23.6 C
Athens
Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου, 2024

Νέα Bugatti Tourbillon – Ότι χρειάζεται να ξέρεις!

Ειδήσεις Ελλάδα

Tourbillon:Σύμφωνα με την Wikipedia ο όρος tourbillon (“δίνη” σε ελεύθερη μετάφραση) στην ωρολογοποιία αναφέρεται σε μία προσθήκη στον μηχανισμό ενός ρολογιού, η οποία τον προστατεύει από τις επιπτώσεις της βαρύτητας και εξασφαλίζει αυξημένη ακρίβεια. Για την Bugatti, Tourbillon ονομάζεται το μοντέλο που αντικαθιστά την εμβληματική Chiron και αποτελεί το πρώτο βήμα της γαλλικής εταιρίας στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Ένα άκρως εντυπωσιακό πρώτο βήμα, όπως αρμόζει σε μία μάρκα όπως η Bugatti άλλωστε που έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που της εξασφαλίζουν ήδη από την παρουσίαση της μία θέση στην ιστορία: Έχει την δραματική εμφάνιση, τον μοναδικό και εξωτικό κινητήρα που όμοιος του δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην βιομηχανία αυτοκινήτου, την πολυτέλεια και την σωστή δόση εκκεντρικότητας. Επίσης, παρότι υβριδική καταφέρνει να είναι ελαφρύτερη από την Chiron και πάρα, μα πάρα πολύ γρήγορη αλλά ιστορικά, το τελευταίο δεν είναι νέο για μία Bugatti.

Ας ξεκινήσουμε από το piece de resistance της Bugatti Tourbillon που δεν είναι άλλο από τον ατμοσφαιρικό V16 κινητήρα. Ο quad-turbo W16 την υπηρέτησε καλά και “κέρδισε” την αξιοπρεπή απόσυρση του οπότε ήρθε η ώρα για κάτι διαφορετικό. Το διαφορετικό στην προκειμένη περίπτωση ευτυχώς δεν σημαίνει αμιγώς ηλεκτρικό. Πίσω από την καμπίνα των επιβατών λοιπόν, τοποθετείται ένας θηριώδης βενζινοκινητήρας με 16 κυλίνδρους σε διάταξη V που εξελίχθηκε από την Bugatti σε συνεργασία με την Cosworth. Ένα κτήνος με μήκος που φτάνει το 1 μέτρο περίπου, βάρος που δεν ξεπερνά τα 252 κιλά χάρη στην εκτενή χρήση ελαφριών/εξωτικών μετάλλων και συνθετικών υλικών και χωρητικότητα που φτάνει τα 8.3 λίτρα. Από μόνος του ο θερμικός κινητήρας της Tourbillon είναι ικανός για 1.000 άλογα αλλά το θέμα είναι ότι δεν είναι μόνος του. Τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω, τον υποβοηθούν τροφοδοτούμενοι από μία μπαταρία 25 kwh αυξάνοντας την απόδοση του νέου μοντέλου κατά 800 ίππους και χαρίζοντας όχι μόνο την ηλεκτρική… ευελιξία και ταχύτητα ενός σύγχρονου υβριδικού αλλά και 60 χιλιόμετρα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων που “προστατεύουν” την Tourbillon από νέες, περίεργες νομοθεσίες.

Κανείς όμως δεν αγοράζει μία Bugatti για τους χαμηλούς ρύπους της ή για το ότι μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά. Την αγορά για την ανελέητη, ωμή ταχύτητα και η Tourbillon σίγουρα δεν απογοητεύει. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το νέο μοντέλο είναι σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2.0 δευτερόλεπτα! Τρία δευτερόλεπτα αργότερα αγγίζει τα 200 km/h ενώ τα 300 km/h έρχονται σε μόλις 10 δευτερόλεπτα! Η μέγιστη ταχύτητα της περιορίζεται στα 380 km/h και η Tourbillon φτάνει σε αυτή σε λιγότερο από 25 δευτερόλεπτα ενώ με την ενεργοποίηση του ειδικού mode με το ειδικό κλειδί, η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται στα 445 km/h. Με 1.800 άλογα στην διάθεση του οδηγού είναι λογικό τα νούμερα να προκαλούν δέος και να κάνουν την Tourbillon αισθητά ταχύτερη της Chiron ενώ είναι τρομακτικό να σκεφτεί κανείς ότι αυτά τα νούμερα αφορούν στην βασική έκδοση και όπως ξέρουμε η Bugatti σπανιότατα σταματά στην βασική έκδοση…

Όσον αφορά στο design, η Tourbillon καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά γνώριμη αλλά και εντελώς διαφορετική. Στοιχεία όπως η χαρακτηριστική γρίλια σε σχήμα πέταλου, η γραμμή “C” στο πλάι, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, η έντονη, κεντρική γραμμή που διατρέχει σχεδόν ολόκληρο το μήκος του οχήματος και η διχρωμία τοποθετούν τον παρατηρητή σε ένα οικείο περιβάλλον ενώ οι διαφορετικές αναλογίες, οι νέες επιφάνειες και το ριζικά διαφορετικό πίσω μέρος όπου ξεχωρίζουν το υπέροχο, μονοκόμματο φωτιστικό σώμα και ο τεράστιος διαχύτης (που ξεκινά στην πραγματικότητα ακριβώς πίσω από την καμπίνα) κάνουν την Tourbillon να ξεχωρίζει όχι μόνο σε σύγκριση με τον προκάτοχο της αλλά και με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί εκεί έξω. Είναι προφανές και αυτονόητο ότι το σχήμα της νέας Bugatti έχει οριστεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιταγές της αεροδυναμικής ενώ σημαντικότατη είναι και η διαχείριση της ροής του αέρα όσον αφορά στην ψύξη του πολύπλοκου κινητήριου συνόλου και των λοιπών μηχανικών του αυτοκινήτου. Παρά το γεγονός ότι είναι ένα τεχνολογικό tour de force με έντονη προσωπικότητα και κορυφαία αεροδυναμική πάντως, η Bugatti Tourbillon καταφέρνει να είναι κομψή και διαχρονική…

Οι ίδιες ποιότητες μπορούν με μεγάλη άνεση να αποδοθούν και στην καμπίνα του νέου μοντέλου, όπου οι σχεδιαστές εστίασαν στην παράδοση και την πανέμορφη, αναζωογονητική για αυτή την εποχή και εξαιρετικά πολύπλοκη αναλογικότητα. Την παράσταση κλέβει ο φαντασμαγορικός πίνακας οργάνων που αποτελείται από 5 μεμονωμένα στοιχεία. Αυτό που τον κάνει εντυπωσιακό εκτός από το design του, είναι πως αποτελείται από περισσότερα των 600 μικροσκοπικών εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από πολύτιμα μέταλλα όπως το τιτάνιο και πολύτιμους λίθους όπως το ζαφείρι και το ρουμπίνι. Οι μηχανισμοί ζυγίζουν μόλις 700 γραμμάρια και έχουν δημιουργηθεί με ακρίβεια που δεν υπερβαίνει τα 50 μικρόμετρα ή αν προτιμάς, 0.05 χιλιοστά ενώ το… εκκεντρικό τιμόνι διαθέτει βραχίονες/ακτίνες που δεν περιστρέφονται με την κίνηση που σημαίνει ότι το κομψοτέχνημα που αποτελεί τον πίνακα οργάνων είναι πάντοτε ορατό ανεξαρτήτως της γωνίας του τιμονιού. Κατά τα άλλα, υπάρχει μία πανέμορφη κεντρική κονσόλα με φυσικά χειριστήρια για όλες τις βασικές λειτουργίες αλλά και μία μικρή οθόνη (που προσφέρει συνδεσιμότητα με Apple CarPlay) που κρύβεται κάπου στο ταμπλό για να μην χαλάει την αισθητική της καμπίνας.

Τι άλλο να πει κανείς για την Bugatti Tourbillon; Να αναφέρουμε για άλλη μία φορά ότι με βάρος που δεν υπερβαίνει τα 1.995 κιλά, καταφέρνει να είναι ελαφρύτερη από την Chiron παρότι εξοπλίζεται με μία μετρίου μεγέθους μπαταρία, 3 ηλεκτροκινητήρες και όλα τα υπόλοιπα του υβριδικού συστήματος ενώ εκτενής είναι και η χρήση της τεχνολογίας της 3D εκτύπωσης με πληθώρα εξαρτημάτων που κατασκεύασε για την Bugatti η αμερικανική Czinger. Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι η Tourbillon θα είναι εξαιρετικά σπάνια καθώς η Bugatti ανακοίνωσε ότι η παραγωγή της θα περιοριστεί στα 250 αυτοκίνητα – τα μισά σε σύγκριση με την Chiron. Κάθε ένα από αυτά δε, αναμένεται να κοστίζει τουλάχιστον 3.8 εκατομμύρια (προ φόρων) ενώ οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το 2026 καθώς το μοντέλο θα πρέπει να ολοκληρώσει μία επίπονη και διεξοδική φάση δοκιμών. Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί η Bugatti χρησιμοποιούσε το σλόγκαν “για την αιωνιότητα”…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό