυτέλεια σε μικρότερες κατηγορίες αλλά σε αυτήν είναι βασικά και αναμενόμενα. Εκεί που δεν συμβιβάστηκε είναι στην ευρυχωρία καθώς εκτός από τον μεγαλύτερο χώρο για τους επιβάτες των πίσω θέσεων, προσφέρει και 667 διαθέσιμου χώρου για τις αποσκευές. Οφείλουμε να αναφέρουμε πάντως ότι το Dacia Bigster είναι αυστηρά 5-θέσιο και δεν υπάρχει πρόβλεψη για την προσθήκη μίας έκδοσης με 7 θέσεις.

Τέλος, όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, η νέα πρόταση της Dacia γίνεται το πρώτο μοντέλο της που εφοδιάζεται με το Hybrid 155 σύστημα που συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία 1.4 kWh. Τα 155 άλογα που παράγει συνδυαστικά κάνουν το Bigster το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της Dacia ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την εταιρία, το Bigster Hybrid 155 μπορεί να κινηθεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για το 80% των χιλιομέτρων που διανύονται σε αστικό περιβάλλον! Στην γκάμα υπάρχει επίσης μία ήπια υβριδική έκδοση με έναν 1200άρη, υπερτροφοδοτούμενο, 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 140 ίππων – η μόνη που μπορεί να συνδυαστεί και με το Terrain Control 4×4 σύστημα τετρακίνησης ενώ για όποιον αναζητά εναλλακτική όσον αφορά στο καύσιμο, υπάρχει και η “ECO-G 140” έκδοση που συνδυάζει την δυνατότητα κατανάλωσης LPG με ένα ήπια υβριδικό σύστημα. Η Dacia υπόσχεται 140 ίππους από αυτό το σύστημα και ότι η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να διανύσει έως 901 χιλιόμετρα μέχρι να εξαντληθεί τόσο το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων όσο και αυτό του LPG των 49 λίτρων.

Ακόμα δεν έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το λανσάρισμα του νέου Dacia Bigster στην αγορά αλλά η λογική λέει ότι θα συμβεί τους προσεχείς μήνες και ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμα ούτε την τιμή του, το παρελθόν της Dacia μας επιτρέπει να υποθέτουμε ότι μάλλον θα είναι μία από τις πιο προσιτές προτάσεις στην κατηγορία των C-SUV.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό