35 C
Athens
Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024

Κορονοϊός “Μένουμε Σπίτι”: Ερώτηση 62 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα 11 εκ. σε ΜΜΕ

Ειδήσεις Ελλάδα

Κορονοϊός “Μένουμε Σπίτι”: Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ το θέμα με την δέσμευση κονδυλίων 11 εκ. ευρώ που θα δοθεί σε ΜΜΕ, ως αντίτιμο για να προβάλλουν καμπάνια για την πανδημία.

Κορονοϊός “Μένουμε Σπίτι”: Την ώρα που στα νοσοκομεία της χώρας, γιατροί καταγγέλλουν σοβαρές ελλείψεις και υποστελέχωση που καλύπτεται με “ασπιρίνες”, δημοσιεύτηκε απόφαση για διάθεση 11 εκατομμυρίων ευρώ για τους στόχους καμπάνιας ενημέρωσης των πολιτών κατά της πανδημίας – αν και τα ΜΜΕ υποχρεούνται να προβάλλουν δωρεάν τα μηνύματα των κρατικών οργανισμών όπως ο ΕΟΔΥ. Το θέμα φέρνει στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση, την οποία υπογράφουν 62 βουλευτές.

Αναφέρει η ερώτηση που απευθύνεται προς τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Οικονομικών και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο: 

“Ενώ το Εθνικό Σύστημα Υγείας προοδευτικά δοκιμάζεται όλο και περισσότερο  με σημαντικές ελλείψεις τόσο σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, όσο και σε μέσα ατομικής προστασίας και υλικά υγιεινής και ασφάλειας, 

Ενώ η Κυβέρνηση, αντί για επιπλέον προσλήψεις και ενίσχυση του ΕΣΥ, επίταξη των ιδιωτικών νοσηλευτήριων, ώστε να προστεθούν άμεσα στη δυναμικότητα του εθνικού συστήματος επιπλεόν κλίνες ΜΕΘ, απευθύνει εκκλήσεις για εθελοντές,

Ενώ οι εργαζόμενοι, οι χρόνια άνεργοι, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι επιχειρήσεις και εν γένει ο παραγωγικός ιστός της κοινωνίας πλήττεται και αγωνιά για το μέλλον του και  η Κυβέρνηση δηλώνει πως:  «λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν»,

Ταυτόχρονα, με απόφαση της Προεδρίας της Κυβέρνησης δεσμεύονται 11 εκατομμυρία Ευρώ «για υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών» για τον κορωνοϊό COVID-19 [ΑΠ: Λ 825/23-03.2020, ΑΔΑ: 968Ζ46ΜΓΨ7-ΑΣΟ]. 

Πράγματι τα ΜΜΕ χρειάζονται ενίσχυση αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με αφορμή τον κορωνοϊό και χωρίς διαφάνεια. Εν προκειμένω μάλιστα παρακάμπτεται πλήρως η αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και φυσικά το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο διαφάνειας για τα επικοινωνιακά προγράμματα του δημοσίου. Το πλαίσιο αυτό (ΠΥΣ 50/ 2015, Ν. 4339/ 2015, Ν. 4487/ 2017) προέβλεπε σαφή αναφορά: στους στόχους τους επικοινωνιακού προγράμματος, στο περιεχόμενό του,  στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, στους υλικούς και ανθρώπινους πόρους που θα διατεθούν, στις επικοινωνιακές μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν, στις πιθανές συνεργασίες με φορείς, και  στα προσδοκώμενα αποτελέσματα.  

Τώρα με απόφαση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου ανατίθεται δε σε ιδιωτική εταιρία «κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων» η παροχή «υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης» για την πρόληψη και αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού αντί τιμήματος «3% επί της τελικής συνολικής δαπάνης εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης» και συμβατική διάρκεια μέχρι 31 Μαΐου 2020 [ΑΠ: 245/26-03.2020, ΑΔΑ: 9ΑΜ8ΟΞΘ6-ΓΣ4]. 

Επιπλέον, παρά τις εξαγγελίες περί δωρεάν μετάδοσης ενημερωτικών μηνυμάτων από τα ΜΜΕ «ώστε να καταλάβουμε όλοι μας την ανάγκη ύπαρξης κουλτούρας προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας» όπως εξήγγειλε ο Κυβερνητικός εκπροσώπος, η σχετική ΥΑ που εξέδωσε αφορά μόνο κοινωνικά μηνύματα με διάρκεια έως ένα (1) λεπτό [άρθρο 2, ΥΑ 179/15-03-2020 (Β’ 861) σε συνδυασμό με άρθρο τριακοστό πρώτο της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’64)].

Όμως για τα κοινωνικά ενημερωτικά μηνύματα περί κορωνοϊού με διάρκεια μεγαλύτερη του ενός λεπτού, η Κυβέρνηση θέσπισε και πλέον εφαρμόζει κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, την αντί αμοιβής ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών καθώς και την επ’ αμοιβή μετάδοση κοινωνικών μηνυμάτων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης [άρθρο τριακοστό της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’64) σε συνδυασμό με την ΚΥΑ των Υφυπουργών Οικονομικών και παρά τω Πρωθυπουργώ υπ’ αριθμ. 227/21-03-2020 (Β’ 948)]. 

Μάλιστα όχι μόνο δεν είναι δωρεάν η μετάδοση των εν λόγω κοινωνικών μηνυμάτων για την προστασία της δημόσιας Υγείας αλλά μάλιστα η Κυβέρνηση προέβλεψε και την άμεση καταβολή προκαταβολής 35% στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με μόνη την αποδοχή της πρότασης μετάδοσης ή καταχώρησης (άρθρο 2 παρ. 3 της εν λόγω ΚΥΑ 227/2020).

Η είδηση μάλιστα ότι η καμπάνια ενημέρωσης για τον κορωνοϊό θα κοστίσει 11 εκατομμύρια ευρώ συνιστά ευθεία πρόκληση εν μέσω πανδημίας από την Κυβέρνηση. Ιδίως όταν τόσο κατά την προγενέστερη Κ.Υ.Α. 1686/1/1.6.2018 (Β΄2037) ] των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης – Υγείας, και την Υπόδειξη 1/ 25.07.2018 του ΕΣΡ όσο και κατά την ανωτέρω ΥΑ 179/2020 η εν λόγω καμπάνια μπορεί προσαρμοζόμενη να μεταδοθεί από τα ΜΜΕ δωρεάν!

Άλλωστε όπως προβλέπεται και ορθά από τις πάγιες διατάξεις της νομοθεσίας μας, μια τέτοιου είδους καμπάνια για τη δημόσια υγεία οφείλει να προβαλλεται δωρεάν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος, κανένας δε γνωρίζει με ποιο τρόπο επιλέχθηκε ο ανάδοχος του έργου και πώς και τί είδους υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης θα παρέχει. Κανένας δεν γνωρίζει με ποια κριτήρια θα δοθούν τα χρήματα αυτά στα μέσα ενημέρωσης και με ποια κριτήρια κάποια μέσα ενημέρωσης θα αποκλειστούν από την καμπάνια της κυβέρνησης.

Εν όψει αυτών:         

Α. Ερωτάται ο κος Πρωθυπουργός και οι κ.κ. Υπουργός και Υφυπουργός:

Για ποιους λόγους θέσπισε και ενεργοποιεί η Κυβέρνηση την κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων διαδικασία ανάθεσης των υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών για τον κορωνοϊό και μάλιστα επ’ αμοιβή των ΜΜΕ που θα την μεταδώσουν, επιβαρύνοντας με 11 εκατομμυρία Ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό για μια καμπάνια ενημέρωσης για την δημόσια υγεία η οποία κατά τη νομοθεσία μας θα μπορούσε να προβληθεί δωρεάν;

Β. Αιτούμεθα να κατατεθούν στη Βουλή:

Αναλυτικά τα επιμέρους έγγραφα και στοιχεία της εν λόγω πολυέξοδης καμπάνιας”.

Παρακάτω απόσπασμα από το κείμενο της απόφασης.

 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό