19.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Νέα Maserati GranTurismo. Η ιστορία συνεχίζεται.

Ειδήσεις Ελλάδα

Έπειτα από δύο άτυπες παρουσιάσεις, μία της αμιγώς ηλεκτρικής Folgore και μία της βενζινοκίνητης, η Maserati αποκαλύπτει την ολοκαίνουρια GranTurismo. Ένα μοντέλο-θεσμός για την ιταλική εταιρία, που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία που ξεκίνησε 75 χρόνια πριν με την Maserati A6 1500. Ένα μοντέλο που συνδυάζει επιδόσεις sports car με την άνεση ενός grand tourer είτε μιλάμε για τις εκδόσεις με τον twin-turbo V6 “Nettuno” είτε για την ηλεκτρική και προσφέρει μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική στην κατηγορία των υπερ-πολυτελών 2+2 coupe.

Ως βάση για τη νέα GranTurismo χρησιμοποιείται μία νέα αρχιτεκτονική (ουδεμία σχέση έχει με αυτήν του απερχόμενου μοντέλου) η οποία κάνει εκτενή χρήση ελαφριών υλικών όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο και απ’ ότι μαθαίνουμε, είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να βρει τον δρόμο της και σε μελλοντικά αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας. Αυτή, συνδυάζεται με τη νέα “Atlantis High” ηλεκτρική/ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που εξασφαλίζει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα κυβερνο-ασφάλειας, over-the-air αναβαθμίσεις αλλά και την ταχύτητα που απαιτείται για τη λειτουργία του “Vehicle Domain Control Module” – ενός project που εξελίχθηκε και ανήκει αποκλειστικά στην Maserati και επιτρέπει στους οδηγούς της νέας GranTurismo να αποσπούν το μέγιστο των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες προσαρμόζοντας όλα τα σημαντικά συστήματα του οχήματος – βλ. απόκριση στο γκάζι, ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, σύστημα ευστάθειας, traction control κ.ά. Όσον αφορά στην εμφάνιση, οι προηγούμενες άτυπες παρουσιάσεις δεν άφησαν πολλά στην φαντασία οπότε για να μην επαναλαμβανόμαστε, αρκεί να πούμε ότι οι αναλογίες της GranTurismo είναι αυτές ενός τυπικού 2+2 coupe με μακρύ καπό, φαρδιά φτερά, έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και την καμπίνα όσο το δυνατόν πιο πίσω ενώ ο σχεδιασμός ακολουθεί την φιλοσοφία της εξέλιξης συνδυάζοντας χαρακτηριστικά στοιχεία του απερχόμενου μοντέλου με την τρέχουσα σχεδιαστική ταυτότητα της Maserati.

Οι υποψήφιοι πελάτες θα έχουν να πάρουν μία σημαντική απόφαση αναφορικά με το είδος του κινητήριου συνόλου της GranTurismo τους. Από τη μία, θα υπάρχουν δύο εκδόσεις με τον 3-λιτρο, twin-turbo V6 που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην MC20 αλλά καμία από αυτές δεν θα προσφέρει τα 620 άλογα του sports car. Η “Modena” παρέχει 490 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 600 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. ενώ η “Trofeo” 550 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 650 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Με το βάρος του σχεδόν 5-μετρου αυτοκινήτου να μην υπερβαίνει σε αυτές τις εκδόσεις τα 1.795 κιλά και το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο να αναλαμβάνει τις αλλαγές στέλνοντας την δύναμη στους τροχούς του πίσω άξονα, η μεν Modena χρειάζεται 3.9 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και 13.0 δευτερόλεπτα για το 0-200 km/h, “τερματίζοντας” στα 302 km/h και η Trofeo 3.5’’ για το 0-100, 11.4’’ για το 0-200 και αγγίζει τα 320 km/h με το γκάζι στο πάτωμα και αρκετό ανοιχτό δρόμο μπροστά της.

Όποιος επιθυμεί να κάνει το βήμα στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, θα υπάρχει φυσικά και η GranTurismo Folgore η οποία χάρη στους 3 ηλεκτροκινητήρες που διαθέτει, προσφέρει 761 άλογα στους τροχούς και 1.350 Nm ροπής! Παρά το γεγονός ότι ζυγίζει 2.260 κιλά εξαιτίας της μπαταρίας των 92.5 kWh (ωφέλιμο 83 kWh), η ηλεκτρική GranTurismo επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2.7 δευτερόλεπτα, στα 200 km/h από στάση σε 8.8 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι την τελική ταχύτητα των 320 km/h! Για την φόρτιση δε, απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για την αναπλήρωση 100 χιλιομέτρων με τη χρήση ταχυφορτιστή 270 kW. Όλες οι GranTurismo πάντως εξοπλίζονται με διπλά ψαλίδια μπροστά, μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω και ένα πανίσχυρο σύστημα πέδησης που αποτελείται από δίσκους 380 χιλιοστών με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 350 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες πίσω σε ζάντες ελαφρού κράματος 20 και 21 ιντσών με ελαστικά 265/35 και 295/30 αντίστοιχα.

Παραδόξως, η Maserati δεν αποκαλύπτει την καμπίνα της νέας GranTurismo ακόμα, ωστόσο μπορούμε να πούμε πως εκεί περιμένουμε την μεγαλύτερη πρόοδο σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.2 ιντσών και ένα ντουέτο οθονών αφής για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης: την κεντρική 12.3 ιντσών και μία που ονομάζει η εταιρία “comfort display” και έχει μέγεθος 8.8 ιντσών. Ψηφιακός είναι και ο εσωτερικός καθρέφτης αλλά και το ρολόι που θα προσφέρει διαφορετικές εικόνες (Classic, Design και Sport) και διαφορετικά animations ενώ προσφέρεται και ένα heads-up display. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως από το πακέτο της ολοκαίνουριας Maserati GranTurismo δεν θα μπορούσαν να λείπουν ούτε η τελευταία γενιά των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, ούτε η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της συνδεσιμότητας. Με το λανσάρισμα των βενζινοκίνητων εκδόσεων να τοποθετούνται την άνοιξη του 2023 και της ηλεκτρικής, Folgore, το δεύτερο μισό του έτους, περιμένουμε να δούμε την καμπίνα αλλά και να μάθουμε την τιμή ώστε να υπολογίσουμε πόσα μας λείπουν για να την κάνουμε δική μας.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό