18.1 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Νέα Mercedes-Benz GLC –  Πολυτελής, σπορ και off-road!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η ιστορία του μεσαίου SUV της Mercedes-Benz ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του 2000 με την GLK – Gelandewagen Luxus Kompaktklasse η οποία ήταν επί της ουσίας η compact εκδοχή της GL που με την σειρά της, ήταν η πολυτελής εκδοχή της G-Class. Το 2015 όμως η φιλοσοφία του ονόματος του συγκεκριμένου μοντέλου άλλαξε για την πρώτη γενιά του μοντέλου που από εκείνο το σημείο και στο εξής, θα γνωρίζαμε ως GLC. Το Gelandewagen Luxus διατηρήθηκε αλλά την κατηγορία του εκτός δρόμου, πολυτελούς μοντέλου υποδεικνύει πλέον το γράμμα “C”, δημιουργώντας και τις απαραίτητες συνδέσεις με την C-Class. Η πρώτη γενιά έμεινε στην αγορά μέχρι τη χρονιά που διανύουμε καθιερώνοντας την Mercedes ως μία εκ των κορυφαίων επιλογών στην κατηγορία, μία θέση που καλείται να υπερασπιστεί η ολοκαίνουρια Mercedes-Benz GLC από τον Ιούλιο που μας πέρασε, οπότε και λανσαρίστηκε επίσημα στην αγορά.

Επειδή ένα καλό σπίτι πρέπει να βασίζεται σε γερά θεμέλια, μία από τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις που έγινε από την πρώτη γενιά της GLC στην δεύτερη, είναι η χρήση της τελευταίας εκδοχής της Modular Rear Architecture. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική είναι 15% πιο άκαμπτη από την προηγούμενη αλλά ενδεχομένως πιο σημαντικά, υποστηρίζει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού και όλα εκείνα τα συστήματα που θέλει να ενσωματώσει η Mercedes-Benz στο μοντέλο που διεκδικεί το στέμμα στην μεσαία κατηγορία των πολυτελών SUVs. Αφού λοιπόν έχουμε την κατάλληλη αρχιτεκτονική, ας προχωρήσουμε στο αμάξωμα. Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι η νέα GLC έχει μήκος 4.716 χιλιοστά, πλάτος 1.890 και ύψος 1.640 χιλιοστά που σημαίνει ότι είναι κατά 60 χιλιοστά μακρύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το πλάτος είναι πανομοιότυπο και το ύψος μεταβλήθηκε κατά μόλις -4 χιλιοστά ενώ το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 15 χιλιοστά κι αν αναρωτιέσαι πού πήγε η υπόλοιπη αύξηση στο μήκος της GLC, να αναφέρουμε πως χάρη και στην αύξηση του πίσω μετατροχίου κατά 23 χιλιοστά, η δεύτερη γενιά προσφέρει έναν χώρο αποσκευών που είναι κατά 70 λίτρα μεγαλύτερος από αυτόν της απερχόμενης γενιάς, μετρώντας συνολικά 620 λίτρα!

Όσον αφορά στο design, η νέα GLC είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mercedes-Benz έχοντας υιοθετήσει μία φιλοσοφία εξέλιξης σε σχέση με τον άμεσο πρόγονο της και την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρίας. Οι κλασικές αναλογίες που αναμιγνύονται με SUV στοιχεία όπως τα προστατευτικά στους προφυλακτήρες, οι εξωτερικοί καθρέφτες στις πόρτες και οι προαιρετικές πλαϊνές μεταλλικές ράγες δημιουργούν ένα σύνολο με σπορ, κομψή εμφάνιση εκτός δρόμου ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική, με τη νέα Mercedes GLC να έχει στην πιο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη εκδοχή της, συντελεστή οπισθέλκουσας Cd της τάξης του 0.29 – σημαντικά καλύτερο από τον προκάτοχο της (0.31) και γενικά εξαιρετικό για ένα SUV με συμβατικό κινητήριο σύνολο.

Όπως ο σχεδιασμός του αμαξώματος, έτσι και αυτός της καμπίνας είναι γνώριμος αλλά και εξελικτικός, αναπαριστώντας και ενσωματώντας χαρακτηριστικά της Mercedes όπως η πολυτέλεια, η άνεση, η εργονομία και η τεχνολογία. Τα σαφώς δομημένα τμήματα “παίζουν” με τα επίπεδα και τις καμπύλες επιφάνειες αποπνέοντας μία ατμόσφαιρα σοβαρότητας ενώ η μικρή κλίση του ταμπλό και της κεντρικής οθόνης προς τον οδηγό υπογραμμίζουν τα σπορ χαρακτηριστικά της νέας GLC και στο εσωτερικό. Η εντυπωσιακή οθόνης υψηλής ανάλυσης 12.3 ιντσών που μοιάζει να επιπλέει μπροστά στον οδηγό αντικαθιστά τον συμβατικό πίνακα οργάνων και η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 11.9 ιντσών υψώνεται στο κέντρο του ταμπλό ως φυσική συνέχεια της κεντρικής κονσόλας. Στην καρδιά αυτου του… οικοσυστήματος είναι φυσικά η δεύτερη γενιά του MBUX συστήματος infotainment που προάγει την ψηφιοποίηση και προσφέρει 3 διαφορετικές επιλογές απεικόνισης και 2 διαφορετικά modes:

·         Στο “Classic” στιλ ο οδηγός απολαμβάνει το γνώριμο περιβάλλον ενός κλασικού πίνακα οργάνων.

·         Στο “Sport” κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα και το κεντρικά τοποθετημένο πλέον, στροφόμετρο παρουσιάζεται με δυναμικό τρόπο.

·         Στο “Discreet” το περιεχόμενο μειώνεται στα απολύτως απαραίτητα ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού.

·         Το “Assistance mode” παρέχει πληροφορίες για την κίνηση σε πραγματικό χρόνο.

·         Τέλος, το νέο “Off-road mode” δημιουργεί περιεχόμενο ειδικά για την κίνηση εκτός δρόμου όπως η κλίση και στους δύο άξονες, η πυξίδα και η γωνία του συστήματος διεύθυνσης ενώ σε συνδυασμό με την προαιρετική κάμερα 360ο, προσφέρει την λειτουργία “transparent bonnet” όπου προβάλλεται στην κεντρική οθόνη το έδαφος ακριβώς μπροστά από το όχημα σαν να μπορεί να δει ο οδηγός μέσα από τον χώρο του κινητήρα ώστε να αναγνωρίσει έγκαιρα το όποιο δυνητικά σοβαρό εμπόδιο .

Από το πακέτο τεχνολογίας της νέας Mercedes-Benz GLC δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε το προηγμένο head-up display που παρέχει μία ψηφιακή εικόνα μεγέθους 23×8 εκατοστών η οποία “αιωρείται” περίπου 3 μέτρα μπροστά από το καπό, στο οπτικό πεδίο του οδηγού και προσαρμόζεται χάρη στους αισθητήρες στις συνθήκες φωτεινότητας του περιβάλλοντος ώστε να είναι πάντοτε ορατή και ευκρινής. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι η νέα GLC επωφελείται από τις “over-the-air” αναβαθμίσεις της Mercedes-Benz που κατεβαίνουν και εγκαθίστανται μόλις γίνουν διαθέσιμες από την εταιρία εξασφαλίζοντας το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι ενημερωμένο ή ακόμα και “ξεκλειδώνοντας” νέες λειτουργίες σε οχήματα που έχουν ήδη πωληθεί!

Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα με τα οποία είναι διαθέσιμη η νέα GLC, δεν υπήρχε αμφιβολία για το γεγονός ότι η Mercedes θα ακολουθούσε την επιθετική στρατηγική εξηλεκτρισμού της. Το πολυτελές SUV προσφέρεται αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένους 4-κύλινδρους κινητήρες – 4 ήπια υβριδικούς εκ των οποίων δύο είναι βενζίνης και δύο πετρελαίου και 3 plug-in υβριδικούς εκ των οποίων δύο είναι βενζίνης και ένας πετρελαίου. Όλοι τους έχουν χωρητικότητα 2.0 λίτρων και όλοι συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της γερμανικής μάρκας καθώς και το 4Matic σύστημα τετρακίνησης με τις αποδόσεις να φτάνουν τα 258 άλογα και 400 Nm ροπής για τα mild-hybrid βενζινοκίνητα μοντέλα και τα 269 άλογα και 550 Nm ροπής για τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα με το ηλεκτρικό boost 23 ίππων και 200 Nm ροπής από την ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια να ισχύει και για τις δύο περιπτώσεις.

Στο plug-in υβριδικό “μέτωπο” υπάρχουν φυσικά οι βενζινοκίνητες GLC 300e 4Matic και GLC 400e 4Matic με συνδυαστικές αποδόσεις της τάξης των 313 ίππων με 550 Nm ροπής και 381 ίππων με 650 Nm ροπής αντίστοιχα αλλά την παράσταση κλέβει η GLC 300de 4Matic που αποτελεί μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία και όχι μόνο, συνδυάζοντας ένας δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική απόδοσης της τάξης των 335 ίππων και 750 Nm ροπής. Όλες οι plug-in υβριδικές GLC εξοπλίζονται με μία μπαταρία 31.2 kWh που εξασφαλίζει έως και 100 χιλιόμετρα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων ενώ η φόρτιση της διαρκεί περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή των 60 kW για εκείνες τις φορές που η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση δεν επαρκεί για την διατήρηση του φορτίου. Από τα υπόλοιπα μηχανικά, αξίζει να αναφέρουμε το γεγονός ότι η Mercedes GLC χρησιμοποιεί μία διάταξη τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω για την ανάρτηση και ότι προσφέρονται προαιρετικά τόσο το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο σύστημα αερανάρτησης Airmatic όσο και ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης που βελτιώνει την ευελιξία του μεγάλου SUV στις χαμηλές ταχύτητες και την ευστάθεια του όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 60 km/h.

Κλείνοντας, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι όπως οφείλει ένα σύγχρονο μοντέλο με τα σήματα της Mercedes, η GLC έρχεται με μία πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που γίνεται ακόμα εκτενέστερη με το προαιρετικό πακέτο Driving Assistance Plus ενώ υπάρχει πρόβλεψη τόσο για κοτσαδόρο όσο και για το “Trailer Manoeuvring Assist” που κάνει την ρυμούλκηση και τους ελιγμούς με το τρέιλερ ευκολότερους και ασφαλέστερους. Εννοείται δε ότι στοιχεία πολυτελείας και ευεξίας όπως Energizing Plus ή ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας ή η πανοραμική ηλιοροφή ανήκουν στο ρεπερτόριο της Mercedes-Benz και δεν θα έλειπαν από την λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού όπως δεν λείπουν οι προηγμένες επιλογές για τα LED, ακόμα και στην βασική εκδοχή τους, φωτιστικά σώματα και το σοφιστικέ σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό